Dåb..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. juli 2009

Brumbassen

Hej

Er (som altid) en smule neurotisk angående planlægning, så selvom jeg ikke har født endnu er mine tanker allerede på barndåb

Så jeg tænkte på:

1. Hvor meget brugte i på denne begivenhed
2. Hvad gjorde i? Aftens arregenmant, morgenmad eller noget helt andet?
3. Hvor mange var i?
4. Og skrev i ønskeseddel for jeres lille guldkump??

Bare nysgerrig

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Brumbassen skriver:

Hej

Er (som altid) en smule neurotisk angående planlægning, så selvom jeg ikke har født endnu er mine tanker allerede på barndåb

Så jeg tænkte på:

3. Hvor mange var i?

Bare nysgerrig

Knus

vi lavede et for-/efter-middags arrangement lige efter kirken :0) lavede selv maden (kan anbefale at bestille udefra hvis der er penge til det) og så lejede vi et selvskabslokale :0)

og ja vi skrev ønskeliste for Nikoline :0)

Anmeld

30. juli 2009

TbCp

Brumbassen skriver:

Hej

Så jeg tænkte på:

3. Hvor mange var i?

Bare nysgerrig

Knus

Jeg mener vi brugte omkring 5000. Vi havde lejet et lokale og de stod så også for maden som var buffet. Det var lækkert ikke selv at skulle klare noget. Det blev holdt om middagen
Vi var vist ca. 25 mennesker.
ja vi lavede ønskeseddel

Anmeld

30. juli 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Vi brugte ca. 10.000.

Vi købte et stort festtelt, og holdt festen der. Vi lavede selv al maden.  Vi kunne sagtens have bestilt maden langt billigere udefra, men vi foretrak at lave lækker mad selv.

Vi fik tapas (forskellige pølser osv.)
Derefter helstegt pattegris med forskellige salater (  - mormor salat, asparguessalat, en salat med vandmelon, ruccolla og parmesan, kartoffelsalat og almindelig grøn salat. )
Til dessert fik vi ost.

Om eftermiddagen fik vi kaffe med mormors hjemmebagte boller med pålæg og chokolade.

Vi havde 2 piger til at hjælpe i køkkenet, og fik lækker vin, øl og sodavand.
Vi var 35 gæster.

Mvh. Line.

Anmeld

30. juli 2009

Mira0911

Vi var 50 til dåben.. Jeg lavede alt maden selv, vi holdte reception i sognehuset ved kirken.. Det varede 3 timer... 

Anmeld

30. juli 2009

SaNiNa

Brumbassen skriver:

Hej

Så jeg tænkte på:

3. Hvor mange var i?

Bare nysgerrig

Knus

1. Hvor meget brugte i på denne begivenhed - Vi bruger vel omkring 15000kr
2. Hvad gjorde i? Aftens arregenmant, morgenmad eller noget helt andet? -   vi holde have fest efter kirken men rigtig lækker mad og familie hygge
3. Hvor mange var i? -   vi bliver 24 vi har kun inviteret for nærme familie og tætte venner
4. Og skrev i ønskeseddel for jeres lille guldkump?? -  Ja en meget lang en

Anmeld

30. juli 2009

Brumbassen

Rart at høre at måden at holde dåb er så forskeliige..
Havde lidt frygtet at der var så mange traditioner forbundet med det at man var bundet til et suppe steg og is arragement

Begge vores famillier er relative store, så hvis alle skal med bliver vi omkring 100 mennesker, så jeg tænker brunch buffet..

Men er det for uformelt?

Anmeld

30. juli 2009

SaNiNa

Brumbassen skriver:

Havde lidt frygtet at der var så mange traditioner forbundet med det at man var bundet til et suppe steg og is arragement

Begge vores famillier er relative store, så hvis alle skal med bliver vi omkring 100 mennesker, så jeg tænker brunch buffet..

Men er det for uformelt?

Vi har osse en utrolig stor familie på begge sider derfor valgte vi at det kun blev vores forældre, søskende, farmor, farfar og de tætteste venner, altså dem som kommer til at se mest til vores søn og vil bleve en del stor af hans liv

Anmeld

1. august 2009

Pige2009

Brumbassen skriver:

Men er det for uformelt?

Jeg har været til 2 dåbsarrangementer, som blev holdt til brunch. Begge var super hyggelige og jeg synes det var en perfekt måde at holde dåb på. Mange steder synes jeg efterhånden det er gået lidt over gevind med dåben, og jeg ville selv foretrække en lidt uformel "fest" i stedet for, at festen bliver for konfirmationsagtig a la sppe-steg-is.

Linda 30+0

Anmeld

2. august 2009

Nanna1985

Da min datter blev dåb, holdte vi det ude.. Vi havde lejet et forsamlingslokale.. Vi brugte 10.000 kr på Fia´s dåb.. Vi bestilte mad ude fra.. Vi bestilte en smuk kage udefra.. Vi havde købt Øl, vin og sodavand i tyskland.. Så købte vi os fiiint pynt og blomster, stenrinlys osv.. Ja det hele løber op..

Nu skal vi til det igen sidst i november måned  Det glæder jeg mig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.