overvejer at flytte..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
7 svar
1 synes godt om
1. januar 2014

Anonym trådstarter

.. og vil i den forbindelse spørge om, der er nogle af jer der ved hvordan jeg vil stå, i forhold til forældremyndighed, når mit barn er 1 år?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2014

hesøth

Anonym skriver:

.. og vil i den forbindelse spørge om, der er nogle af jer der ved hvordan jeg vil stå, i forhold til forældremyndighed, når mit barn er 1 år?

Hvis I har fælles forældremyndighed nu, så fortsætter det da bare automatisk....

Anmeld

1. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Forældremyndighed fortsætter med at være fælles. Er det bopælsretten du tænker på?

Anmeld

1. januar 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Forældremyndighed fortsætter med at være fælles. Er det bopælsretten du tænker på?

Jeg er slet ikke interesseret i, at dele forældremyndigheden 50/50 - kan man så stadig godt have fælles forældremyndighed?
Aner bare intet om emnet overhovedet!!
Bopælsret? Jeg regner da stærkt med, at barnet skal på hos mig!

Anmeld

1. januar 2014

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Hvis I har fælles forældremyndighed nu, så fortsætter det da bare automatisk....

Måske jeg lige skal fortælle at jeg stadig er sammen med barnet far, og det er fra ham jeg overvejer at flytte!

Anmeld

1. januar 2014

smølfine

Anonym skriver:

Jeg er slet ikke interesseret i, at dele forældremyndigheden 50/50 - kan man så stadig godt have fælles forældremyndighed?
Aner bare intet om emnet overhovedet!!
Bopælsret? Jeg regner da stærkt med, at barnet skal på hos mig!

Hvis forældremyngigheden er delt nu, bliver der ikke lavet om på det, selvom du ønsker noget andet. Det er meget svært at få den fulde myndighed i dag. Hvis du vælger at flytte, får du ikke automatisk bopælsret over barnet, det bedste for jeres barn vil være hvis i fællesskab kan sætte jer ned og lave aftaler omkring jeres barn og alternativt vil jeg råde jer til at tage kontakt til statsforvaltningen.

Anmeld

1. januar 2014

hesøth

Anonym skriver:

Måske jeg lige skal fortælle at jeg stadig er sammen med barnet far, og det er fra ham jeg overvejer at flytte!

Ok, men du får da ikke fuld forældremyndighed over barnet bare fordi du flytter fra barnets far.

Og men mindre han er voldspsykopatmorderkriminel, så skal han som barnets far jo stadig have myndighed - og dermed være med ind over de vigtige beslutninger, der skal tages vedrørende barnet.

Bopælsretten kan i diskutere, men den ville normalt nok blive, hvis barnet flytter med dig, hos far hver anden weekend + evt en hel dag i de modsatte uger. Men det skal i aftale jer ud af - helst selv, og ellers via Statsforvaltningen.

Anmeld

1. januar 2014

lineog4

Forældremyndigheden vil være fælles - det er hvad jeg forstår utrolig svært at få den fulde.

Men hvordan og hvor meget barnet skal være hos mor og far er i ideelt set noget I selv kan finde ud af ud fra barnet, jer, boliger osv. Og det er ikke et krav at det skal være en ordning der deler 50/50. 

Nogen gange lever virkeligheden ikke op til idealet og forældrene kan ikke sammen finde en ordning og derfor ender i statsamtet og synes ofte det bliver en ordning med hver anden weekend og en hverdag, men det kan i princippet blive alt muligt også at barnet skal bo hos far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.