Opvaskemaskine råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.750 visninger
11 svar
1 synes godt om
31. december 2013

dollygirl

Hej piger

Det lyder måske mærkelig men jo det rigtig , vi har lige købt vores første Opvaskemaskine efter 6 års ægteskab hehe

Til dem der har erfaring med det så vil jeg gerne hører om i har nogle gode råd til hvordan man renser maskinen og andre ting ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2013

Rockertand

dollygirl skriver:

Hej piger

Det lyder måske mærkelig men jo det rigtig , vi har lige købt vores første Opvaskemaskine efter 6 års ægteskab hehe

Til dem der har erfaring med det så vil jeg gerne hører om i har nogle gode råd til hvordan man renser maskinen og andre ting ?

Du skal følge anvisningerne i brugsforvirringen, og så skal der altid være salt og afspændingsmiddel på, og så skal filtret renses regelmæssigt.

Anmeld

31. december 2013

CaWi

dollygirl skriver:

Hej piger

Husk salt og afspæningsmiddel.
Derudover jeg nogle tabs til afkalkning af maskinen. De hedder noget forskelligt, afhængigt af hvor man køber dem.
Vi bruger også sådan nogle "diamanter" (en gel klump inden i en plastik diamant) de er fra neophos, og det har gjort at vi har undgået at få glas pest på vores glas

Anmeld

31. december 2013

PernilleogLouis

Rockertand skriver:

Du skal følge anvisningerne i brugsforvirringen, og så skal der altid være salt og afspændingsmiddel på, og så skal filtret renses regelmæssigt.

Kommer lige med et tillægs spørgsmål - håber det er okay Putter man også salt i selvom det allerede er i de der tabeletter man bruger??

Anmeld

31. december 2013

Rockertand

PernilleogLouis skriver:

Kommer lige med et tillægs spørgsmål - håber det er okay Putter man også salt i selvom det allerede er i de der tabeletter man bruger??

Der skal ALTID være salt i saltkammeret, maskinen kan ikke tåle at køre uden salt.

Anmeld

31. december 2013

BellaCiinea

PernilleogLouis skriver:

Og så skal man huske at man skal vælge det rigtige salt efter vandets hårdhedsgrad der hvor man bor.

Fint salt til blødt vand og groft til hård vand

Anmeld

31. december 2013

L&V

IsabellaCiinea skriver:

Og så skal man huske at man skal vælge det rigtige salt efter vandets hårdhedsgrad der hvor man bor.

Fint salt til blødt vand og groft til hård vand

Det er ik rigtigt men man skal indstille sin opvasker så den dosere rigtigt i forhold til hårdhed.

Anmeld

31. december 2013

BellaCiinea

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det er ik rigtigt men man skal indstille sin opvasker så den dosere rigtigt i forhold til hårdhed.

Ikke på min  

Ej heller min mors, og har fået af vide af de der folk der arbejder med det at det er sådan..

Anmeld

1. januar 2014

Mor til Majbørn

Du skal også huske, at når glassende begynder at se snaskede ud og ikke rigtigt bliver gennemsigtige - så skal du købe sådan en flaske med maskinrens og køre en tom opvaske igennem, efter du har fyldt det på.

Anmeld

1. januar 2014

Morgensol

Vi har familie som har speciale i hårde hvidevarer og de har rådet os til at bruge billige vasketabs da man jo fylder salt og afspænding på selv og derfor kan man "overfylde" maskinen med det hvis der også er i tablettenerne.

Desuden skal man ikke skylde af, medmindre det er tomat eller andre syreholdige ting. Maskinen skal bruge fedt for at gøre det ordentligt rent! Men tomat/syreholdige madvarere giver flyverust.

Køkkenknive og osteskærere med strenge er totalt forbudt i en opvasker da metallet gør at der kommer flyverust i maskinen som gør at både bestik osv og maskinen ruster! 

Man kan også sagtens nøjes med en halv tablet da for meget sæbe kan risikere ikke at blive skyllet ordentligt ud og derfor lægger sig på tingene i maskinen. 

Og så skal man bruge groft salt da fint salt kan klumpe og stoppe maskinen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.