Hvordan er jeres børn blevet fejret i dp/vuggestue??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. juli 2009

Jules

Så er der ikke længe til Viktors 1 års fødselsdag....

Hvordan har i planer om det skal forgå i dp eller vuggestuen??? eller hvordan er jeres børn blevet fejret der?

Har selvfølge allerede helt styr på familie fødselsdagen osv... Men han skal jo os fejres i dagplejen... Og det ved jeg ikke helt hvordan og hvorledes...
Dagplejemoren sagde at hver især kom børnene med en lille gave også fik han en af hende. Hun sagde det enten kunne blive holdt hos hende eller hjemme hos os... Men ja hvad holder man for sådan nogen små børn og hvad står der på menuen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

TbCp

Jules skriver:

Så er der ikke længe til Viktors 1 års fødselsdag....

Hvordan har i planer om det skal forgå i dp eller vuggestuen??? eller hvordan er jeres børn blevet fejret der?

Har selvfølge allerede helt styr på familie fødselsdagen osv... Men han skal jo os fejres i dagplejen... Og det ved jeg ikke helt hvordan og hvorledes...
Dagplejemoren sagde at hver især kom børnene med en lille gave også fik han en af hende. Hun sagde det enten kunne blive holdt hos hende eller hjemme hos os... Men ja hvad holder man for sådan nogen små børn og hvad står der på menuen??

Sidste år holdt jeg Livas 1 års fødselsdag herhjemme for dagplejen.
De kom lidt over 9 hvor jeg havde bagt boller o så lå der på hver tallerken en lille pakke rosiner og en frugtstang.
Da de havde spist legede de bare indtil de skulle hjem og sove til middag.

I år inviterer jeg dem hjem igen. Denne gang er jeg jo så startet som dagplejer så det bliver sammen med mine 4 dagplejebørn også. Men nu har jeg jo så et værelse med masser af legetøj som de kan lege på.

Anmeld

1. august 2009

Jules

Tak for du fortalte det Tina

Anmeld

1. august 2009

Jules

Er der ikke andre der har noget på hjertet????

Anmeld

1. august 2009

Assi

Jeg bagte pizzasnegle + gav gulerod og agurk stave og afleverede dem i vuggestuen - så hyggede de med dem og fejrede min datter (jeg var desværre selv på arbejde )

Anmeld

1. august 2009

Sweet1978

Nu har Danielle været i 2 dagplejer

I Vejen, da hun fyldte 1år tog dagplejemoren sig af alt som en selvfølge, hun gav endda gave til barnet. Der var boller og kage til børnene den ene dag, en anden dag havde de fødselsdag besøg af nogen fra gruppen, som også havde gaver med, sidst var der eftermiddagskaffe med alt for alle forældre og søskende mm. Det var helt vildt.

Nu bor vi i Randers og allerede da jeg var til intro møde blev det nævnt at man selv skulle komme med noget hvis der skulle fejres fødselsdag, og at det skulle være noget sundt, de frabad sig slik, kager mm. Så jeg aftalte at komme med en pose boller, det var alt, de fik boller i stedet for frugt ellers blev der ikke gjort noget ud af det ingen flag på bordet, gaver intet.

Så det varierer meget, men snak da med din dp om hvad der er normalt der.

Anmeld

1. august 2009

Plysbjørnen

Da Laura blev et år blev hun slet ikke fejret i dp, da hun havde ferie.

Den her gang skal vi i dp på tirsdag og regner med at medbringe frugtstykker og rosinpakker.

Anmeld

1. august 2009

finkedinke

Jeg er dagplejer og hos mig er det stort set forældrene der bestemmer hvad der skal ske.
Men jeg kan give dig et par generelle ideer.
En af de ting du skal tænke på er hvor langt væk du bor i forhold til dagplejeren. Kan dagplejeren nå at komme ud/hjem med børnene på gåben eller med offentlig transport. Børnene bliver godt trætte af sådan en oplevelse og det er godt hvis dagplejeren kan nå hjem til normal middagslur-tid. Det giver desværre ikke meget tid til både at lege og spise og du behøver derfor ikke planlægge en masse aktiviteter. Børnene vil som regel bare gerne lege med alt det fremmede legetøj.
Hvis børnene kommer hjem til jer vil det være en god ide at der ikke er gæster samtidig. Måske virker det mærkeligt at skrive, men vi er jævnligt ude for at komme til et fuldt hus med en rigtig fest og det kan være meget voldsomt for de andre dagplejebørn.
Om du vælger at sende dit barn afsted eller ej fra morgenstunden gør ingen forskel, men behold barnet hjemme når dagplejeren og de andre børn går.

Holder i fødselsdagen hos dagplejeren er forældrene nogle gange med en time eller to og går herefter med/uden barnet. Det kan være svært for barnet at forstå at mor er der så længe, spiser med for derefter at gå uden barnet.
Men børn er jo forskelige, nogen klarer det helt fint. alternativt kan du aflevere/hente som normalt eller tage barnet med hjem når i har fejret fødselsdagen.

I dagplejen er det kostpolitikken der bestemer hvad der må serveres. Hos os er "alt"  tilladt på en fødselsdag. Men de fleste forældre er gode til at komme med f.eks pølsehorn, mad der lige skal lunes, eller mindre slik ting.

Jeg ville lave frugt/grønt der er nemt at servere. Og evt. lave frikadeller der kan lunes og spises på rugbrød. Jeg syntes godt de må mærke gennem maden at det er en særlig dag, uden at de behøver en masse slik, bag evt en kage og tegn et flag med glasur.

ellers kan jeg anbefale www.frugtfest.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.