"voldtægtsplakat"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
10 svar
24 synes godt om
30. december 2013

TNBC

Bare rolig der er ikke ulækker eller noget..

Men jeg vil bare høre hvad I mener om den og skriften på?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2531273/Fu ry-rape-poster-portrays-victims-reckless-drunks-ri sk.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

Demata

Forfærdelig!! Lad os ligge skylden der hvor den hører til, hos voldtægtsforbryderen, aldrig ofret! 

Hvorfor mon så mange overgreb ikke bliver dømt? Fordi samfundet giver ofrene en del af skylden, og derfor føler de stor skam. Voldtægtskultur og victim-blaming skal stoppes.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. december 2013

Demata

Puha, bliver faktisk dårlig.. Hvor er den ondskabsfuld.

Anmeld

30. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yurie skriver:

Bare rolig der er ikke ulækker eller noget..

Men jeg vil bare høre hvad I mener om den og skriften på?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2531273/Fu ry-rape-poster-portrays-victims-reckless-drunks-ri sk.html

Jeg er ikke enig i feminist-kritikken. Plakaten fortæller ikke, at voldtægtsofre selv er ude om det - den fortæller, hvad jeg også siger til min datter: Når man er hæmningsløst fuld, KAN man ende i uønskede og farlige situationer og eksempelvis blive udnyttet, overfaldet etc. Det er jo ikke løgn! 

Især sidestillet med de to andre plakater med mandlige aktører, synes jeg, kampagnen er helt reel. 

Anmeld

30. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Demata skriver:

Forfærdelig!! Lad os ligge skylden der hvor den hører til, hos voldtægtsforbryderen, aldrig ofret! 

Hvorfor mon så mange overgreb ikke bliver dømt? Fordi samfundet giver ofrene en del af skylden, og derfor føler de stor skam. Voldtægtskultur og victim-blaming skal stoppes.

Jeg tolker den nu slet ikke som at den fortæller at kvinden selv er skyld i det.
Men at man skal passe på sig selv, da man netop kan blive et let offer.

Anmeld

30. december 2013

TNBC

Demata skriver:

Men den fortæller jo ikke at det er offerets skyld, men at hvis man drikker så i hegnet, er man et let offer, fordi ikke kan forsvare sig.

Anmeld

30. december 2013

Kløver

Hm ser den faktisk ikke som skyldgivende som de beskriver nogle synes i artiklen, men at den viser man kan udsætte sig selv for fare ved at drikke sig fra sans og samling, men der er man jo i højrisiko for mange ting, hvor man kan komme alvorligt til skade. Det kan aldrig blive ofrets skyld, men man kan også selv hjælpe med ikke at sætte sig selv i unødig fare, ved feks at gå alene hjem fra byen, i meget beruset tilstand. Men vil gerne slå fast, at uanset kan det, i min verden, ALDRIG blive ofrets skyld

Anmeld

30. december 2013

TNBC

Mor og meget mere skriver:

Jeg er ikke enig i feminist-kritikken. Plakaten fortæller ikke, at voldtægtsofre selv er ude om det - den fortæller, hvad jeg også siger til min datter: Når man er hæmningsløst fuld, KAN man ende i uønskede og farlige situationer og eksempelvis blive udnyttet, overfaldet etc. Det er jo ikke løgn! 

Især sidestillet med de to andre plakater med mandlige aktører, synes jeg, kampagnen er helt reel. 

Det var også min første tanke, at hvis man drikker sig i hegnet, jamen så man et let offer, det ved alle og det er også derfor at man blive rådet til aldrig at gå rundt alene, fuld eller ædru..

Anmeld

30. december 2013

TNBC

mor:) skriver:

Jeg tolker den nu slet ikke som at den fortæller at kvinden selv er skyld i det.
Men at man skal passe på sig selv, da man netop kan blive et let offer.

Ja jeg fik altid af vide aldrig at gå igennem byen når jeg skulle hjem om aftenen/natten, så ville min far hellere betale en taxa til mig, fordi man er nemlig et let offer, når man har drukket.

Anmeld

30. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Ja jeg fik altid af vide aldrig at gå igennem byen når jeg skulle hjem om aftenen/natten, så ville min far hellere betale en taxa til mig, fordi man er nemlig et let offer, når man har drukket.

Lige præcis. Det samme er min kæreste vokset op med. Er han for fuld kunne han altid tage en taxa for det er ikke kun kvinden der kan være let offer men også manden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.