Det er nu lidt over to måneder siden, min mand flyttede ud.
Børnene er 4 og 6 år og tog det meget, meget hårdt i begyndelsen, men de sidste to ugers tid virker det, som om humøret er kommet lidt op, og de virker, som om de har vænnet sig lidt til, at deres far ikke bor her mere, og at de ikke ser så meget til ham.
I dag sidder jeg så med den ældste på skødet, og siden det er et stykke tid siden, vi snakkede sammen om det sidst, bringer jeg samtalen lidt ind på hendes far, om hun savner ham meget osv. Det siger hun, at hun ikke gør - men hun savner, at han bor her, og at vi bor sammen alle fire. Jeg må jo bare sige, at jeg godt kan forstå, at hun ønsker det, men at det ikke kommer til at ske, og at det jo ikke er hendes eller lillebrors skyld. Kun min og hans.
Personlig synes jeg, at dette er noget af det aller værste med bruddet - hvordan det påvirker ungerne hver eneste dag. Er der nogle af jer erfarne, som har prøvet dette, som kan fortælle mig lidt om, hvordan jeg kan hjælpe børnene på dette punkt, evn hvor længe jeg kan forvente, at de føler på denne måde, eller hvad man bør sige, når de kommer med den slags ønsker?
(Bare så det er sagt, bruddet er meget velbegrundet og absolut ikke noget, jeg kommer til at gå tilbage på)
Anmeld