Vil nu kun sove hos mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
7 svar
3 synes godt om
29. december 2013

ette1987

Vi har en søn på 3 år om 14 dage. Han kom på eget værelse da han var 4 mdr ca, og har altid bare lagt sig til at sove. I forbindelse med børnehave start blev han meget tryghedssøgende herhjemme, og fik et par gange om ugen lov til at putte hos mig. Det er jo super hyggeligt, og nu er det kun det han vil. Han falder ikke i søvn i egen seng selvom kl bliver 23 - 24. Personligt tænker jeg det er et behov han har lige nu, og det skærer mig i hjertet han skal ligge alene og være ked. Faren har svært ved at sove når han er i sengen, og vil gerne have ham på eget værelse igen. Vi venter en lillebror her om 8 uger, og der er jeg bange for storebror vil føle sig fravalgt hvis han SKAL i egen seng.

Jeg kan godt forstå min kæreste, og det gør da også noget for intimiteten at han bytter seng med vores søn. Men omvendt føler jeg heller ikke min lille dreng skal være alene og ked. Nogen der har prøvet noget lignende, og var det bare en fase?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

ano14316

ette1987 skriver:

Vi har en søn på 3 år om 14 dage. Han kom på eget værelse da han var 4 mdr ca, og har altid bare lagt sig til at sove. I forbindelse med børnehave start blev han meget tryghedssøgende herhjemme, og fik et par gange om ugen lov til at putte hos mig. Det er jo super hyggeligt, og nu er det kun det han vil. Han falder ikke i søvn i egen seng selvom kl bliver 23 - 24. Personligt tænker jeg det er et behov han har lige nu, og det skærer mig i hjertet han skal ligge alene og være ked. Faren har svært ved at sove når han er i sengen, og vil gerne have ham på eget værelse igen. Vi venter en lillebror her om 8 uger, og der er jeg bange for storebror vil føle sig fravalgt hvis han SKAL i egen seng.

Jeg kan godt forstå min kæreste, og det gør da også noget for intimiteten at han bytter seng med vores søn. Men omvendt føler jeg heller ikke min lille dreng skal være alene og ked. Nogen der har prøvet noget lignende, og var det bare en fase?

Om det er det ene eller det andet er ikke til at sige..
Ville du have mulighed for at sove ved siden af hans seng så du var i nærheden, men han ikke kom ind i en dårlig vane med at putte i jeres seng
.

Her skal der kun et par gange til i vores seng så mener han bestemt det er sådan det skal være fremover hehe...

Men kan f.eks. tydeligt mærke at julen har været for voldsom og han var 1,5 time om at falde i søvn og sådan er det normalt aldrig...

Prøv at give ham trygheden men han skal stadig sove i sin egen seng... Hans egen seng skal jo være det trygge sted at sove..

Anmeld

30. december 2013

Mum33

Vi har en madras under sengen, han kan sove på de gange han behovet. Måske det var en løsning?

Anmeld

30. december 2013

ette1987

Ja det kan være.. Er ret gravid, så tror ikke jeg får sovet på en madras på gulvet Det er svært om han reelt er bange/ked eller det bare er hyggeligt at putte i dobbelt sengen.

Anmeld

30. december 2013

tine1985

Vi har en pige på 2 1/2 som også har ville sove hos far og mor en 1 1/2 måneds tid nu (tror det skyldes at hendes hund blev syg og aflivet )

Vi sover rigtig dårligt alle 3 når hun sover hos os, så hun  har fået madrassen fra hendes gamle tremmeseng ind på gulvet ved siden af vores seng. Så hver nat når hun har sovet 2-4 timer i sin egen seng lister hun ind på madrassen.

Det fungerer meget fint. Men  jeg har som dig også termin med nr. 2 om 8 (1/2) uge, så frygter lidt at hun ikke kan vende tilbage til at sove hos sig selv hele natten inden lillebror kommer. Men vi har valgt at se det an et par uger endnu, og så ellers spørge vores datters sp ad, hvad hun vil foreslå.

Håber i finder en løsning!

Anmeld

1. januar 2014

Love2

Hvor jeg kender det for godt.

min datter er meget tryghedsøgende, hun er 4 år. Siden hun var halv andet år har hun sovet sammen med mig, for mig dr det vigtigst at hun får sine behov dækket. hun skal ikke føle sig utryg, så derfor sover hun sammen med mig indtil hun selv siger stop. 

Anmeld

2. januar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Min 3 årig sover også med mig men jeg har ikke samme problematik som dig jeg nyder bare at han vil sove med mig. Var det ikke en ide og have en weekend seng i jeres værelse så han ikke føler sig fravalgt når den lille nye kommer? Jeg ved at min vil blive meget jaloux hvis en lille ny tog hans plads i værelset , ) held og lykke.

Anmeld

2. januar 2014

ette1987

Aisha skriver:

Min 3 årig sover også med mig men jeg har ikke samme problematik som dig jeg nyder bare at han vil sove med mig. Var det ikke en ide og have en weekend seng i jeres værelse så han ikke føler sig fravalgt når den lille nye kommer? Jeg ved at min vil blive meget jaloux hvis en lille ny tog hans plads i værelset , ) held og lykke.

Jeg nyder det også helt vildt I dag har faren selv puttet ham hos os, så tror bare det er det vi gør for nu.. Jo en eller anden løsning skal der findes. Det vil da være så synd og skrækkeligt hvis han føler sig smidt ud når lillebror kommer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.