5 år og spiser ekstremt langsomt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.336 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. december 2013

kejoh54

Halløj herinde.

Nu har jeg lige sat og spist med min søn på snart 6 år og igen lagt mærke til at han bare spiser sååååååå langsomt. Vi får sushi som han ellers rigtig godt kan lide, men da han har sat med det en halv time og jeg er færdig med at spise, har han kun spist et 2 stykker. Jeg lkan slet ikke have at det skal tage så lang tid.

Har i andre oplevet det med jeres unger og hvad gjorde i..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

TNBC

kejoh54 skriver:

Halløj herinde.

Nu har jeg lige sat og spist med min søn på snart 6 år og igen lagt mærke til at han bare spiser sååååååå langsomt. Vi får sushi som han ellers rigtig godt kan lide, men da han har sat med det en halv time og jeg er færdig med at spise, har han kun spist et 2 stykker. Jeg lkan slet ikke have at det skal tage så lang tid.

kunne det tænkes han ikke er sulten eller er det hver gang?

Der er nogen børn der bare spiser langsomt..

Anmeld

29. december 2013

Maja88

kejoh54 skriver:

Halløj herinde.

Hvorfor må det ikke tage tid

Anmeld

29. december 2013

Chili

kejoh54 skriver:

Halløj herinde.

Jeg spiste selv meget langsomt som barn, og nogle gange brugte vi 1,5 time ved bordet! Andre gange rejste de andre sig og jeg spiste videre alene
Det gik over da jeg blev lidt ældre.. Mindes ikke mine forældre gjorde noget

Anmeld

29. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea på 5 år, ka sagtens være en time om at spise hovedmåltiderne, og det er fuldstændig lige meget om det er en potion havregrød, et 1/2 stykke rugbrød eller en lille potion aftensmad.

Nogle gange er det bare pisse træls, også tager vi tallerknen fra hende efter 30 min, andre gange har vi jo fint tid, også sidder vi bare og hygger.

De morgner hvor hun er langsom, når hun måske at spise en 1/2 potion morgenmad på 30 min, inden vi fjerner tallerknen, også får hun ik mere at spise inden hun får middagsmad henne i børnehaven, hvor hun når at spise 1/2 stykke rugbrød på 30 min.

Andre dage ( de sjældene ) ka hun spise en potion på 10 min uden problemer, også be om mere bagefter.. Vh stine

Anmeld

29. december 2013

kejoh54

Yurie skriver:

kunne det tænkes han ikke er sulten eller er det hver gang?

Der er nogen børn der bare spiser langsomt..

Kan bare ikk forstå han ikke er sulten.. For jeg sys ikke han spiser særlig meget i forvejen

Anmeld

29. december 2013

De3Guldklumper

kejoh54 skriver:

Halløj herinde.

Sådan er det også herhjemme..

De er 6 & 4 - sikke en tid det kan tage førend de er færdige. Når vi alle har siddet 30-45 min så må man altså sidde selv det sidste tid det tager indtil man er færdig..

Anmeld

29. december 2013

TNBC

kejoh54 skriver:

Kan bare ikk forstå han ikke er sulten.. For jeg sys ikke han spiser særlig meget i forvejen

der er nogen børn der ikke spiser så meget.
altså der er jo ingen der spiser hvis de ikke er sultne. jeg spiser heller ikke så meget. og nogen gange spiser jeg rigtig meget.
så længe at man er frisk og aktiv, så er der vel ikke noget galt.
Du siger jo selv at han godt kan li det så han ville nok spise det, hvis han var sulten.

Anmeld

29. december 2013

et-ønske

Vi har samme udfordring med min mands datter på 6½ år Og det jeg synes er det værste i den sammenhæng er ikke at hun er langsom, men de store som jo spiser i ganske normalt tempo..... Skal de så vente på hende eller?? I min optik er det ikke rimeligt at de skal straffes for at hun er så langsom, men min mand har svært ved at acceptere at hun sidder sidst ved bordet hver gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.