smertestillende vs arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: du har dårlig ryg, syntes du så at man skal tage smertestillende piller, for at kunne passe sit arbejde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

916 visninger
11 svar
5 synes godt om
28. december 2013

Anonym trådstarter

Ja spørgsmålet håber jeg er til at forstå. Men syntes du at man skal tale smertestillende piller fx på grund af dårlig ryg, for at kunne passe sit arbejde? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

Bak

Anonym skriver:

Ja spørgsmålet håber jeg er til at forstå. Men syntes du at man skal tale smertestillende piller fx på grund af dårlig ryg, for at kunne passe sit arbejde? 

det kommer vel meget an på, hvad problematikken er. Hvis man har "dårlig ryg", synes jeg, man skal gå til lægen og få en forklaring evt. en diagnose. Det kan så behandles med lægelig vejledning. Synes ikke, man blindt skal tage håndkøbs-smertestillende medicin. Det kan i det lange løb være skadeligt.
Så dit spørgsmål er lidt svært at svare på med dine valgmuligheder

Er det dig selv, der har ondt i ryggen?

Anmeld

28. december 2013

Anonym trådstarter

det kommer vel meget an på, hvad problematikken er. Hvis man har "dårlig ryg", synes jeg, man skal gå til lægen og få en forklaring evt. en diagnose. Det kan så behandles med lægelig vejledning. Synes ikke, man blindt skal tage håndkøbs-smertestillende medicin. Det kan i det lange løb være skadeligt.
Så dit spørgsmål er lidt svært at svare på med dine valgmuligheder

Er det dig selv, der har ondt i ryggen?

Ja jeg er ikke så god til det med at forklare mig. Jeg har en veninde, hun er faldet fra  et par meters højde, hvor hun  har fået et så stort slag, at hun ikke kan fungerer i dagligdagen/arbejdet. 

Hun render til læge, fys, speciellæge osv fordi hun har fået et stort slag, at hun må tage smertestillende hver dag, fordi hun har fået slået ryggen, benet, armen, nakken men ingen kan finde ud af hvad det er galt. 

Hun har haft ondt i halvanden måned nu og taget smertestillende i halvanden måned, lægen sender hende nu i arbejde igen, fordi de ikke kan finde ud af hvorfor hun har ondt. 

Hun kan ikke lave ret meget med sine smerter, og derfor mener jeg om  man bare skal fylde kroppen med smertedti  piller for at kunne passe sit arbejde?

Anmeld

28. december 2013

Bshizzle

Jeg har stemt Ja 

Af den simple grund at det gør jeg selv for at passe mit job! 

Jeg har piskelsmæld med smerter i nakken og ned i lænden samt hovedepine hver eneste dag! 

Men et job for mig er nødvendigt for at bo her samt give mine børn dagligt brød på bordet 

Så jeg har taget smertestillende piller lige siden 2008. 

Og netop først for 1 månede siden fået fast job 

Anmeld

28. december 2013

Bshizzle

MEN... Få den behandling du kan få! 

Kiropraktor, Massage samt Fysi lindrer mine smerter.

Anmeld

28. december 2013

Kløver

Anonym skriver:

Ja jeg er ikke så god til det med at forklare mig. Jeg har en veninde, hun er faldet fra  et par meters højde, hvor hun  har fået et så stort slag, at hun ikke kan fungerer i dagligdagen/arbejdet. 

Hun render til læge, fys, speciellæge osv fordi hun har fået et stort slag, at hun må tage smertestillende hver dag, fordi hun har fået slået ryggen, benet, armen, nakken men ingen kan finde ud af hvad det er galt. 

Hun har haft ondt i halvanden måned nu og taget smertestillende i halvanden måned, lægen sender hende nu i arbejde igen, fordi de ikke kan finde ud af hvorfor hun har ondt. 

Hun kan ikke lave ret meget med sine smerter, og derfor mener jeg om  man bare skal fylde kroppen med smertedti  piller for at kunne passe sit arbejde?

I den situation ville jeg svare nej

Anmeld

28. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ja...

Jeg har dårlig ryg, nakke og har haft det i 8år og har kun været til kiropraktor i august.

jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at passe et arbejde, for i mit tilfælde hjælper det at lave noget, og smerterne bliver værre at ikke at lave noget.

Hvad kan hun lave?

Anmeld

28. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ja...

Jeg har dårlig ryg, nakke og har haft det i 8år og har kun været til kiropraktor i august.

jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at passe et arbejde, for i mit tilfælde hjælper det at lave noget, og smerterne bliver værre at ikke at lave noget.

Hvad kan hun lave?

Anmeld

28. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Generelt - ja. Det afhænger selvfølgelig af smerternes omfang, og om arbejdet direkte forværrer smerterne, men hvis lægen skønner, det er forsvarligt, så ville jeg gå langt for at passe mit job. Lige så meget for min egen skyld som for arbejdspladsens. 

Det afhænger også af, hvilken type smertestillende, der er tale om. Lægen vil næppe tilråde, at man arbejder med kroppen fyldt af morfin, men jeg synes ikke, det er urimeligt at skulle tage panodil eller lignende i en periode for at kunne passe sit job. 

Anmeld

28. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

I hendes tilfælde mener jeg helt klart nej. Hun ska udredes, og evt tilkendes en mengrad. De ska inde ud af, hvad hun ka holde til osv! 

I mit eget tilfælde, hvor jeg har piskesmæld, som gør at jeg altid har ondt i nakken, skuldren og lænder, må jeg indrømme, at jeg tager piller stort set hver dag, både for at passe mit arbejde, men også for at klare alt det andet daglige arbejde. Jeg ville da ønske at det ik var sådan, men det er dat altså bare for mig. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.