Hjælp - vedr. statsamtet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. december 2013

Anonym trådstarter

Hej alle,

Jeg har et barn på 4 og en på vej, og er nu enlig mor.

Vil gerne høre jeres erfaringer med fastsættelse af samvær i Statsamtet?

Jeg HÅBER ikke at det bliver nødvendigt med Statsamtet, men jeg er rygende uvenner med min ex og ved ikke hvad det her ender med..

Så hvad kan jeg forvente ift. samvær med vores børn hvis nu han vælger at gå gennem Statsamtet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

Noneother

Det tror jeg ikke at der er nogen der kan svare på, uden at kende mere til jeres situation.

men der sker ikke så meget I amtet ud over at de prøver at få jer til at finde en fælles løsning i første omgang. Lykkedes det ikke, så fastsætter de, hvad de mener er bedst. -Er i uenige om bopæl, så kan de ikke gøre så meget andet end at sende den i retten, hvis ikke i selv når frem til en løsning. Sådan var det i hvert fald da jeg var turen igennem.

Anmeld

28. december 2013

Muffinmus

Det er altid svært at svare på...som udgangspunkt har mange en ordning der hedder moderen har dem og så har faderen F.eks dem i weekendene hver anden weekends. Nogle kører 7/7.... Man skal jo prøve at gøre det så godt for sine vørn som muligt, og holde sine egne følelser uden for. At man er uvenner skal ikke have nogen som helst indflydelse. Men, er den anden part ikke i stand til at varetage et barns interesse skal der tages hensyn til dette....

Anmeld

28. december 2013

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Det tror jeg ikke at der er nogen der kan svare på, uden at kende mere til jeres situation.

men der sker ikke så meget I amtet ud over at de prøver at få jer til at finde en fælles løsning i første omgang. Lykkedes det ikke, så fastsætter de, hvad de mener er bedst. -Er i uenige om bopæl, så kan de ikke gøre så meget andet end at sende den i retten, hvis ikke i selv når frem til en løsning. Sådan var det i hvert fald da jeg var turen igennem.

Bopæl er vi enige om da babyen jo naturligvis skal bo hos mig og derfor skal den store det samme. Derudover har far pt. bopæl hos sin mor, så det er ingen mulighed at børnene skulle bo der..

Det er også mere om man ville gå ind og sige en 7/7-ordning, for det mener jeg på ingen måder vil gavne mine børn?

Anmeld

28. december 2013

Anonym trådstarter

Men vil man splitte børnene? Baby er jo ikke engang født..

Anmeld

28. december 2013

Muffinmus

Altså, hvis begge forældre insisterer på at få børnene kan rattet sagtens sige 7/7... Det kører mange forældre jo med. Men i og med han ikke har sin egen bolig lige nu er det ikke sikkert det lige er det det bliver til for jer. Vores vennepar havde 7/7 da hun boede tæt på, men da hun valgte at flytte lidt længere væk endte det i retten hvor hun fik lov til at få datteren og han så kun fik hende hver anden weekend, alene på den baggrund at hun var moderen. I lige dette tilfælde yens jeg dommen ca afsagt forkert jeg jeg mener datter havde tilhørsforhold i byen da hun jo gik i dp og BH der, og moderen synes istedet hun skulle bo med hende i en helt anden by, væk fra faderen, bedsteforældre og den BH hun jo gik i med de vørn hun havde kendt i flere år.
Igen, alene på den baggrund at hun var moderen vandt hun sagen. Kender begge og holder ikke med den ene eller anden, men alligevel mener jeg faderen i denne sag havde de bedste vilkår.
Men, ja, hvad ci hver især mener er ikke vigtigt, det er statsamtet der har magten når det kommer til stykket.

Anmeld

28. december 2013

Noneother

Bopæl er vi enige om da babyen jo naturligvis skal bo hos mig og derfor skal den store det samme. Derudover har far pt. bopæl hos sin mor, så det er ingen mulighed at børnene skulle bo der..

Det er også mere om man ville gå ind og sige en 7/7-ordning, for det mener jeg på ingen måder vil gavne mine børn?

De går aldrig ind og laver 7/7 med mindre begge forældre er enige.

Lige præcis 7/7. Det kræver at begge forældre er indstillet på at det skal fungere.

-og der skal meget til før at de går ind og splitter søskende.

Anmeld

29. december 2013

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

De går aldrig ind og laver 7/7 med mindre begge forældre er enige.

Lige præcis 7/7. Det kræver at begge forældre er indstillet på at det skal fungere.

-og der skal meget til før at de går ind og splitter søskende.

Tusind tak for svar - det er jeg trods alt glad for at høre.. Jeg tænker selv hveranden weekend og en hverdag til overnatning hver uge til den store.. Og den lille vil det jo så bare være samvær (et andet sted end i mit hjem) en times tid et par gange om ugen måske til at starte med (første 9-12 mdr)..

Anmeld

29. december 2013

Noneother

Anonym skriver:

Tusind tak for svar - det er jeg trods alt glad for at høre.. Jeg tænker selv hveranden weekend og en hverdag til overnatning hver uge til den store.. Og den lille vil det jo så bare være samvær (et andet sted end i mit hjem) en times tid et par gange om ugen måske til at starte med (første 9-12 mdr)..

Der skulle være en god chance for at du får noget lignende igennem. Det lyder meget fornuftigt.

Her blev far tilkendt samvær et par timer om ugen, indtil han var rundt 10 måneder, og der kom overnatning på. Det har vi så selv (uden amtet) udvidet løbende så den hedder fredag-mandag hver anden uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.