Vil ikke have flaske mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
8 svar
3 synes godt om
28. december 2013

AnneMaria

Min søn på 15 mdr vil pludselig ikke have sin flakse, som han plejede at få når han skulle i seng om aftenen eller i søvne ved midnat. Nu i to uger vil han overhovedet ikke have den. Han sover godt allerede hele natten. Men han får jo ikke den mælk som han har brug for. Han drikker vand til maden og vil hellere ikke have mælk i en kop, til maden. Hvad skal jeg gøre ??? og hvad kan grunden være til at han ikke vil have flaske længere??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

AnneMaria

ps. han får mælk i sin havregrød og så får han youhurt en gang om dagen.

Anmeld

28. december 2013

Wimmie

AnneMaria skriver:

Min søn på 15 mdr vil pludselig ikke have sin flakse, som han plejede at få når han skulle i seng om aftenen eller i søvne ved midnat. Nu i to uger vil han overhovedet ikke have den. Han sover godt allerede hele natten. Men han får jo ikke den mælk som han har brug for. Han drikker vand til maden og vil hellere ikke have mælk i en kop, til maden. Hvad skal jeg gøre ??? og hvad kan grunden være til at han ikke vil have flaske længere??

Nyd at han selv har smidt flasken om aftenen, det er jo et perfekt tidspunkt
Så længe han får lidt mælk anden vej samt yoghurt ville jeg ikke bekymre mig. Bare bliv ved med at tilbyde ham lidt 

Anmeld

28. december 2013

Ciss

Hvis han ikke vil drikke mælken ren, så bland den i maden på forskellige måder. Du har den jo allerede i grøden. En veninde af mig plejede at mose sønnens kogte grøntsager med mælk til middagen. Ost er også mælkeprodukt.

Det er jo egentlig dejligt, at han selv giver slip på flasken. Der er jo mange, som har lange og opslidende kampe, før børnene accepterer at give slip på den.

Anmeld

28. december 2013

AnneMaria

Wimmie skriver:

Nyd at han selv har smidt flasken om aftenen, det er jo et perfekt tidspunkt
Så længe han får lidt mælk anden vej samt yoghurt ville jeg ikke bekymre mig. Bare bliv ved med at tilbyde ham lidt 

okay det lyder godt. Troede at jeg skulle bekymre mig :/

Anmeld

28. december 2013

AnneMaria

Ciss skriver:

Hvis han ikke vil drikke mælken ren, så bland den i maden på forskellige måder. Du har den jo allerede i grøden. En veninde af mig plejede at mose sønnens kogte grøntsager med mælk til middagen. Ost er også mælkeprodukt.

Det er jo egentlig dejligt, at han selv giver slip på flasken. Der er jo mange, som har lange og opslidende kampe, før børnene accepterer at give slip på den.

Den med grøntsagerne er da en god ide - den skal afprøves. Har ost i hans toast som han får ca. 5 gange om ugen. Tusind tak for svar

Anmeld

28. december 2013

Clisolka

AnneMaria skriver:

Som Wimmie skriver, så nyd at han selv stopper med flasken  Min datter var 8 mrd. da hun selv sagde stop, så jeg sørgede for at hun fik sine behov i andet mad 

Anmeld

28. december 2013

Elbæk

AnneMaria skriver:

Tilbyd ham mælk til hvert måltid i stedet for vand  Så skal han nok drikke det på et tidspunkt.

Anmeld

28. december 2013

san

Dejligt han selv siger stop så væk med den.. og mælk og kalk kan man få i mange forskellige fødevare, så ingen grund til bekymring...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.