er det åndsvagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2013

Ciss

Dåben har i sig selv ikke noget med navngivningen at gøre. Det er bare en praktisk tradition, at man har hægtet de to sammen.

Der er intet i vejen for at holde dåb, selv om alle kender navnet fra før.

Vi havde tapas-tag-selv-bord i lillebrors dåbsfest. Det var ved frokosttid efter kirken. Det var nemt og ikke så voldsomt dyrt, siden vi lavede en del selv, og familien bidrog med kage pynte/rydde-hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

Kløver

MiichellaMalou skriver:

Vi bor desværre i lejlighed. Og vil blive i februar da vi skal meget til sommer.

Har jeres lejemål et billigt fælleshus, eller er der måske mulighed for et forsamlingshus til billige penge

Anmeld

27. december 2013

LilleSmølf

MiichellaMalou skriver:

Vi har jo fået navngivet vores søn. Men vil egentlig gerne have ham døbt eller er det åndsvagt når vi allerede har fået ham navngivet.

Og hvordan kan vi holde en billig barnedåb til 50 mennesker

Vi fik vores navngivet først og så døbt. Dåben var altid en del af planen men det var så irriterende at han stod opførst som "dreng XXXX" (XXXX = efternavn) når han nu havde et rigtig flot navn, så vi fik ham navngivet først.

Til hans dåb havde vi pålægsbord, selvindkøbt, og så bare lagt på fade så folk kunne tage. Stort hit

Vi havde kaffe, te og saftevand som drikkelse.

Bordpynt klarede vi super billigt: købte to af de der lange ruller papirsduge i grøn og kørte en blå strimmel organzastof over midten; ovenpå kom så de der billige vaser fra Ikea med plasticblomsterne de har, samt de små hvide flydelys de også har. Købte også en håndfuld blå og grønne balloner til rundt omkring men det var det. Det så rigtig flot ud og kostede os omkring 300 kr (det var så fordi vi ikke kunne andet end at bestille dug over nettet og fragten var dobbelt så dyr som dugene ).

Forsamlingslokalet i området koster 2000,- i depositum og 500,- pr. dag og da vi pyntede op om morgenen før dåben (kan IKKE anbefales) løb det heller ikke så meget op.

Hans tøj blev købt over nettet, sådan en lille habit-én og den kostede under 200,- og han var bare lækker i den

Kagen kostede så lidt over 1300,- men helt ærlig, det var den ene ting jeg meget gerne ville have og den smagte også bare RIGTIG godt.

Vi holdte for ca. 30 mennesker så det er selvfølgeligt ikke helt det samme, men ideerne kan jo alligevel godt fungere.

Mener vi sammenlagt gav omkring 5000,-, give or take, inkluderet depositum.

Anmeld

27. december 2013

MorTilEn2013Dreng

Mor11 skriver:

Synes ikk det er dumt, med mindre i også holdt fest til navngivningen?

hvad er billigt for jer? Vi holdt barnedåb for 20 mennesker på en restaurant der har en decideret dåbsmenu (frokostbuffet med kaffe og kage efterfølgende) det kostede 3500 med alt mad og drikke og vi skulle ikke røre en finger.

Er også det jeg helst vil nej vi holdte intet til navngivningen

Anmeld

27. december 2013

Anonymor1

liten-mamma skriver:

Det er da ikke åndssvagt. Min største storesøster blev først navngivet og efterfølgende døbt som 13-årig fordi hun skulle konfirmeres.

En måde i kan gøre det billigt på er at holde det derhjemme eller hos nogen med lidt mere plads, så slipper i for betaling af lokale. I kan også invitere til blot kaffe og kage og så droppe maden og bare hygge med lidt "guf". 

Mindes vi brugte ca. 5.000,- til ca. 30 personer og der var mad, øl, vin, sprut, sodavand, kage, pynt og guf

Det synes jeg lyder SÅ fedt! Kunne du tænke dig at fortælle lidt mere om hvordan du brugte pengene på de forskellige ting? For vores budget er også ca deromkring, og jeg havde helt opgivet håbet om at det kunne lade sig gøre  

Anmeld

27. december 2013

Elbæk

MiichellaMalou skriver:

Vi har jo fået navngivet vores søn. Men vil egentlig gerne have ham døbt eller er det åndsvagt når vi allerede har fået ham navngivet.

Og hvordan kan vi holde en billig barnedåb til 50 mennesker

Det er overhovedet ikke åndsvagt - tværtimod. Så slipper han for dåben før han skal konfirmeres (hvis han skal det..)

Billig barnedåb tænker jeg noget i stil med et selskabs lokale til omkring 500 kroner for en dag, og så til tyskland og hente sodavand, slik mm. og så selv lave maden :-)

Anmeld

28. december 2013

MorTilEn2013Dreng

Elbæk skriver:

Det er overhovedet ikke åndsvagt - tværtimod. Så slipper han for dåben før han skal konfirmeres (hvis han skal det..)

Billig barnedåb tænker jeg noget i stil med et selskabs lokale til omkring 500 kroner for en dag, og så til tyskland og hente sodavand, slik mm. og så selv lave maden :-)

Det jo nemlig det vi gerne vil have han slipper for til den tid.
Da jeg tænker det må være lidt ydmygende at skulle døbes i en alder af 14 15 år.

Anmeld

28. december 2013

MorTilEn2013Dreng

LilleSmølf skriver:

Vi fik vores navngivet først og så døbt. Dåben var altid en del af planen men det var så irriterende at han stod opførst som "dreng XXXX" (XXXX = efternavn) når han nu havde et rigtig flot navn, så vi fik ham navngivet først.

Til hans dåb havde vi pålægsbord, selvindkøbt, og så bare lagt på fade så folk kunne tage. Stort hit

Vi havde kaffe, te og saftevand som drikkelse.

Bordpynt klarede vi super billigt: købte to af de der lange ruller papirsduge i grøn og kørte en blå strimmel organzastof over midten; ovenpå kom så de der billige vaser fra Ikea med plasticblomsterne de har, samt de små hvide flydelys de også har. Købte også en håndfuld blå og grønne balloner til rundt omkring men det var det. Det så rigtig flot ud og kostede os omkring 300 kr (det var så fordi vi ikke kunne andet end at bestille dug over nettet og fragten var dobbelt så dyr som dugene ).

Forsamlingslokalet i området koster 2000,- i depositum og 500,- pr. dag og da vi pyntede op om morgenen før dåben (kan IKKE anbefales) løb det heller ikke så meget op.

Hans tøj blev købt over nettet, sådan en lille habit-én og den kostede under 200,- og han var bare lækker i den

Kagen kostede så lidt over 1300,- men helt ærlig, det var den ene ting jeg meget gerne ville have og den smagte også bare RIGTIG godt.

Vi holdte for ca. 30 mennesker så det er selvfølgeligt ikke helt det samme, men ideerne kan jo alligevel godt fungere.

Mener vi sammenlagt gav omkring 5000,-, give or take, inkluderet depositum.

Super taak for ideen

Anmeld

28. december 2013

MorTilEn2013Dreng

Maja84 skriver:

Har jeres lejemål et billigt fælleshus, eller er der måske mulighed for et forsamlingshus til billige penge

Ja heldigvis. Håber bare min kæreste gider alligevel..

Anmeld

28. december 2013

Kløver

MiichellaMalou skriver:

Ja heldigvis. Håber bare min kæreste gider alligevel..

I kan jo gøre det på mange måder, det kan jo også være lækker brunch med pålæg og brød og sådan, nogle restauranter har også billige løsninger som man bla kan bruge til barnedåb hvor man sparer lokalet og slipper for oprydning osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.