hjælp, hvad gør man her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
9 svar
1 synes godt om
27. december 2013

StudPsyk

Jeg håber i kan se det ud fra billederne. Rose har fået lidt udslæt ved højre side af munden (hendes venstre). Hun har været syg længe med snot og savl så det er nok derfor.

Hun er også set rød om øjnene. Hun har lige haft øjenbetændelse også som nu er væk, men huden om øjnene er irriteret.

Hvad gør man? Har smurt det der udslæt med lidt fedtcreme. Er der noget vi skal købe at smøre med? Derfor hurtig hjælp, L skal ud at køre om lidt.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det ser meget harmløst ud og ville ikke gøre noget ved det. 

Anmeld

27. december 2013

Mother-love

Jeg ville prøve med lidt creme.

Får hun astma medicin? For udslættet om munden kan godt stamme fra det.
Isabella har astmatisk bronkitis og det går i udbrud når hun bliver forkølet.
Og medicin giver hende udslet rundt om munden hvis vi ikke tørrer efter med en våd klud.

Anmeld

27. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes også det ser fredeligt ud! Alberte har også haft det samme de sidste par dage, og vi har ik gjort noget ved det! Vh stine

Anmeld

27. december 2013

StudPsyk

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, det ser meget harmløst ud og ville ikke gøre noget ved det. 

Super! Hun har bare ikke haft sådan noget før, så blev lige bange for det var sådan noget der kunne udvikle sig til børnesår eller sådan noget

Anmeld

27. december 2013

StudPsyk

Havanagila skriver:

Jeg ville prøve med lidt creme.

Får hun astma medicin? For udslættet om munden kan godt stamme fra det.
Isabella har astmatisk bronkitis og det går i udbrud når hun bliver forkølet.
Og medicin giver hende udslet rundt om munden hvis vi ikke tørrer efter med en våd klud.

Hun får ikke astmamedicin

Anmeld

27. december 2013

StudPsyk

StineW79 skriver:

Syntes også det ser fredeligt ud! Alberte har også haft det samme de sidste par dage, og vi har ik gjort noget ved det! Vh stine

Så nøjes vi med at smøre med lidt alm fedtcreme

Anmeld

27. december 2013

Mother-love

Janne T. skriver:

Hun får ikke astmamedicin

Okay det ligner bare utrolig meget det Isabella får. Men synes nu det ser harmløshed ud. Isabella har også næsten lige haft øjenbetændelse og der gik også nogle dage før hun ikke var rød om øjne mere.

Anmeld

27. december 2013

MissTas

Janne T. skriver:

Jeg håber i kan se det ud fra billederne. Rose har fået lidt udslæt ved højre side af munden (hendes venstre). Hun har været syg længe med snot og savl så det er nok derfor.

Hun er også set rød om øjnene. Hun har lige haft øjenbetændelse også som nu er væk, men huden om øjnene er irriteret.

Hvad gør man? Har smurt det der udslæt med lidt fedtcreme. Er der noget vi skal købe at smøre med? Derfor hurtig hjælp, L skal ud at køre om lidt.

synes også det ser meget harmløst ud, børnesår ser meget værre ud end det.. Det er sår, blærer der væsker og med lidt gullige skorper når der går hul på dem.. Men breder det sig og blir værre, så ville jeg prøve noget klorhexidin creme som man kan købe i håndkøb på apoteket det er rensende og ophelende og hverken svier eller noget

Anmeld

27. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Janne T. skriver:

det minder lidt om det min søn nogle gange får... det kommer nogle gange om vinteren og især hvis han slikker sig om munden... både han og jeg har let ved at få "frostskader" rundt om munden om vinteren og min læge har sagt at der ikke rigtig er noget for os at gøre andet end at prøve at sørge for det er tørt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.