Hvordan var i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
10 svar
1 synes godt om
27. december 2013

Nadia1991

til alle jer 2 gangs gravide hvordan var fødsel nr 2 i forhold til nr 1.?

jeg tænker meget på fødslen og har lidt en skræk fra sidst

jeg havde veer i 3 døgn, inden jeg begyndte at åbne mig. Da jeg så endelig kom Til presse veerne var min jordmoder undskyld mit sprog en kæ***** .. nå fik presset prinsessen ud og sprang utrolig meget, skamlæber, vandlæber og andet jeg ikke kan huske blev syet 17 steng da jeg skulle føde moderkagen sagde jordmoderen at den sad fast i venstre side, og hun stak hånden op og begyndte at rive som en gal. Hvilket resulterede i at jeg havde enormt mange smerte. Har senere hen læst mig til at hvis en Moderkage sidder fast skal den opereres ud ellers skal man vente til den løsner sig også presser man den selv ud.. Har en kæmpe skræk for min næste fødsel håber 2 gang er meget lettere end første

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg kan godt forstå du er bange for at føde igen oven på den omgang. 

Heldigvis er ingen fødsler jo ens.

Min første gik rigtig nemt. Smerterne var for det meste til at holde ud. Det var kun til sidst jeg havde meget ondt.
Jeg var meget begejstret for forløbet og syntes det havde været fantastisk.

Anden gang gik vandet uden veer og jeg måtte efter 16 timer sættes i gang og her var smerterne meget voldsomme.
Jeg tænker tilbage på fødslen med en anelse gro.

Så det kan sagtens være at din fødsel denne gang går fantastisk. 

Anmeld

27. december 2013

Karina84

Jeg havde også en lang og hård fødsel første gang. Jeg var ligeså bange og temmelig nervøs for at skulle føde igen.. Havde dog modsat dig, en rigtig god JM 

Ved lillesøster var det tilfældigvis den samme JM igen, men jeg var stadig super nervøs og græd imellem veerne fordi jeg var bange... Men igen var hun super og sammen med min mand fik vi ro på... OG lige pludselig gik det stærkt, så ikke engang 2 timer efter vi kom på FG er hun født, helt uden komplikationer, smertestillende eller noget. Det gik bare så stærkt og jeg var helt oppe at flyve bagefter. Det var FANTASTISK, jeg KUNNE JO GODT! 
Så ja, ingen fødsler er ens, og jeg håber for dig at det bliver en god oplevelse 2.gang. Det kan lade sig gøre i hvert fald 

Anmeld

27. december 2013

Nadia1991

Håber på det bedste .. Dejligt at høre i har haft gode fødsler. Men når ens jordmoder råber af en fordi hun har travlt og man ikke tør presse føler man bare at det skal gå stærkt og der var ingen form for ro i hendes sind haha 

Den eneste som beroligede mig var min mor som var med inde. Opdagede først jeg var gravid i 6 mdr da jeg havde regelmæssigt menstration og min mave voksede IKKE. havde fået lavet flere g teste som viste sig negative så min læge mente jeg havde mavesår kom så på medicin og senere mente han at jeg måske havde galde sten så røg til en scanning hvilket viste sig at jeg var gravid ..

så ikke nok med man skulle Vende sig til at være mor indenfor få mdr det hele kom bare i udbrud ved fødslen.

(min datter er ud af en voldtægt jeg ikke turde anmelde pga trusler)

så havde det meget svært i starten. Men nu vil jeg ikke undvære hende for noget som helst i verden :-)

har en dejlig mand som hun kalder for far og han har været der siden dag 1..

men min skræk for fødsler er der stadig

Anmeld

27. december 2013

Karina84

Nadia1991 skriver:

Håber på det bedste .. Dejligt at høre i har haft gode fødsler. Men når ens jordmoder råber af en fordi hun har travlt og man ikke tør presse føler man bare at det skal gå stærkt og der var ingen form for ro i hendes sind haha 

Den eneste som beroligede mig var min mor som var med inde. Opdagede først jeg var gravid i 6 mdr da jeg havde regelmæssigt menstration og min mave voksede IKKE. havde fået lavet flere g teste som viste sig negative så min læge mente jeg havde mavesår kom så på medicin og senere mente han at jeg måske havde galde sten så røg til en scanning hvilket viste sig at jeg var gravid ..

så ikke nok med man skulle Vende sig til at være mor indenfor få mdr det hele kom bare i udbrud ved fødslen.

(min datter er ud af en voldtægt jeg ikke turde anmelde pga trusler)

så havde det meget svært i starten. Men nu vil jeg ikke undvære hende for noget som helst i verden :-)

har en dejlig mand som hun kalder for far og han har været der siden dag 1..

men min skræk for fødsler er der stadig

Puh det er også noget af en tur du har været igennem.

Jeg sagde det til JM, hvordan jeg havde det efter min første fødsel. Og da terminen nærmede sig fik hun min fødsel journal (den de udskriver til en og har gemt på FG, om fødsels forløbet)... Og så snakkede vi fødslen igennem, hvad jeg var bange for, hvordan hun og vi kunne forberede os. Der blev også skrevet en lille note på min vandrejournal, at de skulle være obs. når jeg kom ind på FG.

Det fik mig til at slappe en smule af op til min fødsel, at det så lige kom igen da jeg først gik i fødsel er nok ikke til at undgå  

Anmeld

27. december 2013

lineog4

Min første fødsel havde jeg veer i 4 døgn der ikke udvidede fordi min datter stod skævt i bækkenet og derfor ikke kunne presse ned af - da hun endelig fik lagt sig rigtigt gik det okay hurtigt mener det var 8 timer fra jeg var i aktiv fødsel (4 cm åben), men jeg var så flad jeg sov mellem presseveerne. Da jeg blev gravid igen frygtede jeg en gentagelse for de 4 døgn havde været et mareridt.... 

jeg fik skrevet i min journal at jeg ikke ville gå sådan igen, så hellere de brød ind eventuelt med kejsersnit (som jeg frygtede endnu mere så så langt ude var jeg). Men det skulle vise sig min frygt var helt ubegrundet. Mit vand gik (eller første hinde) midt på dagen uden veer. Blev tjekkeklæde 19 tiden om aftenen hvor jeg ikke havde veer, der havde jeg 1 1/2 cm livmoderhals og var 2 fingre åben. Tog hjem igen og ved 21 tiden begyndte de første veer og 21.30 kom de drønende og jeg tog et bad mens min kære mand mente jeg skulle på hospitalet, men jeg ville ikke da jeg mente de ville sende mig hjem for veerne var jo ikke regelmæssige, de varede max 30 sekunder og kom uden pauser. Han truede med ambulance, og afsted kom vi lidt i 10. Var på hospitalet 5 i 10, hvor jeg fik klyx (skulle jeg aldrig have haft), hun satte akupunktur nåle og jeg fik lattergas maske - blev undersøgt og var 4 cm åben. 22.35 efter jeg var besvimet og var kommet op på sengen havde jeg min datter i armene. 40 minutter efter jeg kom til hospitalet - jordemoderen havde ikke opdaget det så intet var forberedt. Det var den mest smertefulde af mine fødsler fordi det var veer uden pauser i ja en times tid, men tilgengæld var jeg frisk som en havørn da jeg havde født og oplevede det som andre havde fortalt om at jeg lå vågen hele natten og bare stirrede på mit mirakel. Jeg var frisk også dagen efter, fik en knude (første var jeg blev syet på kryds og tværs) og cyklede faktisk 6 dage efter fødslen.

så det kan ændre sig anden gang

Anmeld

27. december 2013

Clisolka

Nadia1991 skriver:

jeg havde veer i 3 døgn, inden jeg begyndte at åbne mig. Da jeg så endelig kom Til presse veerne var min jordmoder undskyld mit sprog en kæ***** .. nå fik presset prinsessen ud og sprang utrolig meget, skamlæber, vandlæber og andet jeg ikke kan huske blev syet 17 steng da jeg skulle føde moderkagen sagde jordmoderen at den sad fast i venstre side, og hun stak hånden op og begyndte at rive som en gal. Hvilket resulterede i at jeg havde enormt mange smerte. Har senere hen læst mig til at hvis en Moderkage sidder fast skal den opereres ud ellers skal man vente til den løsner sig også presser man den selv ud.. Har en kæmpe skræk for min næste fødsel håber 2 gang er meget lettere end første

Puha noget af en tur du gik igennem Min første fødsel var lang og hun blev taget med et akut kejsersnit efter 15 timers veer (igangsættelse hvor de tog vandet med det samme). 

Her 2. gang fødte jeg på 8 timer normalt. Han havde travlt  Jeg fik en 2. grads bristning og fik 7-8 sting - men det var det hele værd  Hende jordemoderen der tog imod os på fødegangen var bestemt heller ikke særlig sød til at starte med, men det hele endte godt, da hun fandt ud af at hun ikke kunne sende mig videre 

Anmeld

27. december 2013

MariaKyedDK

Nadia1991 skriver:

sikke en omgang, kan godt forstå du er nervøs efter den oplevelse. 

min 1. fødsel tog 6 timer ( rent smertehelvede) fik ingen bedøvelse. pressefase :3 kvarter

min 2. fødsel forgik herhjemme via hjemmefødselsordningen, og fødslen tog 2 timer uden noget form for bedøvelse , og jeg synes overhoved ikke at smerten var stor som første gang. der var sindsygt meget forskel. pressefase: 10 minutter. 

Anmeld

27. december 2013

Krussedulle

Nadia1991 skriver:

Kan dårligt huske 1 gang.. lå med 40 i feber og kastede op, også under presseveerne!

Fik en epidural, og ve-drop..

Men jeg fødte først 25 timer efter vandet var gået!

2 gang, var meget meget bedre! Vandet gik, og 5 timer senere havde jeg min dreng i armene

Min 2 fødsel var klart en drømmefødsel! Fødte i vand, og havde ikke særlig ondt under veerne..

Begge gange fik jeg 2 sting.

3 fødsel startede med veer, og 2 timer efter havde jeg født.. fik ingen sting, men det gik alt for stærkt..

Anmeld

27. december 2013

Carina:-)

Jeg fødte 1 gang efter 28 timer efter de havde taget vandet og sat vedrop.

2 gang tog det 2½ time fra første ve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.