Søge hjælp nu - eller vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
13 svar
2 synes godt om
27. december 2013

Anonym trådstarter

Godmorgen derude

Vi står i den situation at til januar har vi været i gang med projekt baby i et år og intet sket endnu

Her er mit spørgsmål, jeg har endometriose i navlen og i maven og skal ind til forundersøgelse i januar. Men er i tvivl om jeg skal søge hjælp nu eller om jeg skal vente til efter jeg har fået det fjernet? - Skal lige sige det ikke er første gang, jeg blev opereret for det for snart 2.5-3 år siden, eller de tog overfladen. Jeg har hele tiden fået afvide at når vi havde forsøgt et år skulle jeg kontakte lægen.

Lige et side spørgsmål til andre med sygdommen, Har i også mange menstruations-smerter? Første dag er mine virkelig slemme, og ind i mellem har jeg virkelig så ondt på første dagen at jeg intet kan og bliver nød til at tage en sygedag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

esioul

Anonym skriver:

Godmorgen derude

Vi står i den situation at til januar har vi været i gang med projekt baby i et år og intet sket endnu

Her er mit spørgsmål, jeg har endometriose i navlen og i maven og skal ind til forundersøgelse i januar. Men er i tvivl om jeg skal søge hjælp nu eller om jeg skal vente til efter jeg har fået det fjernet? - Skal lige sige det ikke er første gang, jeg blev opereret for det for snart 2.5-3 år siden, eller de tog overfladen. Jeg har hele tiden fået afvide at når vi havde forsøgt et år skulle jeg kontakte lægen.

Lige et side spørgsmål til andre med sygdommen, Har i også mange menstruations-smerter? Første dag er mine virkelig slemme, og ind i mellem har jeg virkelig så ondt på første dagen at jeg intet kan og bliver nød til at tage en sygedag

Jeg ville nok vente til efter operationen, jeg tror alligevel ikke i kan komme i gang med forsøg inden.

Anmeld

27. december 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg ville nok vente til efter operationen, jeg tror alligevel ikke i kan komme i gang med forsøg inden.

Det har også været min tanke, men bliver ved med at forvirre mig selv og vil egentlig bare gerne snart i gang med et eller andet forløb. Er ved at være utålmodig over intet sker - og ked af vi ikke kan klare det selv

Anmeld

27. december 2013

modesty

Anonym skriver:

Godmorgen derude

Jeg synes at du skal spørge din læge.

Jeg har ikke selv endometriose, men har hørt fra én der har, at hun også havde ekstremt voldsomme menstruationssmerter. Hun endte med at få fjernet sin livmoder (hun var gået i overgangsalderen og havde fået de børn hun skulle have).

- det skal nok lykkes for jer. Her fik vi en fantastisk dreng ud af vores 4. IVF forsøg.

PS: Mange af de ting du spørger om herinde, kan du også google, hvis du savner mere information.

Anmeld

27. december 2013

lineog4

Jeg tror jeg ville starte processen for den kan uden jeg ved de være lang. Tænker der er en del forundersøgelser det sagtnes kan laves før operationen, men jeg ville ikke starte processen "blive" gravid før jeg var opereret med mindre operationen kan vente til efter du har født

Anmeld

27. december 2013

Dididid

Anonym skriver:

Godmorgen derude

Da kæresten og jeg var i gang med pb sagde lægen, at når der er gået 2 år vil de først undersøge om man overhovedet kan få børn eller om man har svært ved det.
Det er meget normalt, at der kan gå op til et år om at blive gravid men kan godt forstå din frustration da det føles som en evighed. Krydser fingre for, at der snart sker noget
Og til dit sidste spørgsmål: Ja. Jeg er desværre en af dem der har så kraftige menstruations smerter, at jeg ligger med feber og er ekstrem syg. Fik en gang nogle piller af lægen som virkede med det samme men ellers bruger jeg treo som også fungerer meget fint.

Anmeld

27. december 2013

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg tror jeg ville starte processen for den kan uden jeg ved de være lang. Tænker der er en del forundersøgelser det sagtnes kan laves før operationen, men jeg ville ikke starte processen "blive" gravid før jeg var opereret med mindre operationen kan vente til efter du har født

Tror måske jeg skal ringe til lægen i det nye år og høre om hun syntes vi skal igang eller vente 1-2 måneder også operationen forhåbentlig er overstået

Men ja tænker lidt forskelligt, men der må da være nogle undersøgelser som skal foretages som man måske kunne begynde på - også evt. vente med forsøg til operationen er ovre. Ellers ville det godt kunne vente. Det ville kun "være godt" for sygdommen at blive gravid da man så ikke har ægløsning, og det holder den i bero. Men på den anden side ville det være godt at få det fjernet og håbe på den ikke går i udbrud igen.

Anmeld

27. december 2013

Anonym trådstarter

Cfm8 skriver:

Da kæresten og jeg var i gang med pb sagde lægen, at når der er gået 2 år vil de først undersøge om man overhovedet kan få børn eller om man har svært ved det.
Det er meget normalt, at der kan gå op til et år om at blive gravid men kan godt forstå din frustration da det føles som en evighed. Krydser fingre for, at der snart sker noget
Og til dit sidste spørgsmål: Ja. Jeg er desværre en af dem der har så kraftige menstruations smerter, at jeg ligger med feber og er ekstrem syg. Fik en gang nogle piller af lægen som virkede med det samme men ellers bruger jeg treo som også fungerer meget fint.

Ja det ved jeg godt de siger, men min læge sagde da de fandt ud af jeg havde den sygdom at når vi engang skulle have børn og hvis det ikke skete noget indenfor et år skulle jeg kontakte hende, for vi så skulle se hvad vi skulle gøre evt. med hjælp. Og det samme sagde den gynækolog jeg var til. Så håber da de vil hjælpe os i gang med det samme.

Anmeld

27. december 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes at du skal spørge din læge.

Jeg har ikke selv endometriose, men har hørt fra én der har, at hun også havde ekstremt voldsomme menstruationssmerter. Hun endte med at få fjernet sin livmoder (hun var gået i overgangsalderen og havde fået de børn hun skulle have).

- det skal nok lykkes for jer. Her fik vi en fantastisk dreng ud af vores 4. IVF forsøg.

PS: Mange af de ting du spørger om herinde, kan du også google, hvis du savner mere information.

Mange tak - håber også det lykkes for os på den ene eller anden måde.

Ja det ved jeg godt, nogen gange er det bare rart at høre andre folks erfaringer 

Anmeld

27. december 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Godmorgen derude

Jeg har endomentriose, og ja, jeg har EKSTREME menstruationssmerter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.