Det kommer til at gå helt flot!
Jeg forstår godt, at du er nervøs - men det lyder jo også, som om du tænker tingene igennem, og det er en del af processen med at blive klar og finde de praktiske løsninger.
Jeg afleverede den store i vs, da jeg var på barsel med lillebror. Det gik helt fint.
Vi havde jo barnevognen fra før, og så kombinerede jeg det med bæresjal/vikle/slynge. I starten havde jeg babyen i vognen og så den store på hoften, men efterhånden blev det ofte til, at jeg bar den lille og havde den store i klapvogn. På den måde havde jeg hænderne fri til at hjælpe den store af med tøjet i garderoben, og jeg slap at løbe frem og tilbage for at holde øje med den lille i vognen udenfor.
En veninde af mig havde altid den lille med ind i autostolen.
Det er lidt overvældende at skulle overskue situationen lige den første dag, men bare tag det roligt og en ting ad gangen, så kommer du lynhurtigt til at finde gode løsninger, som passer for jer.
Det fine er jo også, at sålænge man er på barsel, så behøver man ikke at stresse så enormt med at komme ud af døren. Sker der noget uforudset, så har man tid til at håndtere det også.
Sålænge I har fokus på, at den store også skal have det godt og få tid til at finde sin nye rolle i familien, er jeg sikker på, at det hele nok skal gå sig til. Det er jo ikke sådan, at man pludselig ikke bryder sig om den store, fordi man har fået en lille ny.
Det er helt fantastisk at have to! Lidt stresset en gang i mellem men mest fantastisk.