Hvad tror I på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
6 svar
1 synes godt om
25. december 2013

Sitrani

Jeg har gået og tænkt over en lidt "sjov" ting... hvor meget psyken kan påvirke os, og især os, der gerne vil være gravide (for mit vedkommende anden gang )

Jeg har hørt om flere, bl.a. Nogen som har fået hjælp til at få børn vha. fertilitetsbehandling og lign. Og da de lagde tanken om baby på hylden, ja så blev de gravide helt "naturligt"  Og det er jo skønt, men det slår mig bare flere gange, at der er mange, som har oplevet dette..

...og så blev jeg pludselig bange for, at JEG kom til at tænke for meget over det.. Haha.. Jeg blev hurtigt gravid sidst, og nu hvor vi prøver at få nr. 2, kan jeg mærke, at jeg tænker mere over hvor meget jeg faktisk gerne vil det (har dog kun prøvet en cyklus indtil videre!) og så ville jeg høre jeres mening om det, damer?! 

Kan man påvirke éns krop så meget med éns psyke, at man simpelthen kommer til at "forhindre" sin krop i, at blive gravid, vha. tanker, hvor man ellers ville have blevet gravid, hvis ikke man tænkte så meget..??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2013

Elbæk

Sitrani skriver:

Jeg har gået og tænkt over en lidt "sjov" ting... hvor meget psyken kan påvirke os, og især os, der gerne vil være gravide (for mit vedkommende anden gang )

Jeg har hørt om flere, bl.a. Nogen som har fået hjælp til at få børn vha. fertilitetsbehandling og lign. Og da de lagde tanken om baby på hylden, ja så blev de gravide helt "naturligt"  Og det er jo skønt, men det slår mig bare flere gange, at der er mange, som har oplevet dette..

...og så blev jeg pludselig bange for, at JEG kom til at tænke for meget over det.. Haha.. Jeg blev hurtigt gravid sidst, og nu hvor vi prøver at få nr. 2, kan jeg mærke, at jeg tænker mere over hvor meget jeg faktisk gerne vil det (har dog kun prøvet en cyklus indtil videre!) og så ville jeg høre jeres mening om det, damer?! 

Kan man påvirke éns krop så meget med éns psyke, at man simpelthen kommer til at "forhindre" sin krop i, at blive gravid, vha. tanker, hvor man ellers ville have blevet gravid, hvis ikke man tænkte så meget..??  

Det kan da sagtens være, ligesom du kan tænke dig til en falsk graviditet :-)

Men jeg tænkte non-stop på at blive gravid i den tid vi prøvede, og jeg blev da gravid alligevel.. 

Anmeld

26. december 2013

Sitrani

Elbæk skriver:

Det kan da sagtens være, ligesom du kan tænke dig til en falsk graviditet :-)

Men jeg tænkte non-stop på at blive gravid i den tid vi prøvede, og jeg blev da gravid alligevel.. 

Haha dejligt... Jamen håber da det samme sker for os

Hvor længe prøvede I så? Og regnede du på ægløsning osv.?

Anmeld

26. december 2013

Elbæk

Sitrani skriver:

Haha dejligt... Jamen håber da det samme sker for os

Hvor længe prøvede I så? Og regnede du på ægløsning osv.?

for at det sker snart  

5 mdr efter p-pille stop

Slet ikke, sørgede bare for at vi var sammen hver eneste dag. Så jeg synes ikke det var nødvendigt at bruge

Anmeld

26. december 2013

esioul

Sitrani skriver:

jeg tror på det. Jeg blev gravid da vores henvisning til fertelitetsklinikken var sendt ( det endte dog i sa). Da henvisningen var sendt, kunne jeg slappe bedre af og jeg havde opgivet det ku ske naturligt.

Anmeld

26. december 2013

Sitrani

esioul skriver:

jeg tror på det. Jeg blev gravid da vores henvisning til fertelitetsklinikken var sendt ( det endte dog i sa). Da henvisningen var sendt, kunne jeg slappe bedre af og jeg havde opgivet det ku ske naturligt.

Det et mærkeligt og også lidt uretfærdigt at det kan være sådan.... Utroligt at det kan betyde så meget

Anmeld

26. december 2013

CH2012

Sitrani skriver:

Jeg tror også på det... Det var først da jeg tænkte: "Fuck det hele, det kommer alligevel aldrig", og jeg så begyndte at slappe mere af, ikk have så meget styr på hvornår ægløsning mon var der (testede aldrig), og kun havde sex når vi virkelig havde lyst, at jeg blev gravid... Det endte dog med en spontan abort... Jeg forsøger at fokusere på en masse andre ting i stedet for baby, og håber at det hurtigt kommer igen. Det er det som holder mig oppe i øjeblikket...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.