Baby og pau

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

277 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg overvejer at starte op på pau og helst med merit. Det burde kunne lade sig gøre. Det betyder så jeg kan tage den på 13 mdr. Vi vil egentlig gerne i gang med nr 2 men har lige nogle spørgsmål.

hvis jeg starter op og faktisk føder mens jeg er i gang med pau. Måske kun med få mdr tilbage, hvordan står jeg økonomisk med hensyn til barselsdagpenge? Og hvad hvis jeg først føder efter de 13 mdr så jeg går direkte fra pau til barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2013

Sjwf

Hej
Jeg er selv pædagog studerende, og hvis alt går vel kan jeg lige nå at gøre 4. Semester færdig før baby kommer
Nå det jeg vil sige er at pls.dk har en foller omkring barsel så vil anbefalede at du læser den, den kan nok give nogle svar ( måske), den har i hvert fald været til gavn for mig

Anmeld

25. december 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg overvejer at starte op på pau og helst med merit. Det burde kunne lade sig gøre. Det betyder så jeg kan tage den på 13 mdr. Vi vil egentlig gerne i gang med nr 2 men har lige nogle spørgsmål.

hvis jeg starter op og faktisk føder mens jeg er i gang med pau. Måske kun med få mdr tilbage, hvordan står jeg økonomisk med hensyn til barselsdagpenge? Og hvad hvis jeg først føder efter de 13 mdr så jeg går direkte fra pau til barsel?

Jeg var gravid imens jeg skrev bachelor på pæd.uddannelsen.. Og også da jeg afsluttede min uddannelse i januar 2011, og jeg første juni 2011  

der var ingen problemer mht. uddannelsen, andet end jeg kastede meget op.... da jeg blev færdiguddannet gik jeg direkte på dagpenge, og det var der ingen problemer med, det var faktisk rart ikke at sku passe et evt. arbejde, da jeg havde problemer med bækkenet, så jeg synes da bare I skal gå igang, man ved jo heller aldrig hvor lang tid det tager 

Anmeld

25. december 2013

Anonym trådstarter

Men der er jo forskel på pædagoguddannelsen og pau. Pau er lønnet hvor pædagog uddannelsen er lønnet i praktik perioden kun. Men jeg er lidt i tvivl om hvor længe jeg skal have været i gang for at kunne få barselsdagpenge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.