Bidrag til mors udgifter før/ efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
15 svar
6 synes godt om
23. december 2013

Anonym trådstarter

Hej
Er der nogen der ved om far kan trække det fra i SKAT hvis jeg søger om det!?
Det hedder "bidrag til udgifterne ved et barns fødsel og til mors underhold to måneder før og en måned efter fødselen".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2013

Anonym trådstarter

Ingen der ved???

Anmeld

24. december 2013

Marts<3

Jeg ved det ikke, jeg vil gætte på nej... 

Men hvorfor vil du gerne vide det? Det er jo ikke så relevant for dig jo?? 

Anmeld

24. december 2013

CaWi

Marts<3 skriver:

Det er vel relevant, hvis ts er faderen.

Anmeld

24. december 2013

kesuh

Udgifter til et barns fødsel? En fødsel koster da kun det offentlige og en masse blod sved og tårer at presse barnet ud?

Hverken min ekskæreste eller jeg har betalt noget da vores søn blev født ihvertfald..

men ellers --->  http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=5025 så står der en del her ooog her  http://statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6492

Ellers er der faktisk noget her du kan læse.. Ellers må du tage tlf og ringe ind og høre dem ad.. Fordi alle de regler og det. Det er næsten håbløst at finde rundt i.. >>
http://www.kl.dk/ImageVaultFiles/id_58685/cf_202/Det_skriver_borger_dk_om_familieydelser.DOCX <<

Anmeld

24. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Marts<3 skriver:

Det kan være at moren tager hensyn til fars økonomi

Anmeld

24. december 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hej
Er der nogen der ved om far kan trække det fra i SKAT hvis jeg søger om det!?
Det hedder "bidrag til udgifterne ved et barns fødsel og til mors underhold to måneder før og en måned efter fødselen".

Ved det ik jeg fik 1800 i sin tid som kommuen så bare udbetalte mindre mht min kontanthjælp

Anmeld

24. december 2013

Carina:-)

Altså måske jeg er uoplyst,men hvad dælen er der af udgifter ved en fødsel som det off ikke betaler i forvejen?

Og underhold før og efter ? Man får da barsel...Lyder som en oldgammel paragraf fra før man fik alle de ting betalt?

Anmeld

24. december 2013

Carina:-)

Ved det ik jeg fik 1800 i sin tid som kommuen så bare udbetalte mindre mht min kontanthjælp

Det lyder da også fair nok.

Du får jo ikke en regning i hånden ,når du tager hjem efter en fødsel,så hvorfor have ekstra..

Og du får jo forsørgertillæg fra 10 uge eller er det 13?

Anmeld

24. december 2013

SjeBets

Carina:-) skriver:

Altså måske jeg er uoplyst,men hvad dælen er der af udgifter ved en fødsel som det off ikke betaler i forvejen?

Hvis mor og far er gået fra hinanden i graviditeten, så bliver far pålagt en ekstra udgift ud over børnepengene, min mand gjorde det da hans eks gik fra ham da hun var 3 mdr henne. Noget med at ved en graviditet kan der være udgifter som der ikke ville være hvis man ikke var gravid, som man skal have noget andet tøj og i den dur, og i og med man ikke bor sammen så skal manden stadig give lidt til det, Nok ikke formuleret på den måde, men noget i den retning.

Men om man kan trække det fra ved jeg ikke, det er ikke noget vi har snakket vildt om, vidste bare det var sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.