Trodsalder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. december 2013

ledermus

Trodsalder eller hvad man skal kalde det, men har ihvertfald brug for lidt gode råd.

Oliver er nået en alder hvor han kan være ret strid, bl.a. med at slå og sparke og kaste med ting og han synes bare det er sjovt når jeg bestemt beder ham stoppe. Jeg synes det er svært at sætte mig i respekt hos ham og ville høre hvordan i andre gør når de bare griner en op i hovedet?

Han er heldigvis ikke sådan hele tiden men han får nogle flip hvor han er helt umulig og bare farter rundt og gearer sig selv helt op og føler det er svært at nå ind til ham 

Så kom rigtig gerne med gode råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2013

Sitrani

ledermus skriver:

Trodsalder eller hvad man skal kalde det, men har ihvertfald brug for lidt gode råd.

Oliver er nået en alder hvor han kan være ret strid, bl.a. med at slå og sparke og kaste med ting og han synes bare det er sjovt når jeg bestemt beder ham stoppe. Jeg synes det er svært at sætte mig i respekt hos ham og ville høre hvordan i andre gør når de bare griner en op i hovedet?

Han er heldigvis ikke sådan hele tiden men han får nogle flip hvor han er helt umulig og bare farter rundt og gearer sig selv helt op og føler det er svært at nå ind til ham 

Sådan kan min datter også være!! Åh det er så træls nogle gange.... Hvis ikke hun reagerer når jeg beder hende stoppe, på en bestemt måde, så sætter jeg hende lidt væk, bare et par meter væk fra mig selv, og siger, at så må hun sidde lidt her, for vi kan ikke lege, hvis hun slår/skubber/kaster med ting el. Lign. Det plejer at virke. Og nu her efter lidt tid, hvor jeg har gjort det på den måde, ved hun, at det er alvor, når jeg hæver stemmen....

Anmeld

22. december 2013

ledermus

Sitrani skriver:

Sådan kan min datter også være!! Åh det er så træls nogle gange.... Hvis ikke hun reagerer når jeg beder hende stoppe, på en bestemt måde, så sætter jeg hende lidt væk, bare et par meter væk fra mig selv, og siger, at så må hun sidde lidt her, for vi kan ikke lege, hvis hun slår/skubber/kaster med ting el. Lign. Det plejer at virke. Og nu her efter lidt tid, hvor jeg har gjort det på den måde, ved hun, at det er alvor, når jeg hæver stemmen....

jeg synes også at det der virker bedst for mig er hvis jeg enten går lidt væk fra ham og siger at så kan vi ikke lege eller hvad vi nu er igang med men åhh synes det er svært og hårdt til tider

Anmeld

22. december 2013

Clisolka

ledermus skriver:

Åhhh det virker bekendt! Jeg har en kamp herhjemme med Isabella på 3 år, som ikke rigtigt vil lytte efter sin mor! Hun hiver i mig, sparker, slår og niver hvis hun kan komme til det... Jeg siger stop, men hun griner mig lige direkte op i ansigtet. Jeg gør det at jeg vender mig den anden vej, så hun forstår at det ikke er sjovt. 

Anmeld

23. december 2013

ledermus

Babymor1013 skriver:

Åhhh det virker bekendt! Jeg har en kamp herhjemme med Isabella på 3 år, som ikke rigtigt vil lytte efter sin mor! Hun hiver i mig, sparker, slår og niver hvis hun kan komme til det... Jeg siger stop, men hun griner mig lige direkte op i ansigtet. Jeg gør det at jeg vender mig den anden vej, så hun forstår at det ikke er sjovt. 

jeg gør også det at jeg går væk fra ham og fortæller jeg ikke synes det er sjovt synes bare ikke det hjælper med at stoppe ham altid

Anmeld

23. december 2013

Mother-love

Åh kender det godt. Isabella herhjemme på 2,5 er virkelig blevet strid. Vi er også i læringsprocess for at finde ud af hvad der hjælper bedst. Den anden dag fik hun et flip jeg aldrig har oplevet før. Hun slog og sparkede helt vildt. Og jeg var helt i chok. Det gjorde hammer ondt da hun slog og sparkede mig.
Håber vi begge snart finder en løsning som gør det nemmere at håndtere.
For jeg synes det kan være rigtig hårdt når de prøver en af på den måde

Anmeld

23. december 2013

Clisolka

ledermus skriver:

jeg gør også det at jeg går væk fra ham og fortæller jeg ikke synes det er sjovt synes bare ikke det hjælper med at stoppe ham altid

Nej, her hjælper det heller ikke altid 

Dog er det begyndt at blive bedre, men hun skal lige se om hun kan afprøve mine grænser  Hun kan være en strid lille én - især overfor sin lillebror på 15 uger, men det bliver bedre og bedre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.