Kan man regne med ..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
5 svar
4 synes godt om
21. december 2013

Anonym trådstarter

At en kommune vil sørge for at en tilflytterkommune får at vide hvis der er bekymring?

Vi har en grim sag her i Herning med en 5 årig dreng der har tvunget /truet sig til at begå overgreb imod 12 andre børn.

Han har slikket på deres kønsdele,puttet ting op i skede og numse og brugt sine finger osv.

Sagen er meget slem,og jeg har den tæt på via en veninde.

Drengen er blevet taget ud af børnehaven ,og familien er flygtet til en anden kommune.

Jeg er møgbekymret for drengen,da jeg mener at hans adfærd er uhyggelig og grænseoverskridende, og tænker han oplever ting man som 5 årig ikke skal opleve.

Nu tænker jeg jo på om Herning kommune forfølger sagen-Om man kan regne med at de sørger for at tilflytterkommunen får vished om den her sag?

Er lige ano afhensyn til min veninde er har barn i børnehaven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

mariamiss6

Altså. Umiddelbart er det sådan reglerne er vidst, idag. At en kommune skal sørge for at videregive diverse aktive sager, sådan at den nye kommune skal tage den videre i forløbet. 

MEN, det er desværre ikke altid det sker, og til tider går der rigtig lang tid.

Uden helt at kende sagens forløb og så videre, så ville jeg måske, eller det skal måske være din veninde der gør det, skrive en bekymring til den nye kommune, hvor i oplyser om drengens tidligere adfærd, og da i er i tvivl om den slags sager følger med fra gammel til ny kommune, føler i jer nødsaget til at gøre opmærksom på problemet. 

Det korte af det lange er jo at barnet på en eller anden måde er lidt "forkert" mentalt. Altså, noget gør at han ikke ved at han skal lade være, eller at han simpelthen ikke kan styre sig selv, sådan at han overhovedet kan lade være. 

Eller også er det slet og ret noget han selv oplever at blive udsat for, og så overfører han det og gør andre børn til offer også. Det sker.

Uanset hvordan du vender og drejer det er den her lille dreng i stand til at udsætte andre børn for voldsomt skadelige overgreb, og det må og skal stoppes/forhindres. 

Så, ja, jeg ville skrive en bekymringsanmeldelse, med den begrundelse at i vil sikre jer at der tages hånd om sagen i den nye kommune også.

Anmeld

21. december 2013

VIPpigen

mariamiss6 skriver:

Altså. Umiddelbart er det sådan reglerne er vidst, idag. At en kommune skal sørge for at videregive diverse aktive sager, sådan at den nye kommune skal tage den videre i forløbet. 

MEN, det er desværre ikke altid det sker, og til tider går der rigtig lang tid.

Uden helt at kende sagens forløb og så videre, så ville jeg måske, eller det skal måske være din veninde der gør det, skrive en bekymring til den nye kommune, hvor i oplyser om drengens tidligere adfærd, og da i er i tvivl om den slags sager følger med fra gammel til ny kommune, føler i jer nødsaget til at gøre opmærksom på problemet. 

Det korte af det lange er jo at barnet på en eller anden måde er lidt "forkert" mentalt. Altså, noget gør at han ikke ved at han skal lade være, eller at han simpelthen ikke kan styre sig selv, sådan at han overhovedet kan lade være. 

Eller også er det slet og ret noget han selv oplever at blive udsat for, og så overfører han det og gør andre børn til offer også. Det sker.

Uanset hvordan du vender og drejer det er den her lille dreng i stand til at udsætte andre børn for voldsomt skadelige overgreb, og det må og skal stoppes/forhindres. 

Så, ja, jeg ville skrive en bekymringsanmeldelse, med den begrundelse at i vil sikre jer at der tages hånd om sagen i den nye kommune også.

Er helt enig...

Til TS. Jeg ved en sag hvor tilflytter-kommunen faktisk lukkede døren for fraflytter-kommunen, for de skulle nok selv lave deres erfaringer med børnene. Børnene blev fuldstændig tabt på gulvet, og der blev intet gjort før de yngste var 11-12 år gamle... Sagen er stadig en masse rod, den ældste er heldigvis blevet myndig, og begyndt at tage ansvar for sit liv. men en af dem er langt ude på stoffer, og ja, vi er overbeviste om at han en dag bliver fundet med en kanyle i armen...

Nogen kommuner er vidst åbne omkring sådan sager, andre vil selv lave deres bedømmelser..

På en vis plan vil jeg sige stakkels dreng, han må opleve nogen forfærdelige ting, enten på kroppen, eller oppe i sit hoved. Men jeg forstår ikke man som forældre flygter, og ikke tager imod noget hjælp 

Anmeld

21. december 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg kan ikke lade hver med at tænke på hvad den lille dreng ikke selv bliver udsat for. Da det ofte er sådan børn lære af sine forældre en lille 5åri dreng burte slet ikke tænke på sådan nogle ting.

Jeg ville helt klart skrive et brev til den nye kommune så drengen kan få hjælp og han ikke når at skade flere børn

Anmeld

21. december 2013

Mamalou

Herning kommune skal lave en tværkommunal underretning hvis der er bekymring, ellers overholder de loven. Hvis I er bekymrede, så kan I selv sende en underretning, hvilket kan gøres anonymt.

Vh. Louise
(har haft arbejde i en familiegruppe i 4 år)

Anmeld

21. december 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar.

Problemet er at overgrebene er foregået i børnehaven,og både ledelse og bestyrelse gør alt hvad de kan for at ligge slør over sagen.

Det hele blev opdaget ved at en mor tog sit barn med til vagtlægen og der var agern proppet op i numsen .

Og så rullede bølgen ,hvor alle 12 børn ud af 42 pegede på den 5 årige.

Det var et rent tilfælde der gjorde at min veninde erfarede at drengen var blevet taget ud med det samme og hele familien var flygtet .

Der er ingen tvivl om at drengen bliver udsat for noget. bla har han sagt til nogen af børnene at han ville slå deres mor ihjel hvis de ikke slikkede på hans tissemand  Og han sagde p*k og jeg vil kn*ppe dig (undskydl for ordene) Og det mener jeg er normalt adfærd for en 5 årig.

Hele sagen er meldt til politiet,men min bekymring går p at drengen bliver glemt i det hele fordi sagen er så betændt og hele arbejdsstyrken er sat ind på de 12 børn og deres forældre.

Men jeg vil skrive en undreretning til tilflytterkommune,og så håber jeg det ikke bare bliver endnu en sag der ligger og samler støv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.