Jeg ønsker at være anonym, da jeg endnu ikke er klar til at lægge hele min historie ud på nettet.
Kort fortalt:
I oktober viste det sig, at "min mand" havde et længerevarende forhold til en anden dame bag min ryg, og han havde i flere måneder brugt mange tusind på fornøjelser, rejser osv sammen med hende i stedet for at betale sin del af vores fælles udgifter. Siden han har været arbejdsløs i over et år, står alle udgifterne i mit navn. (Ja, jeg har indset, at det var utrolig dumt gjort...)
Resultatet er, at jeg nu bor alene med to små børn, økonomien er totalt i spåner, og hverdagen er ikke akkurat enkel.
Jeg har ikke søgt om julehjælp eller lignende. Jeg har i stedet ladet nogle regninger ligge, sådan at jeg kunne købe det, børnene og jeg har brug for af mad mm til jul. Juletræet har mine svigerforældrer foræret mig, og mine forældrer har købt en del mad til os.
I aftes sent var der nogle, som ringede på. Da jeg kommer ud på trappen står der flere rækker med poser med mad, tandpasta, toiletpapir, chokolade.... you name it!
Min nabo fortalte, at hun vidste, hvem som stod bag, men det var ikke hende, og hun ville ikke sige, hvem det var. Jeg var helt i chok og har nærmest gået rundt med tårene trillende ned af kinderne og pakket mad væk.
Jeg ved virkelig ikke, hvem som er engelen bag dette - men jeg er sikker på, at der er flere derude, som gør tilsvarende ting for andre familier.
Til alle jer:
Tusind tak! Det betyder enormt meget! Det er helt utrolig, at der er nogen, som er villig til at gøre så meget for folk, som af den ene eller anden grund har det vanskeligt nu.
Jeg ønsker jeg alle en glædelig jul!