Jeg er alt for jaloux.. Har brug for nogle råd!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.417 visninger
8 svar
3 synes godt om
20. december 2013

Anonym trådstarter

Hej i dejlige mennesker..

jeg har sådan brug for hjælp. 

Jeg har endelig fundet en mand, som jeg virkelig er glad for. Vi har det hamrende godt sammen og er smask forelsket. Vi har kun kendt hinanden i to mdr, men det er som på film, - kærlighed ved første blik.. Troede vitterligt ikke på, at det kunne ske i virkeligheden..

Nå....vi er begge meget jaloux, men pga mine tidligere forhold, hvor fyrene har været mig utro og jeg slet slet ikke har kunnet stole på dem med flere ting, kan jeg mærke hvordan det rammer mig nu i mit nye, og første, SUNDE forhold. Jeg er SÅ jaloux, at man skulle tro det var løgn. Jeg kan ikke holde det ud!!! Min kæreste er også jaloux, men tror han slapper lidt af i hans egen jalousi, fordi jeg er mere tydelig og har måske reageret først på det..

hvis jeq overser en sms fra en veninde eller ikke får at vide hvem han har snakket i telefon med, går jeg helt ned indeni. Jeg tænker straks alt muligt - fordi sådan har det været i mine to andre forhold. jeg er SÅ ramt af, hvad jeg har oplevet i tidligere forhold, og det er ikke småting!! men jeg vil så gerne slippe det med min nye kæreste og stole på, at han mener, at jeg er hamrende fantastisk for ham. Men hvordan!?!?!  

det er ødelæggende for mig, og selvf. Også for ham. 

den dag vi mødte hinanden i byen, var han samme dag kommet i skænderi med sin ekskæreste og de var gået fra hinanden, mens jeg havde opdaget min ekskæreste sammen med en anden pige til en koncert. Herefter tog jeg i byen og mødte så min nuværende kæreste (jeg er ellers ALDRIG taget med en hjem).

han var SÅ ramt af det med eksen og har flere gange sagt at han havde noget specielt med hende men, at han nu er overbevist om, at De IKKE skal være sammen.. At han vil mig 110%. Han gør alt for, at få mig "overbevist". min hjerne vil bare ikke fatte det, jeg er så bange for, at han går tilbage til hende.. Men i det hele taget, at han finder en anden...

hvad gør jeg? Har brug for et råd eller flere til, at komme af med min sygelige jalouxi, som selvf. Stammer et sted fra. Men et råd, som ikke bare er, at jeg skal stole på ham, for det kan jeg ikke BARE. jeg mangler noget konkret jeg kan arbejde med.. Please hjælp!!! 

Undskyld det lange indlæg, men fuuuuck hvor kan jeg ikke holde til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2013

mpr

Anonym skriver:

Jeg har endelig fundet en mand, som jeg virkelig er glad for. Vi har det hamrende godt sammen og er smask forelsket. Vi har kun kendt hinanden i to mdr, men det er som på film, - kærlighed ved første blik.. Troede vitterligt ikke på, at det kunne ske i virkeligheden..

Nå....vi er begge meget jaloux, men pga mine tidligere forhold, hvor fyrene har været mig utro og jeg slet slet ikke har kunnet stole på dem med flere ting, kan jeg mærke hvordan det rammer mig nu i mit nye, og første, SUNDE forhold. Jeg er SÅ jaloux, at man skulle tro det var løgn. Jeg kan ikke holde det ud!!! Min kæreste er også jaloux, men tror han slapper lidt af i hans egen jalousi, fordi jeg er mere tydelig og har måske reageret først på det..

hvis jeq overser en sms fra en veninde eller ikke får at vide hvem han har snakket i telefon med, går jeg helt ned indeni. Jeg tænker straks alt muligt - fordi sådan har det været i mine to andre forhold. jeg er SÅ ramt af, hvad jeg har oplevet i tidligere forhold, og det er ikke småting!! men jeg vil så gerne slippe det med min nye kæreste og stole på, at han mener, at jeg er hamrende fantastisk for ham. Men hvordan!?!?!  

den dag vi mødte hinanden i byen, var han samme dag kommet i skænderi med sin ekskæreste og de var gået fra hinanden, mens jeg havde opdaget min ekskæreste sammen med en anden pige til en koncert. Herefter tog jeg i byen og mødte så min nuværende kæreste (jeg er ellers ALDRIG taget med en hjem).

han var SÅ ramt af det med eksen og har flere gange sagt at han havde noget specielt med hende men, at han nu er overbevist om, at De IKKE skal være sammen.. At han vil mig 110%. Han gør alt for, at få mig "overbevist". min hjerne vil bare ikke fatte det, jeg er så bange for, at han går tilbage til hende.. Men i det hele taget, at han finder en anden...

hvad gør jeg? Har brug for et råd eller flere til, at komme af med min sygelige jalouxi, som selvf. Stammer et sted fra. Men et råd, som ikke bare er, at jeg skal stole på ham, for det kan jeg ikke BARE. jeg mangler noget konkret jeg kan arbejde med.. Please hjælp!!! 

Du må gøre meget op med dig selv hvor langt du vil gå for det her forhold Jeg selv har været i den situation og den jalousi ødelagde næsten alt for os.. og jeg valgte at starte til psykolog efter en længere periode.. Og det hjalp.. det gav mig nogle redskaber til at vende det hele i mit hoved Jeg havde ikke klaret det alene i hvert fald så det kan være det er noget du skal overveje?

Anmeld

20. december 2013

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Du må gøre meget op med dig selv hvor langt du vil gå for det her forhold Jeg selv har været i den situation og den jalousi ødelagde næsten alt for os.. og jeg valgte at starte til psykolog efter en længere periode.. Og det hjalp.. det gav mig nogle redskaber til at vende det hele i mit hoved Jeg havde ikke klaret det alene i hvert fald så det kan være det er noget du skal overveje?

Jeg har overvejet det meget kraftigt, men det er en dyr omgang og jeg har ikke pengene til det, hvor end jeg gerne ville finde dem. Jeg ved, at de forhold jeg tidligere har været i, kræver en form for professionel hjælp og også en fortid, hvor min mor har haft to kærester, som hun er blevet skilt fra, som så forsvant fra mit liv. + en far, som ikke rigtig har været der, så i min barndom, har jeg også oplevet, hvordan de mænd, som egentlig skulle fungere som en far, også har svigtet mig. 

men jeg vil gøre hvad som helst, for jeg vil ikke lade det ødelægge vores forhold, som ellers fungere rigtig godt. har bare ikke penge.

Anmeld

20. december 2013

Christina91

Anonym skriver:

Jeg har overvejet det meget kraftigt, men det er en dyr omgang og jeg har ikke pengene til det, hvor end jeg gerne ville finde dem. Jeg ved, at de forhold jeg tidligere har været i, kræver en form for professionel hjælp og også en fortid, hvor min mor har haft to kærester, som hun er blevet skilt fra, som så forsvant fra mit liv. + en far, som ikke rigtig har været der, så i min barndom, har jeg også oplevet, hvordan de mænd, som egentlig skulle fungere som en far, også har svigtet mig. 

men jeg vil gøre hvad som helst, for jeg vil ikke lade det ødelægge vores forhold, som ellers fungere rigtig godt. har bare ikke penge.

Jeg ved virkelig ikke hvad du skal gøre. Jeg kender det alt for godt selv for jeg har en baggrund der ligner din med mænd der har svigtet som ellers skulle have været der. Jeg har nu været sammen med min kæreste i tre år, og det har budt på både op og nedture. Han er heldigvis meget rummelig og tålmodig, og for mig har tiden gjort meget. Samtidig har han vist mig at jeg godt kan stole på ham. Jeg bliver stadig utryg indimellem, men jeg ved virkelig ikke hvad man kan gøre ellers. Jeg tror det handler om at udskifte de dårlige oplevelser med de gode, og min erfaring er at det tager tid.

Jeg ville bare sende dig et knus og håber på det bedste for dig! Jeg ved hvordan det er.

Anmeld

21. december 2013

MBaby2014

Jeg tror det kunne hjælpe lidt hvis i sammen sad og talte om følelserne. Hvad er jeres forventninger, hvordan kan i sikre hinanden og hvad gør aller mest ondt... Feks. kunne i aftale at i har fri adgang til hinandens telefon og facebook. På den måde kan man opleve en tillid og tryghed, at i kan se der ikke er noget i skal være bange for. Det gjorde min kæreste og jeg, for min tillid er også tidligere blevet misbrugt, og når jeg vidste at jeg til hver en tid kunne "tjekke" opdagede jeg stille og roligt at der ikke var noget at frygte.

Vi sad og lavede en "kontrakt" - hvordan fik han frihed til at gøre hva han ville, og samtidig forsikrede mig i at der ikke var noget at være nervøs for. Feks når han skulle i byen med drengene, ønskede jeg at han ringede og sagde godnat og fortalte hvor han var, og kom hjem og sov. Alle vores aftaler bliver holdt, og jeg har aldrig været så afslappet. Han tager hensyn til min usikkerhed og opbygger en mere tryg personlighed i mig.

Håber mit svar kan hjælpe dig lidt på vej. Hvad der skete i fortiden skal ikke hindre din lykke i fremtiden. Pøj pøj med det..

Anmeld

21. december 2013

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Kære dig

jeg er ked af at du har det sådan. Jeg må fortælle dig at du ikke er alene, og at jeg ved hvor forfærdeligt det er at have det sådan. 

Jeg er selv opvokset med mange "fader figurer" i mit liv og min rigtige far har valgT mig fra..

Havde kun kendt idiot kærester der ikke var mig tro, indtil for 3,5 år siden, da jeg mødte mit livs kærlighed. han var alt jeg havde ledt efter, ligesom du beskriver din nye fyr. Jeg oplevede nu for første gang at jeg var pisse jaloux Jeg har desværre haft behov for at tjekke hans Tlf mm igennem vores 3,5 år lange forhold, vi bor sammen osv, men tanken om at han der elsker mig allermest og omvendt, min et og alt var mig utro- er så ødelæggende for mig. Jeg VIL ikke være til grin- nogensinde igen! Jeg har tusind gange haft mega dårlig samvittighed, for har aldrig fundet noget på hans Tlf ........ før i fredags hvor jeg så en besked han havde skrevet til sin søster omkring at han havde dummet sig og været sammen med en anden i en kæmpe brandert.

min verden er gået helt i stå..

Min morale i det her er, ja jeg ved det ikke, men nok bare at selv om man tror at DEN her person han vil ALDRIG gøre mig noget ondt, det siger han jo selv, så kan man desværre ikke altid regne med det. 

Jeg tror det er vigtigt at huske på at alle kun er mennesker og så husk DIG SELV! vær jaloux hvis DU har behov for det, jeg fortryder ikke jeg kiggede i hans ting for selvom jeg kunne ha levet efter " hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af" så havde andre vidst det og tænk jer endda hans søster ku ha vidst det, og jeg ville ha gået intet anende rundt!!! Men ja han beviste for mig at alle mænd er idioter.. Nu tror jeg rent faktisk ikke på det mere, min tanke om "ægte kærlighed" osv, dig og mig for altid, haha tja..

og jeg er altså 30 år, så jeg har endda prøvet lidt af hvert.

pas på dig selv, husk dig selv, og kend dine grænser og dit værd <3

Anmeld

21. december 2013

mpr

Har du en sygeforsikring fx hos Danmark? Ellers prøv at snakke med din læge om at det evt giver dig nedsat livskvalitet og om de ikke kan give en henvisning til en psykolog? Og plus det kan man søge noget ved kommunen til hjælp med det Jeg fik aldrig søgt det fra kommunen, men jeg kom af med 319 pr gang i stedet for 1000 kr. og med kommunens hjælp mener jeg vist man kan komme ned på 150 kr pr gang.. og så bestemmer du jo selv hvor tit det skal være

Anmeld

21. december 2013

lycly

Anonym skriver:

Jeg synes altid at jalousi og usikkerhed hører sammen med nyforelskelsen. Det er fantastisk men samtidig så energi drænende at være nyforelsket fordi man konstant går og frygter at det skal slutte.

Jeg ved hvordan det er at være jaloux og mit råd er at jeg synes du skal tage en dyb indånding og så beslutte dig for at stole på ham. Han har jo ikke gjort andet end at prøve at overbevise dig. Det er svært, helt vildt, men det varer ikke ved. Når nyforelskelsen har lagt sig bliver den jo erstattet med den rigtige forelskelse hvor man endelig ved hvor man har hinanden. Og det lyder som om at han er det værd at vente på at den følelse kommer

Anmeld

21. december 2013

aarhusmor

Så jealous var jeg også da jeg var yngre, i dag er jeg det overhovedet ikke.

Jeg elsker min mand og jeg kan stole på ham. Skulle der ské en fejl fra hans side, så er han jo bare et menneske. Jeg ved hans intention ikke er at gøre det og det er nok.

Jeg ved jeg kan klare mig selv, så jeg slapper helt af omkring det.

Og det er vel der du skal nå til. I starten af et forhold kan man nærmest være sygeligt forelsket og I er begge lige blevet svigtet. Men I får det så meget bedre hvis I bare giver slip. Tag valget at give slip. Det lyder lettere sagt end gjort, men jeg har selv været igennem det. Jeg oplevede at det var meget lettere at give slip, end at blive ved med at være bekymret og tjekke alt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.