Fryseforsøg..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.617 visninger
8 svar
3 synes godt om
20. december 2013

o1Mutte

Er der nogen der kan forklare mig hvordan det foregår med fryseæg?

Ved jeg får dem sat op i min egen cyklus.. -Men hvad så med det æg jeg selv danner?

Hvor store er chancen for at begge mine æg overlever optøningen?

Og hvor store er chancerne for tvillinger?

Knus og god jul herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2013

1234rj

o1Mutte skriver:

Ved jeg får dem sat op i min egen cyklus.. -Men hvad så med det æg jeg selv danner?

Knus og god jul herfra

Jeg er gravid med fryseæg :-) jeg har pcos og min kæreste dårlig sædkvalitet, ved ikke om det ændre noget..
-Men mener der er 60% chance for overlevelse.
Chancen er større for at 1 æg sætter sig fast end risikoen ved at begge sætter sig fast :-)

Har du ikke fået en masse papire fra sygehuset??:-) fik vi hvor alt står beskrevet med procenter og det ene og det andet :-)

Held og lykke

Anmeld

20. december 2013

**Ønskebabyen

o1Mutte skriver:

Knus og god jul herfra

Jeg er gravid med fryseæg som en anden skriver er der 60% chance for de overlever optøningen. Jeg havde også to æg på frys og se overlevede begge to og blev lagt op. Det ene satte sig fast <3

ved ikke hvor stor chancen er for at et eller to sætter sig fast. Prøv evt google  

Anmeld

20. december 2013

Dulgretz

o1Mutte skriver:

Knus og god jul herfra

Tror jeg fik at vide at der var ca 10% chance for at de begge sætter sig fast, når man får lagt 2fryseæg op. Den chance tog vi og vupti, de satte sig begge fast ;-) men ja, som de andre skriver ca. 60% chance for at et æg overlever optøningen. og så mener jeg at chancen for at opnå graviditet med fryseæg er ca 10% mindre end hvis det havde været et frisk æg. Det var det i hvert fald der hvor vi var tilknyttet.

Anmeld

20. december 2013

o1Mutte

1234rj skriver:

Jeg er gravid med fryseæg :-) jeg har pcos og min kæreste dårlig sædkvalitet, ved ikke om det ændre noget..
-Men mener der er 60% chance for overlevelse.
Chancen er større for at 1 æg sætter sig fast end risikoen ved at begge sætter sig fast :-)

Har du ikke fået en masse papire fra sygehuset??:-) fik vi hvor alt står beskrevet med procenter og det ene og det andet :-)

Held og lykke

Allerførst - tillykke med graviditeten

Vil helst have et barn, men tvillinger er også velkommen Er bare bange for de risici der følger med en tvillingegraviditet.

Ikke lige omhandlende fryseforsøg. Men håber da på at få nogle flere informationer når vi melder os til

Hvor mange celler var jeres æg på da det blev frosset ned? Og hvor mange da det blev lagt op igen?

Mange tak

Anmeld

20. december 2013

o1Mutte

**Ønskebabyen skriver:

Jeg er gravid med fryseæg som en anden skriver er der 60% chance for de overlever optøningen. Jeg havde også to æg på frys og se overlevede begge to og blev lagt op. Det ene satte sig fast <3

ved ikke hvor stor chancen er for at et eller to sætter sig fast. Prøv evt google  

Har googlet en masse synes bare det er svært at finde svar på mine spørgsmål

Synes det er dejligt at høre at det kan lade sig gøre med fryseæg, trods den lidt mindre succesrate

Anmeld

20. december 2013

o1Mutte

Dulgretz skriver:

Tror jeg fik at vide at der var ca 10% chance for at de begge sætter sig fast, når man får lagt 2fryseæg op. Den chance tog vi og vupti, de satte sig begge fast ;-) men ja, som de andre skriver ca. 60% chance for at et æg overlever optøningen. og så mener jeg at chancen for at opnå graviditet med fryseæg er ca 10% mindre end hvis det havde været et frisk æg. Det var det i hvert fald der hvor vi var tilknyttet.

Tak for dit svar Er begyndt at blive rigtig spændt på vores forsøg.. Glæder mig især til at jeg ikke skal have alle de hormoner

Anmeld

20. december 2013

Elgaard73

Hej... Med hensyn til dit spørgsmål om det æg du selv producere... Du får højst sandsynlig Progynon piller under dit fryseforsøg. De forhindre at du selv producere æg, og styrker samtidig din slimhinde, så den bliver bedre til at tage imod det æg som bliver sat op.

Har også hørt at omkring 60 % overlever optøningen. Her overlevede begge mine, og forsatte med at udvikle sig flot, men de satte sig ikke fast. Jeg røg ned med influenza midt i forsøget og jeg tror simpelthen at det var derfor at min krop ikke ville vide af dem. Jeg tror ikke at det var æggene's skyld.

Og så er der nogle der siger, at fryseæg ofte er bedre end friske æg. Noget med at hvis de overlever optøningen, så er det altså fordi at de er nogle rigtige seje fightere og de så fighter hele vejen igennem (og bider sig fast). 

Held og lykke med det. 

Anmeld

20. december 2013

Dulgretz

o1Mutte skriver:

Tak for dit svar Er begyndt at blive rigtig spændt på vores forsøg.. Glæder mig især til at jeg ikke skal have alle de hormoner

Selvom det er hårdt at skulle igennem forsøg så er det jo også svært ikke at glæde sig og tro på at denne gang lykkedes det nu ved jeg ikke hvordan det er, når ægget skal lægges op i din egen cyklus, men da jeg skulle igennem fryseforsøg var det med kunstig skabt cyklus(p-piller) og så ellers en masse hormoner! Fik piller og plastre og jeg var så humørpåvirket at manden var ved at flytte ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.