Min datter på 7 mdr og mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. juli 2009

DenStolteMorTilCamille

Hej alle

Jeg har en datter på 7 mdr som ikke vil have fast føde dvs. Grød, mos og andet. Hun vil kun have flasken som indholder majsvælling og Nan. hun får 5-8 flasker om dagen og vejer ca 8,2 kg, er det for lidt? Jeg vil ikke tvinge hende til at spise fast føde hvis hun ikke vil, men hun skal starte i vuggestue om 5 mdr og skulle jo gerne kunne spise andet, og min suindhedsplejerske siger at hun skal have fast føde nu hvor hun er så stor, men har prøvet mange slags mad men hun vil bare ikke, ind til vidre får hun kun flasken og intet andet. Håber at få nogle gode råd her inde (:

Kh Den stolte mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Har du prøvet med almindelig mad?

Da min datter var 6-7-8 mrd, ville hun også kun have babs. Ikke noget grød eller mos eller noget. Jeg var næsten desperat, for det eneste var så babs eller avokado til nøds... Så jeg tænkte: Hun ender med at spise avokado og babser resten af sit liv!!!

Så snakkede jeg med min læge om det og hun sagde, at når hun nu var ældre end 6 mrd, så BEHØVEDE hun ikke at få grød, så prøvede vi med almindelig mad og vupti!! Så spiste hun  Så det var bare dejligt.

Så mit råd, giv hende det samme som jer, så spiser hun sikkert. Det er sikkert ikke sjovt, at få noget andet end mor og far - det virkede her hjemme og det er nok det samme med flasken tror jeg.

Anmeld

29. juli 2009

Ni-ko-li-ne

DenStolteMorTilCamille skriver:

Hej alle

Jeg har en datter på 7 mdr som ikke vil have fast føde dvs. Grød, mos og andet. Hun vil kun have flasken som indholder majsvælling og Nan. hun får 5-8 flasker om dagen og vejer ca 8,2 kg, er det for lidt? Jeg vil ikke tvinge hende til at spise fast føde hvis hun ikke vil, men hun skal starte i vuggestue om 5 mdr og skulle jo gerne kunne spise andet, og min suindhedsplejerske siger at hun skal have fast føde nu hvor hun er så stor, men har prøvet mange slags mad men hun vil bare ikke, ind til vidre får hun kun flasken og intet andet. Håber at få nogle gode råd her inde (:

Kh Den stolte mor.

har du prøvet at lave grøden på MME? og så blande godt med frugt mos i så den er sød?

ellers ville jeg sige som Zefir.... bare husk at hun ikke må få lige så meget salt...

Anmeld

29. juli 2009

4xGreve

DenStolteMorTilCamille skriver:

Hej alle

Kh Den stolte mor.

Min datter fik fast føde meget tidligt fordi hun ikke gad og ha mælk pga. folk gik ind og helt tiden bestemt hgende mængde og hvornår hun måtte få det så til sidst gad hun ikke...
Nu er hun heller ikke særlig glad for fast føde for der gik de også ind og bestemte tempoet, osv.
Mit råd til dig er at din sundhedsplejerske siger 1 ting men din datter fortæller dig en ande, hun fortæller dig at hun endnu ikke er klar, og der er 5 måneder til at hun skal ud det er masser tid, det skal nok komme, prøve igen om 2 uger hvis hun stadig ikke gider der så prøve igen 2 uger efter og bare tilbyd jævenligt, når hun er klar skal det nok komme...!
og i vuggestuer er de også van til kun flaske børn så skulle det gå helt galt skal det nok gå...

Held og lykke emd det hele...

Knus Stina

Anmeld

30. juli 2009

DenStolteMorTilCamille

Hej alle

Tak for jeres dejlige svar, dem vil jeg helt sikkert tage til mig når nu hun skal begynde på mad (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.