Noel faldt ned ad vores trappe .. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.086 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. december 2013

morethanperfect

Jeg blir simpelthen nød til at komme ud med det , for har det rigtig skidt med det !! 

Jeg har en meget stejl trappe med 11 trin , sådan en træ trappe .. Og i morges da jeg gav Oscar tøj på hernede i stueetagen , var Noel gået ovenpå for at lege .. (Det har han gjort længe, begge mine børn var 8 mdr. da de begyndte at krave på trapper, og der er aldrig sket noget, før nu) 
Så hører jeg bare BOM BOM BOM , VRÆÆÆL .. Og jeg tager de 4 skridt ud i gange fordi  jeg jo ku høre han var faldet ned ..
Han har blod i hele hovedet , fandt så ud af det var blodnæse og det er jo heldigvis ikke det værste .. Han havde ikke slået tænder eller noget andet synligt, udover han har fået 2 buler i panden .. Men her til aften er jeg begyndt og spekulerer på om han mon har fået hjernerystelse ??
Han faldt jo rimelig hurtig til ro efter han var faldet ned .. Jeg tror han græd 5-10 min. hvorefter han så gik ind i stuen for og lege igen , og var glad som han plejer ?? Så derfor vurderede jeg også i morges at det ikke var nødvendigt med lægetjek . 
Har han ikke kastet op, eller været sløv , men burde jeg alligevel holde øje i løbet af natten ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2013

StudPsyk

morethanperfect skriver:

Jeg blir simpelthen nød til at komme ud med det , for har det rigtig skidt med det !! 

Jeg har en meget stejl trappe med 11 trin , sådan en træ trappe .. Og i morges da jeg gav Oscar tøj på hernede i stueetagen , var Noel gået ovenpå for at lege .. (Det har han gjort længe, begge mine børn var 8 mdr. da de begyndte at krave på trapper, og der er aldrig sket noget, før nu) 
Så hører jeg bare BOM BOM BOM , VRÆÆÆL .. Og jeg tager de 4 skridt ud i gange fordi  jeg jo ku høre han var faldet ned ..
Han har blod i hele hovedet , fandt så ud af det var blodnæse og det er jo heldigvis ikke det værste .. Han havde ikke slået tænder eller noget andet synligt, udover han har fået 2 buler i panden .. Men her til aften er jeg begyndt og spekulerer på om han mon har fået hjernerystelse ??
Han faldt jo rimelig hurtig til ro efter han var faldet ned .. Jeg tror han græd 5-10 min. hvorefter han så gik ind i stuen for og lege igen , og var glad som han plejer ?? Så derfor vurderede jeg også i morges at det ikke var nødvendigt med lægetjek . 
Har han ikke kastet op, eller været sløv , men burde jeg alligevel holde øje i løbet af natten ?? 

Det ville jeg gøre ovenpå et så voldsomt fald, det lyder jo til han har slået hovedet med både blodtud og to buler.

Anmeld

19. december 2013

morethanperfect

Janne T. skriver:

Det ville jeg gøre ovenpå et så voldsomt fald, det lyder jo til han har slået hovedet med både blodtud og to buler.

Ja okay .. Har også mest lyst til det .. ! 

Anmeld

20. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

tjek for din sjælefreds skyld, men syntes ik det lyder til at han har hjernerystelse! 

Uheld sker, og det er ik noget du ska ha dårlig samvittighed over!! Vh stine

Anmeld

20. december 2013

SanJose

Har lige kopieret dette fra Sygeboern.dk

Det er særligt vanskeligt, at afgøre hvor alvorlig situationen er hos de mindste børn. Oplysninger om hvor voldsomt barnet har slået hovedet mangler ofte eller er usikre - barnet kan jo ikke selv fortælle noget. Samtidig er det kendt, at der ikke er en klar sammenhæng mellem hvor voldsom slaget er og den skade slaget forårsager. Et fald fra anden eller tredje sal' højde behøver ikke at give svære skader, medens et fald fra f.eks. en stol kan give svære skader.

Ingen hjernerystelse: Hvis slaget mod hovedet er meget svagt reagerer barnet med kortvarig gråd for herefter, at være som det plejer. Det vil sige barnet smiler, drikker og reagerer som sædvanligt på berøring og lyde.

Let hjernerystelse: Slaget mod hovedet medfører kortvarig bevidstløshed og barnet vil ofte reagere med voldsom gråd og uro. Herefter bliver barnet stille, blegt, mat, kaster eventuelt op og bliver døsigt.

Svær hjernerystelse: Slaget mod hovedet medfører længevarende bevidstløshed - det vil sige at barnet ikke skriger eller græder lige efter slaget. Herefter bliver barnet stille, sløvt og kaster op.

Har barnet fået en blodansamling inde i hovedet?
Et slag mod hovedet kan forårsage, at blodkar inde under kraniet rives over og der dannes en blodansamling inde i hovedet på barnet. Blodansamlingen opdages ved, at barnet nogle timer efter slaget mod hovedet begynder at klage over tiltagende hovedpine, svaghed og besvær med at holde balancen. Barnet begynder at kaste op og bliver sløvt.

En blodansamling inde i hovedet kan opstå på et hvilket som helst tidspunkt i løbet af de første 24 timer efter slaget mod hovedet. Det er derfor, at forældre skal holde øje med deres barn i 24 timer efter, det har slået hovedet. En blodsamling inde i hovedet er en livsfarlig tilstand, hvis ikke lægerne i tide får boret hul, så blodansamlingen kan tømmes ud.

Anmeld

20. december 2013

Maja_4000

Håber natten har været ok

Anmeld

20. december 2013

Giraffen

morethanperfect skriver:

vi havde et lignende uheld med vores datter da hun var 1 år - vi snakkede med vagtlægen og han sagde det vigtigste var væske og at hun ikke måtte sove den første times tid (da hun også var træt og sløv) - ellers lød det til hun var lidt mere ramt end din dreng, hun legede hvertfald ikke de første par timer og endte vist også med at falde i søvn i vores arme

Men vi talte som sagt med vagtlægen der ikke mente, at der var grund til at vi kom ind med hende  

Anmeld

21. december 2013

morethanperfect

Tak for svar piger ..

Der har intet været med ham heldigvis , så han har bare været rigtig heldig ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.