Grrrr... Nogle folk altså...(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
19 svar
10 synes godt om
19. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg har simpelthen bare brug for at lufte ud. Og det bliver nok en lang udluftning.

Herhjemme sidder vi rigtig hårdt i det og har ikke meget at gøre godt med. Vi har i flere år trængt til "nye" sofaer, men har simpelthen ikke kunnet finde pengene.

Men så vælger min far at give os kontanter til vores julegaver ( 1000,-) og vi beslutter os for at vi vil bruge dem på en ny (brugt) sofa. Hvilket også ville passe helt perfekt, da det er os der skal holde juleaften i år og jeg havde det ærlig talt lidt flovt med at folk skulle sidde i vores ældgamle, hullede og ramponerede sofaer.

Nå, men surfer DBA og Gul og gratis tyndt, og finder endelig den helt perfekte sofa for os. Den ser skøn ud, befinder sig kun små 30 km væk og vigtigst af alt, den er rigtig billig. Jeg kontakter sælger og det korte af det lange er, at vi indgår aftale om at jeg skal købe den og aftaler vi skal komme og hente den på søndag kl 20.

Vi er helt oppe at køre over det her, Ja latterligt, men det har bare været så stort et ønske i flere år. Igår aftes vælger vi så at kyle de gamle sofaer ud og manden hugger dem til pindebrænde. Vi tænker at vi godt kan undvære sofaer i 4 dage og jeg vil også gerne lige have renset gulvet inden. Da sønnen sover, går jeg i gang med at sy nye puder til den her "nye" sofa og alt er godt. Indtil kl 22.30, hvor der tikker en sms ind, hvor der blot står : Sofaen er solgt og afhentet. 

Say what??? (og nu bliver mit sprog nok en smule grimt) Hvad fanden i helvede bilder sådan en kælling sig ind. En aftale er sgu da en aftale!!! For helved da osse og en hel masse andre grimme ord.

Så nu står med en stue, der kun indeholder et sofabord, et juletræ og 7 nysyede puder. Og vi får, som tidligere nævnt, gæster juleaften. Yay og halleluja.

Men det er så faktisk ikke det værste, Det værste er at vores 2 årige søn, jo blev smittet af vores eufori og også dansede rundt i aftes i den tomme stue og sang : Vi ha sofa...put og hyg...vi ha sofa...put og hyg. Ved godt at han nok ikke forstår at det er en ny sofa der skal komme, men han har jo alligevel fået at det er noget rigtig glædeligt der skal ske. Og jeg nænner simpelthen ikke at skuffe ham. 

Vi har heldigvis ikke smidt hynderne ud fra de gamle sofaer, så nu laver vi et pudehjørne og jeg er sikker på at han bliver lige så glad som hvis det var en sofa. Det bliver sværere for faren og jeg, at fake os igennem, at lige netop dette pudehjørne, var hele årsagen til vores enorme eufori ( Og hallo Hollywood, hvis jeg følger den til dør's, forventer jeg, som minimum, en oscar nominering)

Det bliver skisme en glædelig jul i det lille hjemme. Jeg er bare så indebrændt, skuffet og rasende, over at andre bare kan skide højt og flot på en. Hvor er folk's moral henne? Og hvor har jeg bare lyst til at køre ind og fortælle sådan en gimpe et par sandheder. 

Puha, det hjalp faktisk lidt at få lidt luft.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2013

fresia

Profilbillede for fresia
Det var da irriterende! Tarveligt af hende.
Nu ved jeg ikke hvor i bor, men vi har to af nedenstående sofaer stående i kælderen! Som i hente gratis, hvis i har lyst, som en midlertidig løsning. Vi bor på Amager. Send mig en pb hvis det har interesse

God jul!

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/4009838 7/

Anmeld

19. december 2013

Anonym trådstarter

fresia skriver:

Det var da irriterende! Tarveligt af hende.
Nu ved jeg ikke hvor i bor, men vi har to af nedenstående sofaer stående i kælderen! Som i hente gratis, hvis i har lyst, som en midlertidig løsning. Vi bor på Amager. Send mig en pb hvis det har interesse

God jul!

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/4009838 7/

Åhh, hvor er du sød... Men bor desværre i Jylland.

Men jeg tror på at vi nok skal finde ud af noget. En af vores venner har vist nok et par boxmadrasser, som vi kan låne, så kan vi da lave lidt intermistiske (staves?) sofaer ud af dem, så vores gæster har lidt at sidde på/i d 24.

Ja, folk er bare rigtig tarvelige nogle gange, og jeg havde bare brug for at få det ud af systemet. 

Også en rigtig god jul til dig og dine kære.

Anmeld

19. december 2013

C-Dog

Hvor surt... Men ja man skal ikke bare regne med at kunne stole på fremmede. Og måske hun selv er blevet brændt af af købere tolvhundrede gange og derfor sagde ja i et svagt øjeblik da der stod en villig køber i hendes hjem. Men stadig skide surt for jer. Men, måske i finder en endnu bedre billig brugt sofa i aften og så er det i virkeligheden WinWin :-) man kan jo håbe.

Anmeld

19. december 2013

Givesvæk

Anonym skriver:

Jeg har simpelthen bare brug for at lufte ud. Og det bliver nok en lang udluftning.

Herhjemme sidder vi rigtig hårdt i det og har ikke meget at gøre godt med. Vi har i flere år trængt til "nye" sofaer, men har simpelthen ikke kunnet finde pengene.

Men så vælger min far at give os kontanter til vores julegaver ( 1000,-) og vi beslutter os for at vi vil bruge dem på en ny (brugt) sofa. Hvilket også ville passe helt perfekt, da det er os der skal holde juleaften i år og jeg havde det ærlig talt lidt flovt med at folk skulle sidde i vores ældgamle, hullede og ramponerede sofaer.

Nå, men surfer DBA og Gul og gratis tyndt, og finder endelig den helt perfekte sofa for os. Den ser skøn ud, befinder sig kun små 30 km væk og vigtigst af alt, den er rigtig billig. Jeg kontakter sælger og det korte af det lange er, at vi indgår aftale om at jeg skal købe den og aftaler vi skal komme og hente den på søndag kl 20.

Vi er helt oppe at køre over det her, Ja latterligt, men det har bare været så stort et ønske i flere år. Igår aftes vælger vi så at kyle de gamle sofaer ud og manden hugger dem til pindebrænde. Vi tænker at vi godt kan undvære sofaer i 4 dage og jeg vil også gerne lige have renset gulvet inden. Da sønnen sover, går jeg i gang med at sy nye puder til den her "nye" sofa og alt er godt. Indtil kl 22.30, hvor der tikker en sms ind, hvor der blot står : Sofaen er solgt og afhentet. 

Say what??? (og nu bliver mit sprog nok en smule grimt) Hvad fanden i helvede bilder sådan en kælling sig ind. En aftale er sgu da en aftale!!! For helved da osse og en hel masse andre grimme ord.

Så nu står med en stue, der kun indeholder et sofabord, et juletræ og 7 nysyede puder. Og vi får, som tidligere nævnt, gæster juleaften. Yay og halleluja.

Men det er så faktisk ikke det værste, Det værste er at vores 2 årige søn, jo blev smittet af vores eufori og også dansede rundt i aftes i den tomme stue og sang : Vi ha sofa...put og hyg...vi ha sofa...put og hyg. Ved godt at han nok ikke forstår at det er en ny sofa der skal komme, men han har jo alligevel fået at det er noget rigtig glædeligt der skal ske. Og jeg nænner simpelthen ikke at skuffe ham. 

Vi har heldigvis ikke smidt hynderne ud fra de gamle sofaer, så nu laver vi et pudehjørne og jeg er sikker på at han bliver lige så glad som hvis det var en sofa. Det bliver sværere for faren og jeg, at fake os igennem, at lige netop dette pudehjørne, var hele årsagen til vores enorme eufori ( Og hallo Hollywood, hvis jeg følger den til dør's, forventer jeg, som minimum, en oscar nominering)

Det bliver skisme en glædelig jul i det lille hjemme. Jeg er bare så indebrændt, skuffet og rasende, over at andre bare kan skide højt og flot på en. Hvor er folk's moral henne? Og hvor har jeg bare lyst til at køre ind og fortælle sådan en gimpe et par sandheder. 

Puha, det hjalp faktisk lidt at få lidt luft.

Aldrig sælg skinner før bjørnen er skudt. Slet ikke på dba.dk

jeg har selv haft samme problem flere gange

Anmeld

19. december 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Hvor surt... Men ja man skal ikke bare regne med at kunne stole på fremmede. Og måske hun selv er blevet brændt af af købere tolvhundrede gange og derfor sagde ja i et svagt øjeblik da der stod en villig køber i hendes hjem. Men stadig skide surt for jer. Men, måske i finder en endnu bedre billig brugt sofa i aften og så er det i virkeligheden WinWin :-) man kan jo håbe.

Ja, jeg kan også godt, en meget lille smule, forstå at hun kunne blive fristet af en anden køber. Og alligevel gør det mig så vred, for jeg kunne aldrig selv finde på at gøre sådan mod andre. 

Og ja, jeg er da sikker på at vi nok skal finde en anden sofa og at den bliver 100 gange bedre end hendes.

En af mine venner var inde på at det hun har gjort, er ulovligt, fordi at en mundtlig aftale er lige så juridisk bindende som en skriftelig (ved så ikke om det bare er noget han bilder sig ind at han ved). Men han sagde noget med at vi kunne kræve af hende, at vi skulle handle den sofa. 

Men det behøvede jeg ikke en gang at tænke over et sekundt. Selv om at det var en mulighed, så vil jeg sgu hverken eje eller have den skide sofa nu, fordi at den bare ville minde mig om alt det her ravage, hver gang jeg kiggede på den.

Nej, vi finder en meget bedre, smukkere, dejligere sofa hos en anden sælger 

Anmeld

19. december 2013

Anonym trådstarter

Givesvæk skriver:

Aldrig sælg skinner før bjørnen er skudt. Slet ikke på dba.dk

jeg har selv haft samme problem flere gange

He he, nej, det med skindet, er helt korrekt. Og har også lært en værdifuld lektie nu.

Og skulle jeg nogensinde, handle et møble igen privat, smider jeg i hvertefald ikke det gamle ud, førend at det nye står på matriklen.

Jeg er rigtig ked af at høre, at du har oplevet det samme, for det giver sgu en rigitig øv-følelse i maven.

Anmeld

19. december 2013

serinasmor

Har desværre ikke en sofa i kan få ... Men vi har et udemærket sofabord stående til gratis afhentning i skanderborg .. men det skal være inden tirsdag ellers smider vi det ud

Anmeld

19. december 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Har desværre ikke en sofa i kan få ... Men vi har et udemærket sofabord stående til gratis afhentning i skanderborg .. men det skal være inden tirsdag ellers smider vi det ud

Hvor er det bare pænt af dig, men sofabordet har vi dog ikke kylet ud, he he.

Hvor er det dejligt at se, at der også findes mennesker som dig. Det er et værdigt modspil, til hende sofa-gimpen.

En rigtig god jul, til dig og dine kære

Anmeld

19. december 2013

helle85

her er andre mulighed hvis det er.

lave en sofa ud af paller midlertidigt, nogen gange kan man hente gratis paller på forskellige fabrikker

https://www.google.dk/search?q=sofa+ud+af+paller&a mp;espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&am p;source=univ&sa=X&ei=yCuzUuzsHoSD4gTS3oDA Aw&ved=0CD8QsAQ&biw=1366&bih=676

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.