Baby dyne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.181 visninger
33 svar
0 synes godt om
28. juli 2009

Lærke90

Nu er tiden kommet til køb af baby dyne, men må sige jeg er lidt forvirret.
Umiddelbart vil jeg købe microfiber dyne..

Hvilken dyne har i til jeres små bebs og hvor mang?
Gerne med begrundelse for hvorfor i netop har valgt som i har gjort
På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

Skouboe

Jeg har 2 vinterdyner og 2 sommerdyner - allesammen med dun og et specielt allergivenligt bolster.

Jeg har valgt dun fordi det foretrækker jeg selv - synes syntetiske dyner er trælse at sove med.

At jeg har 2 af hver startede som et tilfælde. Både min mor og min svigermor gav mig en vinterdyne og jeg fandt hurtigt ud af at det var rart at have en ekstra, til når hun tissede igennem eller gylpede ud over hele dynen. Så er det rart at kunne få vasket den inden den skal i brug igen. Derfor købte jeg 2 sommerdyner (jeg fandt dem på udsalg til 80 kr stykket) - en bonus var så at jeg kunne bruge den anden i barnevognen da det blev for varmt til voksiposen. Nu ligger hun så godt nok mest oven på den i øjeblikket og så bare med et tæppe fordi det er så varmt.

Anmeld

29. juli 2009

Anja

Vores børn har dyner af dun med bæreevne 12 eller over  -  og så skal de kunne vaskes ved 60 grader.

Anmeld

29. juli 2009

Balderson

Jeg valgte i sin tid at købe gåseduns dyne til vores dreng.. Var meget obs på at bæreevnen var i top og at de var allergi venlige...

Jeg købte 2 babydyner og det er jeg super glad for, at jeg gjorde.. Så havde man en ekstra når der f.eks. lige kom gulp op og den ene så skulle vaskes...

Nu hvor vi venter nr. 2 har jeg købt en babydyne mere, så har 3 i alt... 1 til den store i hans barnevogn hos dagplejeren og så 2 til den bette... Min store dreng er så allerede gået over til juniordyne i hans seng og der har jeg valgt kun at købe 1 dyne, men stadigvæk med god bæreevne og allergi venllige...

Madrasser, dyner og puder er ikke et sted jeg vil anbefale at du spare på.. Der er mange andre steder du kan spare penge, når man skal købe udstyr til barnet...

Anmeld

29. juli 2009

Lærke90

Tak for jeres svar..
Men nej har heller ikke tænkt mig at spare der
Fik bare at vide af ekspidenten i butikken at microfiber dyner var bedre end dun dyner på et punkt, fordi at barnet i en dun dyne har svært ved at komme af med varmen..

Men er stadig meget i tvivl. Skal bare have noget som også er allergi venligt

Anmeld

29. juli 2009

Vingummien

Lærke90 skriver:

Tak for jeres svar..
Fik bare at vide af ekspidenten i butikken at microfiber dyner var bedre end dun dyner på et punkt, fordi at barnet i en dun dyne har svært ved at komme af med varmen..

Det med varmen bliver ik et problem, den bliver nok sparket af alligevel

Vi har også med dun, ligefør jeg er helt misundelig på ham
Vi har en med en bæreevne over 12 og allergi venlig og jeg siger dig, du kan slet ik mærke du står med den i hånden, så let er den og det er da bare skønt for barnet.

Tror vi havde 3 babydyner, nu bruger vi kun i barnevognen, da han var 6mdr fik han en junior dynee da han blev ved at sparke den anden af. Så han ligger oven på halvdelen af dynen og resten over ham.

Anmeld

29. juli 2009

Cris

Vi har haft to dyner: en derhjemme og en i barnevogn. Derhjemme har vi haft en dundyne. I barnevogn har vi haft en god mikrofiber dyne. Grunden var, at dynen i barnevogn skulle vaskes tit. Nogle gange blev den våd udenfor, nogle gange var der et eller andet der fald i vognen, efter han var begyndt at spise, var der tit rester eller så noget. Altså dynen fik noget tav og jeg gad ikke at skulle passe på hele tiden, synes jeg. Og mikrofiber var bedre til at blive tit vasket og dynen kunne faktisk tørres hurtigere en dun (det har jeg sammelignet flere gange)

Anmeld

30. juli 2009

Lærke90

Tak for jeres besvarelser om erfaringer, nu har jeg da det i hovedet når jeg skal ud og købe dyne

Anmeld

30. juli 2009

charlottekri

jeg har købt mine dyner i babysam til 129 kr. stykket og har været rigtig glade for dem!!! jeg har 2 så der er en til barnevognen og en til sengen derhjemme.

Anmeld

30. juli 2009

Mca<3

Lærke90 skriver:

Tak for jeres svar..

Vi har dun dyne til vores baby og jeg syntes den er alt for varm  Har nu købt tynd sommerdyne ,, meget bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.