dette er min mail til lederen af VS: Dog er navnet på lederen udskiftet her da jeg ikke ønsker at udstille personer eller steder som sådan.
Kære Leder.
Jeg vil gerne udtrykke min bekymring omkring visse hændelser, vedrørende Erik nede i vuggestuen. Da jeg ikke er så god til mundtlig formulering, sender jeg i stedet denne mail, med håbet om et skriftligt svar retur som jeg kan reflektere over.
Jeg har oplevet at han blev afvist af en voksen til at være med til fælles læsning med de andre børn, Erik fik beskeden: Nej, nu er din mor kommet så skal du gå med hende.
Var en af Jeres bekymringer ikke at han ikke ville være med i det sociale? Hvis det er det han bliver mødt med så er det da klart han trækker sig. Jeg var kommet ja, men jeg stod og var ved at høre omkring hans dag med en anden pædagog så erik løb jo stadig rundt og legede imens. Erik blev faktisk ret trist over det.
Jeg har mere end en gang oplevet holdningen når Erik siger han er tørstig at: "jamen du har jo lige fået vand for 20 minutter siden." Jeg ved godt der kan være pres på i løbet af dagen, og at det ville tage evigheder hvis alle børnene kom hvert 10. eller 20. minut og skulle have vand, MEN Erik SKAL altså drikke ekstra i forhold til andre børn i hans alder da han ellers får forstoppelse.
Hvis vi skal gøre os håb om at få styr på hans mave, så han ikke for altid skal have Movicol eller anden form for medicin, så er det NU der skal sættes ind og så nytter det ikke noget at man kigger på uret, og siger nej pga der for en selv ikke er gået så lang tid.
Hvis I ikke kan imødekomme dette behov hos Erik, må jeg jo prøve at se om det er muligt at finde et andet sted der kan, for det er altså vigtigt for hans velfærd at han får væske nok i løbet af dagen.
Hvordan kan I lade ham rende rundt i en tynd t-shirt i december måned? den var ikke engang sat ned i bukserne, men hang bare og flagrede omkring ham.
Han havde en langærmet bluse på og t-shirt som undertrøje, da jeg ikke lige havde nogen rene undertrøjer. Da vi henter ham så har han kun t-shirt på, spørger ind til det og får af vide at trøjen blev våd da de var ude, og at der ikke var noget i hans kurv med lange ærmer.
Der ligger 2 langærmede bluser og 2 langærmede bodystocks i hans kurv sammen med et par strømpebukser, og 2 par bukser. Der er rig mulighed for at give ham mere tøj på. Ellers hvis der mangler noget så ring til os, så kommer vi med noget indenfor kort tid.
Han er nu blevet forkølet og har tilstoppet næse, det giver uro om natten da han vågner og føler han ikke kan få luft.
Hans vanter var bare blevet efterladt ude på legepladsen, de var så våde at de blev vredet fordi vandet løb ud af dem, kunne man ikke have hentet dem mens børnene lå og sov? og hans hue som er så vigtig for ham at have på var også våd, den var ikke engang hængt op eller lagt på en radiator eller noget men lå under hans støvler i hans garderobe. hvis I havde ringet og sagt hans hue var våd og hans vanter efterladt udenforn havde jeg haft en chance for at kunne tage noget tørt med til ham.
Nu var jeg så heldig at vi kørte over efter ham, ellers var det en gåtur i en kold klapvogn uden hue eller vanter, og havde ikke noget tæppe med heller da jeg jo ikke vidste hans tøj var blevet vådt.
Når jeg oplever disse ting bekymrer jeg mig for om han er det rigtige sted.
med venlig hilsen
Mit navn
Nogen input?