Bare lidt udlukning af damp fra mig af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
9 svar
8 synes godt om
19. december 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

AARRGGHHHH!!!!!!!!!!!!!

Er så arrig inden i...

kom ned og hentede vores søn i VS, gæt hvad han havde på: en tynd t-shirt.. en t-shirt i december måned hvad F'''''' tænker de dog på? da jeg så spurgte ind til det sagde hun at jamen de kom ind og hans trøje var blevet våd da de blev fanget i en skylle, og der var ikke noget andet tøj i hans kurv... jeg fandt det som jeg godt vidste der ville være nemlig: 2!!! langærmede bluser, en tyk strik og en lidt tyndere i det, og 2!!!!! bodystocks med lange ærmer en i uld og en i bomuld... der ligger ikke særlig meget tøj i VS netop for at undgå undskyldningen med at der lå så meget at de overså det de ledte efter så det var ikke gemt væk under noget...

Nu har jeg så en søn med så meget snot i næsen at det om natten blokerer hans vejrtrækning så han vågner i et hyl ca. en gang i timen mindst...

derudover så lå der en gennemblødt hue (han har haft problemer med ørene og kæresten var ørebarn hvilket de har fået af vide MANGE gange at Hue er et MUST for ham), og et par vanter vi kunne gå ud og finde på legepladsen så gennemblødte at manden måtte vride dem for vand for det løb af dem... En ting er at de bliver fanget af en skylle og derfor ikke når at få dem med ind (selvom sønnen ALDRIG selv tager dem af medmindre der er noget galt som han vil vise) men kunne de da så for filan ikke have hentet vanterne ind igen mens børnene sov til middag?

Eller lige ringet til os mht huen at de ikke havde mulighed for at hænge det til tørre når de nu ved vi begge er hjemme og der ligger ekstra huer herhjemme til ham netop fordi det er så vigtigt at han har det på...

hvis manden ikke havde samlet det sidste af sin energi og kørt mig ned til at hente sønnen så havde jeg stået med en kold klapvogn og en søn der hverken kunne få hue eller vanter på mens det støvregnede og blæste og var hamrende koldt...

dette er ikke første tillidsbrud fra VS's side i forhold til at vi føler os sikre med at aflevere vores søn...

Men aner simpelthen ikke hvad jeg ellers skal gøre...

Han er glad for at være der, han elsker de voksne og børn han er sammen med... Han udvikler sig og hygger sig...

Den eneste anden vuggestue der ligger i en afstand hvor det kan hænge sammen med at jeg kan aflevere og hente selv de dage manden er dårlig har jeg fået af vide virkelig er dårlig med ledelsen...

Der er et forældrepar nede i vores nuværende der netop har skiftet derfra pga ledelsen i den anden...

Jeg kan ikke have sønnen hjemme hver dag hele dagen, og jeg har virkelig snart ingen tillid overhovedet til VS og dets personale...

der er EN pædagog udaf dem alle som jeg rent faktisk stadig har en smule tillid til og stoler lidt på... men hun er der jo ikke hver dag, og de dage hun er der er det nogen gange heller ikke hele dagen... De er 3 pædagoger på stuen... og deler en ressourcepædagog med lillestuen og børnehaven...

jeg skal igang med nu at finde ud af en måde at få hævet sønnens seng i den ende han ligger med hovedet, selvom det er svært da han ikke ligger samme vej hele natten igennem...

BIIPPPP mit liv er noget øvsebøvse.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2013

Masig

Wampires skriver:

AARRGGHHHH!!!!!!!!!!!!!

Er så arrig inden i...

kom ned og hentede vores søn i VS, gæt hvad han havde på: en tynd t-shirt.. en t-shirt i december måned hvad F'''''' tænker de dog på? da jeg så spurgte ind til det sagde hun at jamen de kom ind og hans trøje var blevet våd da de blev fanget i en skylle, og der var ikke noget andet tøj i hans kurv... jeg fandt det som jeg godt vidste der ville være nemlig: 2!!! langærmede bluser, en tyk strik og en lidt tyndere i det, og 2!!!!! bodystocks med lange ærmer en i uld og en i bomuld... der ligger ikke særlig meget tøj i VS netop for at undgå undskyldningen med at der lå så meget at de overså det de ledte efter så det var ikke gemt væk under noget...

Nu har jeg så en søn med så meget snot i næsen at det om natten blokerer hans vejrtrækning så han vågner i et hyl ca. en gang i timen mindst...

derudover så lå der en gennemblødt hue (han har haft problemer med ørene og kæresten var ørebarn hvilket de har fået af vide MANGE gange at Hue er et MUST for ham), og et par vanter vi kunne gå ud og finde på legepladsen så gennemblødte at manden måtte vride dem for vand for det løb af dem... En ting er at de bliver fanget af en skylle og derfor ikke når at få dem med ind (selvom sønnen ALDRIG selv tager dem af medmindre der er noget galt som han vil vise) men kunne de da så for filan ikke have hentet vanterne ind igen mens børnene sov til middag?

Eller lige ringet til os mht huen at de ikke havde mulighed for at hænge det til tørre når de nu ved vi begge er hjemme og der ligger ekstra huer herhjemme til ham netop fordi det er så vigtigt at han har det på...

hvis manden ikke havde samlet det sidste af sin energi og kørt mig ned til at hente sønnen så havde jeg stået med en kold klapvogn og en søn der hverken kunne få hue eller vanter på mens det støvregnede og blæste og var hamrende koldt...

dette er ikke første tillidsbrud fra VS's side i forhold til at vi føler os sikre med at aflevere vores søn...

Men aner simpelthen ikke hvad jeg ellers skal gøre...

Han er glad for at være der, han elsker de voksne og børn han er sammen med... Han udvikler sig og hygger sig...

Den eneste anden vuggestue der ligger i en afstand hvor det kan hænge sammen med at jeg kan aflevere og hente selv de dage manden er dårlig har jeg fået af vide virkelig er dårlig med ledelsen...

Der er et forældrepar nede i vores nuværende der netop har skiftet derfra pga ledelsen i den anden...

Jeg kan ikke have sønnen hjemme hver dag hele dagen, og jeg har virkelig snart ingen tillid overhovedet til VS og dets personale...

der er EN pædagog udaf dem alle som jeg rent faktisk stadig har en smule tillid til og stoler lidt på... men hun er der jo ikke hver dag, og de dage hun er der er det nogen gange heller ikke hele dagen... De er 3 pædagoger på stuen... og deler en ressourcepædagog med lillestuen og børnehaven...

jeg skal igang med nu at finde ud af en måde at få hævet sønnens seng i den ende han ligger med hovedet, selvom det er svært da han ikke ligger samme vej hele natten igennem...

BIIPPPP mit liv er noget øvsebøvse.....

Det er en af grundene til vi ikke har valgt VS, synes så tit man hører om den slags, at pædagogerne ikke lige har styr på det, eller ikke lige gider tænke sig om.... (Ikke sagt at det er sådan alle steder!!!)...

Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres søn er, men ellers er DP måske en mulighed? Ellers ville jeg da hive fat i lederen i VS og forklare hende/ham at du har oplevet det og det, og at du ikke synes det er i orden.... 

Anmeld

19. december 2013

Wampires

Masig skriver:

Det er en af grundene til vi ikke har valgt VS, synes så tit man hører om den slags, at pædagogerne ikke lige har styr på det, eller ikke lige gider tænke sig om.... (Ikke sagt at det er sådan alle steder!!!)...

Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres søn er, men ellers er DP måske en mulighed? Ellers ville jeg da hive fat i lederen i VS og forklare hende/ham at du har oplevet det og det, og at du ikke synes det er i orden.... 

Vi ville også oprindeligt have haft ham i DP men vi fik henvisning til VS og turde ikke sige nej...

og da vi så skulle flytte ham og fandt ud af at det nye sted var hans yndlingspædagog fra det gamle sted så valgte vi at bruge det...

også fordi vi fik anbefalet netop denne VS af vores læge der selv har familie der har brugt den i generationer og været rigtig glade for den...

Men kan man få tilskud osv til DP? og aner slet ikke hvor jeg skal begynde at lede henne...

er også nervøs for hvad så hvis Dp er syg så er det gæsteDP eller noget, sønnen er ret selektiv med sin tillid af de voksne pædagoger... kan godt være de ikke ser det men det gør vi...

Vores søn blev 2 d. 19-09 i år... Men han er kommet bagud i sin udvikling så han er kun lige begyndt på det spring de fleste har lige inden de bliver 2...

er faktisk igang med en mail til lederen ang. de forskellige ting jeg har oplevet efterhånden...

dette er desværre ikke første gang jeg begynder at tvivle på om det er der han skal være...

Anmeld

19. december 2013

Masig

Wampires skriver:

Vi ville også oprindeligt have haft ham i DP men vi fik henvisning til VS og turde ikke sige nej...

og da vi så skulle flytte ham og fandt ud af at det nye sted var hans yndlingspædagog fra det gamle sted så valgte vi at bruge det...

også fordi vi fik anbefalet netop denne VS af vores læge der selv har familie der har brugt den i generationer og været rigtig glade for den...

Men kan man få tilskud osv til DP? og aner slet ikke hvor jeg skal begynde at lede henne...

er også nervøs for hvad så hvis Dp er syg så er det gæsteDP eller noget, sønnen er ret selektiv med sin tillid af de voksne pædagoger... kan godt være de ikke ser det men det gør vi...

Vores søn blev 2 d. 19-09 i år... Men han er kommet bagud i sin udvikling så han er kun lige begyndt på det spring de fleste har lige inden de bliver 2...

er faktisk igang med en mail til lederen ang. de forskellige ting jeg har oplevet efterhånden...

dette er desværre ikke første gang jeg begynder at tvivle på om det er der han skal være...

Det er jo også individuelt hvordan man opfatter institutionen, nogle synes den er rigtig god, mens andre har dårlige erfaringer, og ikke mener det er det rette sted for deres barn...

Du kan sagtens få tilskud til DP 

Mht gæstepleje, så kan I jo lave en aftale med kommunen om, at I får den samme gæstepleje hver gang.. Det har vi, da vores søn er sensitiv og heller ikke er helt tryg ved fremmede... Selvfølgelig kan det ske at hun ikke har plads, men så holder vi ham som regel hjemme... Jeg går ledig pt og kan for det meste holde ham hjemme... Ellers har vores kommune et gæstehus, hvor der er de samme pædagoger/dagplejere tilknyttet hele tiden, så man ikke skal forholde sig til en ny hver gang den faste DP er syg... Måske de har det i jeres kommune også?

Men prøv først og fremmest at tage fat i lederen og forklar på en fornuftig måde, at det ikke går med den måde de gør tingene på, da det jo går ud over jeres søn rent helbredsmæssigt i hvert fald og sig at I begynder at miste tilliden til dem... Det burde kunne få dem til at tænke lidt over det...

Anmeld

19. december 2013

Wampires

dette er min mail til lederen af VS: Dog er navnet på lederen udskiftet her da jeg ikke ønsker at udstille personer eller steder som sådan.

Kære Leder.

Jeg vil gerne udtrykke min bekymring omkring visse hændelser, vedrørende Erik nede i vuggestuen. Da jeg ikke er så god til mundtlig formulering, sender jeg i stedet denne mail, med håbet om et skriftligt svar retur som jeg kan reflektere over.

Jeg har oplevet at han blev afvist af en voksen til at være med til fælles læsning med de andre børn, Erik fik beskeden: Nej, nu er din mor kommet så skal du gå med hende.
Var en af Jeres bekymringer ikke at han ikke ville være med i det sociale? Hvis det er det han bliver mødt med så er det da klart han trækker sig. Jeg var kommet ja, men jeg stod og var ved at høre omkring hans dag med en anden pædagog så erik løb jo stadig rundt og legede imens. Erik blev faktisk ret trist over det.

Jeg har mere end en gang oplevet holdningen når Erik siger han er tørstig at: "jamen du har jo lige fået vand for 20 minutter siden." Jeg ved godt der kan være pres på i løbet af dagen, og at det ville tage evigheder hvis alle børnene kom hvert 10. eller 20. minut og skulle have vand, MEN Erik SKAL altså drikke ekstra i forhold til andre børn i hans alder da han ellers får forstoppelse.
Hvis vi skal gøre os håb om at få styr på hans mave, så han ikke for altid skal have Movicol eller anden form for medicin, så er det NU der skal sættes ind og så nytter det ikke noget at man kigger på uret, og siger nej pga der for en selv ikke er gået så lang tid.
Hvis I ikke kan imødekomme dette behov hos Erik, må jeg jo prøve at se om det er muligt at finde et andet sted der kan, for det er altså vigtigt for hans velfærd at han får væske nok i løbet af dagen.

Hvordan kan I lade ham rende rundt i en tynd t-shirt i december måned? den var ikke engang sat ned i bukserne, men hang bare og flagrede omkring ham.
Han havde en langærmet bluse på og t-shirt som undertrøje, da jeg ikke lige havde nogen rene undertrøjer. Da vi henter ham så har han kun t-shirt på, spørger ind til det og får af vide at trøjen blev våd da de var ude, og at der ikke var noget i hans kurv med lange ærmer.
Der ligger 2 langærmede bluser og 2 langærmede bodystocks i hans kurv sammen med et par strømpebukser, og 2 par bukser. Der er rig mulighed for at give ham mere tøj på. Ellers hvis der mangler noget så ring til os, så kommer vi med noget indenfor kort tid.
Han er nu blevet forkølet og har tilstoppet næse, det giver uro om natten da han vågner og føler han ikke kan få luft.

Hans vanter var bare blevet efterladt ude på legepladsen, de var så våde at de blev vredet fordi vandet løb ud af dem, kunne man ikke have hentet dem mens børnene lå og sov? og hans hue som er så vigtig for ham at have på var også våd, den var ikke engang hængt op eller lagt på en radiator eller noget men lå under hans støvler i hans garderobe. hvis I havde ringet og sagt hans hue var våd og hans vanter efterladt udenforn havde jeg haft en chance for at kunne tage noget tørt med til ham.
Nu var jeg så heldig at vi kørte over efter ham, ellers var det en gåtur i en kold klapvogn uden hue eller vanter, og havde ikke noget tæppe med heller da jeg jo ikke vidste hans tøj var blevet vådt.

Når jeg oplever disse ting bekymrer jeg mig for om han er det rigtige sted.

med venlig hilsen

Mit navn

Nogen input?

Anmeld

19. december 2013

Fru Hansen

Jeg håber du kan se at mit svar er skrevet i en positiv tone. Det er ment godt, men det kan jo være svært at få det ned på skrift. Nu arbejder jeg slet ikke i vuggestue men vil lige alligevel give dig et svar der måske kan opklare lidt.
Mht. den våde hue og vanter burde han have flere par til rådighed i vuggestuen. Så har du noget tørt til hjemturen eller han har noget tørt til "nødstilfælde" i vuggestuen.
At han ikke tager vanterne af derhjemme er ikke en garanti for at han også beholder dem på i vuggestuen. Når vuggestuen ikke har hentet dem på legepladsen er det måske fordi der er kommet hastigt ind af døren med måske 10 pladdervåde børn der skal have skiftet tøj fra inderst til yderst og hjælpes med dette og have det våde hængt i tørreskab osv.
Det er bestemt ikke i orden at han ikke får nok tøj på og at du oven i købet får at vide at der ikke er tøj. Men derudover kan jeg fortælle dig at jeg og mine egne børn også kunne gå rundt i T-shirt i december:-) men personalet burde selvfølgelig også kende dit barn og vide om han er varm nok i sig selv til T-shirt.
Det er langt fra de flese forældre der vil ringes op fra inst. for at huske hue og vanter hjemmefra. Lige der er det nok ikke noget personalet har oplevet før:-) og derfor ikke overvejet tanken. Havde de ikke låne vanter og hue i evt. kunne have brugt til turen hjem?
Jeg er dagplejer og umiddelbart vil jeg sige at der oftest er mere styr på disse ting i en dagpleje i og med at der kun er få børn men at flytte et sensitivt barn skal overvejes nøje.

Anmeld

19. december 2013

Fru Hansen

PS:
Jeg synes at det er fint at du tager en dialog med lederen om din utilfredshed. Det er bedre at komme ud med dine tanker end at gå og brænde inde med det.
Hvis du går og bider det i dig så er det ikke godt for jeres videre samarbejde. En rensning af luften og en forventningsafstemning er ofte godt.

Du har skrevet dit brev til lederen pænt og i en god tone.

Anmeld

19. december 2013

StudPsyk

Fru Hansen skriver:

PS:
Jeg synes at det er fint at du tager en dialog med lederen om din utilfredshed. Det er bedre at komme ud med dine tanker end at gå og brænde inde med det.
Hvis du går og bider det i dig så er det ikke godt for jeres videre samarbejde. En rensning af luften og en forventningsafstemning er ofte godt.

Du har skrevet dit brev til lederen pænt og i en god tone.

Jeg er så ikke enig i det sidste Jeg synes tvært imod brevet lyder meget anklagende.

Ts: Jeg kan godt forstå man som mor er frustreret, men hvis der skal en positiv dialog i gang tror jeg det er vigtigt at holde hovedet koldt i den kommunikation. At true med i må finde et bedre sted til ham, at deres handlinger går ud over hans helbred, og at du godt kan forstå han får det svært med det sociale når de afviser ham tror jeg ikke ligger op til en konstruktiv dialog. Især hvis du gerne vil løse problemerne og fortsat have ham der!

Jeg er enig i, at han ikke burde rende rundt i t-shirt, og han burde få noget at drikke, men lige det der med at læse bogen, der tror jeg ikke jeg synes det er helt grotesk, det kunne være pædagogen egentlig havde dig i tankerne og prøvede at være venlig med tanke på, at hvis han kom med til at læse, var det måske svært at få ham med ud af døren for dig.

Jeg tænker så også, at hvis du har oplevet personligt han er blevet afvist i drikke, kunne du jo også selv give ham det, men det er bare en lille ting

Og det med de våde huer og vanterne, nogen gange tror jeg altså det går stærkt og der er gang i den i sådan en situation hvor alle børn skal til at ind/ud, og den er nok smuttet i farten. Du siger at han aldrig selv tager vanterne af ude, men jeg er ikke sikker på hvad du så antyder. At pædagogerne har taget vanter af ham udenfor og smidt dem på jorden, eller? Måske har de ikke opdaget de var af, hvis de troede han selv havde taget dem af da de kom ind.

Det jeg prøver at nå frem til, at jeg er helt enig i at der er nogle ting der ikke er i orden, og dem skal du helt sikkert tale med institutionen om, men at du nok omvendt skal passe på at du -fordi du har haft nogle dårlige oplevelser- ser ALT de gør i et negativt og anklagende lys. For hvis det er det billede du har, ændrer det sig nok ikke, og så var det måske bedre at finde et andet sted til ham

Anmeld

19. december 2013

Carina:-)

Jeg synes dit brev er rigtigt fint.

Og skrevet i en konstruktiv tone.

Dog vil jeg lige påpege at i en dp er der ingen garanti for bedring.

Jeg har hørt om flere tilfælde om børn der mistrives,og børn der ikke passes ordentligt i dp-Lige så vel som jeg har hørt om dårlige forhold i vs.

Der hvor vs vinder for mig,er at det er uddannet personale,og det er et must for mig .Og også ret vigtigt når vi snakker om et barn med særlige behov.

Der er flere jævnalderene børn,og mulighed for flere legekammerater.

Og så ville jeg også spekulere på om det med tøjet vægter højere end det du skriver om at han trives og udvikler sig-Og om det er til gavn for din søn at blive flyttet .

Bare lige så du overvejer det hele inden du flytter ham

Anmeld

19. december 2013

Wampires

Fru Hansen skriver:

Jeg håber du kan se at mit svar er skrevet i en positiv tone. Det er ment godt, men det kan jo være svært at få det ned på skrift. Nu arbejder jeg slet ikke i vuggestue men vil lige alligevel give dig et svar der måske kan opklare lidt.
Mht. den våde hue og vanter burde han have flere par til rådighed i vuggestuen. Så har du noget tørt til hjemturen eller han har noget tørt til "nødstilfælde" i vuggestuen.
At han ikke tager vanterne af derhjemme er ikke en garanti for at han også beholder dem på i vuggestuen. Når vuggestuen ikke har hentet dem på legepladsen er det måske fordi der er kommet hastigt ind af døren med måske 10 pladdervåde børn der skal have skiftet tøj fra inderst til yderst og hjælpes med dette og have det våde hængt i tørreskab osv.
Det er bestemt ikke i orden at han ikke får nok tøj på og at du oven i købet får at vide at der ikke er tøj. Men derudover kan jeg fortælle dig at jeg og mine egne børn også kunne gå rundt i T-shirt i december:-) men personalet burde selvfølgelig også kende dit barn og vide om han er varm nok i sig selv til T-shirt.
Det er langt fra de flese forældre der vil ringes op fra inst. for at huske hue og vanter hjemmefra. Lige der er det nok ikke noget personalet har oplevet før:-) og derfor ikke overvejet tanken. Havde de ikke låne vanter og hue i evt. kunne have brugt til turen hjem?
Jeg er dagplejer og umiddelbart vil jeg sige at der oftest er mere styr på disse ting i en dagpleje i og med at der kun er få børn men at flytte et sensitivt barn skal overvejes nøje.

tak for dit svar og helt klart modtaget i den positive stemning det blev skrevet

jeg er en klovn til at huske smileys så håber du også vil modtage mit svar med positivt sind...

Vi har simpelthen valgt ikke at have flere sæt huer og vanter i VS da de ofte "bliver væk" eller lagt hos andre fordi der jo ligger et sær hos ham så må det jo være en af de andres han har taget... har desværre oplevet det mere end en gang og derfor valget med kun et sæt dernede for at han i det mindste har en chance for at få sit eget på...

Som jeg også skrev i min mail til lederen har jeg fuld forståelse for at der kan være travlt når de bliver fanget af en byge men så kunne man jo lige gå ud når der var ro på igen og hente dem ind i det mindste...

det med at tage vanterne af har jeg faktisk dernedefra... han tager dem ikke af medmindre der er noget galt med vanten eller han har slået sig og vil vise det...

og ja det er ALT for lidt tøj for ham da han er utrolig tynd og har svært ved at holde varmen, specielt også fordi han har at han sveder om fødderne som så bliver våde og kolde... det har han arvet fra sin far der også har det problem og fået af vide af specialister at det er 50/50 om det ville blive bedre eller værre hvis han fik den behandling de kunne tilbyde...

Ved godt at der ikke er mange der er i samme situation som os med begge forældre er hjemme hele dagen osv. men det er noget de ved vi er og hvis vi ikke er så sørger vi for at de ved hvem der er afsted hvornår i løbet af dagen.. har også før sagt til dem at de bare kan ringe hvis der er noget i løbet af dagen, og at hvis han bliver pylret så må de meget gerne ringe for så kan han komme hjem og slappe af...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.