Okay, fortæl mig lige hvad der sker for min mand her!
Vi bor 2 voksne, 2 børn i en 3-værelses. Ungerne deler værelse, vi har ikke bil, og vi har generelt ikke vildt meget plads. Men det går, det fungerer, og vi trives, synes jeg. Vi kunne godt tænke os noget større, men der er også økonomien at tænke på.
Min mand er begyndt at samle på voksen-lego, det er gennem noget samarbejde med nogen han kender, så derfor får han det gratis. Han får derfor med jævne mellemrum forsendelser med 7-8 kasser lego i mellem til stor størrelse. I kan godt se, at det må fylde en del, ikke?
Vi har self. ikke plads til alt det i vores i forvejen trange lejlighed. Han fik en ny forsendelse i går og fortæller så, at han får en ny i januar. Jeg spørger så stille og roligt: "Men hvor skal vi have plads til det henne?"
Og så siger han vi skal finde noget større at bo i. Jeg siger, at det vil jeg også mægtig gerne, men vi har jo ikke råd. Vi er to på SU fra næste år, økonomien er i forvejen strammet ind, og vi har ikke råd til indskud, for vi har ikke nok penge på opsparingen.
Så går manden total amok, han bliver så vred, kaster i hovedet af mig at jeg også skal være så pisse negativ, og han skal nok finde ud af noget! Jeg svarer, at jeg jo ikke er negativ, at jeg bare er realistisk, og at jeg virkelig ikke kan se hvor vi skal finde penge til indskud henne uden at skulle tage lån, for vi har kun 1000 på opsparingen efter en meget dyr vinter og jul. Og så skulle vi også finde en meget større lejlighed til samme pris som denne eller mindre, for vi har ikke råd til en dyrere. Hvordan skal det være muligt uden at flytte til udkanten af byen? Og det kan vi ikke, for børnene skal ikke flytte institution, og vi har jo ikke bil.
Men han er bare pisse vred på mig lige nu, er gået total amok, og det er bare mig der er en hel masse galt med!
Jeg er så ked af det og vred, for jeg har slet ikke hidset mig op, jeg har slet ikke talt ned til ham, jeg har bare helt faktuelt sagt, at vi desværre ikke har pengene til det. Og så er jeg åbenbart jordens største monster? Føler mig så magtesløs og uretfærdigt behandlet!