Adhd eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har hun ADHD

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

903 visninger
8 svar
6 synes godt om
18. december 2013

Anonym trådstarter

Hej. Jeg har en datter på 12år

og klager også slev over at hun fx. Har vildt svært ved at koncentrere sig, svært ved at høre efter, og huske daglidagsting

Derudover, er hun også en pige fuld af krudt, meget svært ved at sidde stille, og der skal hele tiden ske noget

Har været inde på nettet og læse om ADHD, og jeg syntes virkelig det lyder som det

Hun har også svært ved af følge med, fx i en film, gider ikke se en hel film, springer fra aktivitet, til den næste. Og gider ikke rydde op.

jeg ringede til lægen, og han gav mig et spørgeskema, som vi skal have udfyldt.

tror i hun har ADHD eller kan man godt have det sådan, og stadig være helt normal. 

Skriv meget gerne en kommentar. Tak

og glædelig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

ano14316

Anonym skriver:

og klager også slev over at hun fx. Har vildt svært ved at koncentrere sig, svært ved at høre efter, og huske daglidagsting

Derudover, er hun også en pige fuld af krudt, meget svært ved at sidde stille, og der skal hele tiden ske noget

Har været inde på nettet og læse om ADHD, og jeg syntes virkelig det lyder som det

Hun har også svært ved af følge med, fx i en film, gider ikke se en hel film, springer fra aktivitet, til den næste. Og gider ikke rydde op.

tror i hun har ADHD eller kan man godt have det sådan, og stadig være helt normal. 

og glædelig jul

Det synes jeg er m get svært at sige en pige på 12 år der sagtens kunne være i lidt pre-pubertet..
Har hun altid været sådan, er det et problem for hende og jer? Virker hendes adfærd sygelig?

Hvis lægen synes der er noget, så få hende udbredt på psyk, stoler simpelthen ikke på at alm læger har viden til at diagnosticere den slags...

Har selv været sygemeldt af 2 gange med depression , første gang i 1,5-2 år og nu siden januar... Har nu været i udredning og har en form for skizofreni uden vrangforestillinger...
Ikke så mærkeligt at de antidepressive jeg tog i 1,5 år ikke virkede så godt...

Anmeld

18. december 2013

Tulipan

Anonym skriver:

og glædelig jul

12 år er en svær alder fordi det er præpupertet.
Hvis det er noget der bekymrer dig, så prøv at få det undersøgt ved lægen
Der er alt for mange børn der får diagnosen ADHD "Alle drenge har det", fordi det er for "let" at give en diagnose i stedet for at se på det enkelte barn og hvad hun/han mangler
Det er ikke fordi jeg kritiserer din måde at have opdraget hende på, slet ikke, men alle børn er forskellige og måske har hun brug for en mere struktureret hverdag eller noget helt andet, måske en mere kreativ måde at lære på?
Det kan være en børnpsykolog kan komme med bud på hvad der kan hjælpe hende

Håber du finder frem til det bedste for din datter

Anmeld

18. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

og glædelig jul

jeg er 27, men vil prøve at fortælle lidt om mig, for jeg blev nemlig spurgt om jeg havde ADHD.

Jeg kan ikke holde øjenkontakt i længere tid, kan ikke koncentrer mig om en ting, høre efter kan jeg godt til tider, men spacer ud.. og jeg glemmer ting hele tiden.. lidt er ret nederen.

Jeg kan få gange se en hel film færdig, men skal for det meste lavet noget andet i mens. jeg kan godt sidde stille, men jeg sidder ikke sådan stille, bevæger mig..

Jeg var oppe og snakke med min læge, og hun mener ikke at jeg havde det, da jeg kunne have en samtale(jeg spacede ud meget, koncenterede mig meget om andet i mens. )

Men din datter er 12år og nogen børn husker bare ikke ting, fordi der sker så meget. hvilket er meget normalt. at have krudt i måsen er bare godt.

Men det skader ikke at tage en tur op og snakke med lægen. at google og spørgsskemaer virker ikke, for så kunne jeg have alverdens sygdomme.. jeg kan altid finde ting der passer på mig...

Anmeld

19. december 2013

Papillon

Jeg tror ikke, hun har ADHD. Men jeg er ikke uddannet og kan selvfølgelig kun udtale mig på baggrund af egne erfaringer.

For mig lyder hun som en ganske almindelig teenager, der er drønforvirret af at skifte fase i livet, ligesom så mange andre teenagere

Derudover ville jeg ikke søge efter en diagnose, der kunne forklare hendes adfærd, men bare lade hende være, som hun nu er. Hvad skulle diagnosen hjælpe? Skulle hun så til at tage ritalin for at blive "normal" og opleve stigmatisering og forudindtagelser af hende som person fra den voksne verden?

Du oplever hende til hverdag, så det må være din/jeres vurdering, om det vil gavne hende at blive udredt for evt. forstyrrelser. Selv har jeg en lillebror med gennemgribende udviklingsforstyrrelse (form for autisme) og en kæreste med ADD. Begge fik stemplerne, fordi de opførte sig anderledes end andre børn. I dag mærker man sjældent til deres diagnoser og ingen af dem er medicinerede

Anmeld

19. december 2013

Soleil

Jeg tror bestemt ikke at hun har ADHD, tror mere at det er en almen teenager fase hun går igennem. Jeg arbejder selv med ADHD børn og ja det minder om det, men det minder også om min søn på 13

Lægerne har en tendens til at smide med ADHD diagnosen og få ungerne på ritalin mere end godt er.

For mig lyder det som en ganske normal pige i sin bedste alder

Anmeld

19. december 2013

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

og glædelig jul

Jeg har en stedsøn på 13 - men præcist samme adfærd!! Og han fejler ikke en skid, udover at være teenager

Anmeld

19. december 2013

lycly

Jeg synes umiddelbart hun lyder som en hel normal 12-årig. Synes tit at ADHD bliver brugt som en undskyldning for et barns opførsel. Ligeså snart et barn er lidt ustyrligt fx så mistænker man straks ADHD selvom barnet i virkeligheden bare er helt normalt måske med lidt ekstra krudt bag i

Anmeld

19. december 2013

heidi prettyface hansen

hej jeg er en pige på 26 år...

min mor har siden jeg var 3 år gammel prøvet at få en diagnose på mig da jeg havde mange "problemer" i skole og børnehave.

jeg var en pige der ikke kunne sidde stille havde mange bolde i luften uden at gribe dem igen havde tanke myldere havde mange humør svingningere og havde svært ved at forstå mange ting i skolen og skulle havde forklarert tingene flere gange eller på andre måder havde svært ved øjen kontakt..

jeg blev så diagnostiserert da jeg blev 18 år og havde adhd men man skal huske der er flere 100 forskellige formere for adhd jeg begyndte på medicin og hjalp mig meget min mor fik så os af vide hun havde det samt min bror og hans 4 årige datter kommer så nu sammen med min kæreste som os har det og vi fik et barn sammen for 10 mdr siden og sandsynligheden for at han har det os er rimelig stor men følg dine intuationer og mærk godt efter og hvis hun har det træls med det skal i da tjekke om der er måder da kan hjælpe hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.