Rig på rabat...overforbrug??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
8 svar
17 synes godt om
18. december 2013

Muffinmus

Jeg sidder tit og tager mg selv i at se Rig på rabat på TLC...og lige så tit sidder jeg og tager mig selv i at tænke...JO, du sparer helt sikkert penge, men hold nu kæft noget lort de fylder sig med mad mæssigt. Kan godt se fidusen i at bruge kuponer til at spare penge, især på de daglige ting som toiletpapir, shampo osv. Men rigtig ofte er det jo skodmad og drikkevarer de kommer i vognene. Ting, som flere af dem helt sikkert havde været bedre foruden. De rager til sig i urimelige mængder jo 100 sodavandsrikke eller Powerade, 120 frysepizzaer, 20 fede salamier,30 poser chips osv osv. Meget muligt de sparer penge i forhold til hvad det ville have kostet ellers, men det er jo ofte varer de sagtens kunne undvære, men nu fråder for vildt i....fordi de kan.
Tja, jeg synes bare det er vildt at det skrammel de kommer i med den påstand at de sparer, men tænker de ville være super for dem med en grov sandwich med salat i, vand og en gang kartofler med broccoli.....ikke ligefrem det der gives væk jo. Nå, men bar lidt en bøvs herfra i aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

FruStolpe

Jeg er enig.

Har selv siddet med tanken når programmet køre i baggrunden

Anmeld

18. december 2013

Carina:-)

Fuldstændig enig.

Og den tid de bruger på det ,kunne de stedet bruge på at jagte alm tilbud på sundere mad.

+ At jeg tænker på at mon ikke de smider en masse ud de ikke når at få brugt?

Anmeld

18. december 2013

lycly

Jeg tror desværre de ville købe den slags varer også selvom de ikke samlede rabat kuponer. Amerikanerne spiser bare generelt mega usundt, og mange giver dagligt deres børn hvidt brød, snacks osv. Det er i hvert fald mit indtryk :-S

Anmeld

18. december 2013

Muffinmus

Puha, vi skal vist ikke alt for meget ind på amerikanernes madvaner...
Husker hvor tåkrummende den udsendelse med F.eks Jamie Oliver i USA var. Kors mand, børn i 6 klasse der ikke aner hvad de forskellige grøntsager hedder. Børn der kun spiser med skeer, og ikke kniv og gaffel før, hvad var det, 8 klasse eller sådan noget. Børn der fik af vide pomfritter var gode fordi de var lavet af kartofler. VOKSNE der seriøst mente pomfritter talte med som en del af de 6 grønne om dagen, børn i 2 klasse der ikke genkende en tomat. Selv min dater på et ved hvad en tomat er......dont even get me started...

Anmeld

18. december 2013

Papillon

MariaE skriver:

Puha, vi skal vist ikke alt for meget ind på amerikanernes madvaner...
Husker hvor tåkrummende den udsendelse med F.eks Jamie Oliver i USA var. Kors mand, børn i 6 klasse der ikke aner hvad de forskellige grøntsager hedder. Børn der kun spiser med skeer, og ikke kniv og gaffel før, hvad var det, 8 klasse eller sådan noget. Børn der fik af vide pomfritter var gode fordi de var lavet af kartofler. VOKSNE der seriøst mente pomfritter talte med som en del af de 6 grønne om dagen, børn i 2 klasse der ikke genkende en tomat. Selv min dater på et ved hvad en tomat er......dont even get me started...

Eller børn der kun har valget mellem mælk med jordbærsmag eller kakao  Det chokerede mig, børn kan jo typisk godt lide mælk, hvorfor så tilsætte smag, sukker og farve?

Anmeld

19. december 2013

Nadia1991

Elsker at se det program. men når man ser nogen der køber 100 flasker sodavand og nogen andre vilde ting. Kan jeg ikke lade være med at tænke på hvorfor de ikke donere det til dem som ingenting har. Mange køber jo sodavand feks for at opnå en form for ekstra rabat. Jeg personligt gad godt på sådan en indkøbstur og købe en masse kød, pasta, mælk , toillet papir osv og donere ALT til dem der ingenting har. 

Anmeld

19. december 2013

Isabella_mor

MariaE skriver:

Jeg sidder tit og tager mg selv i at se Rig på rabat på TLC...og lige så tit sidder jeg og tager mig selv i at tænke...JO, du sparer helt sikkert penge, men hold nu kæft noget lort de fylder sig med mad mæssigt. Kan godt se fidusen i at bruge kuponer til at spare penge, især på de daglige ting som toiletpapir, shampo osv. Men rigtig ofte er det jo skodmad og drikkevarer de kommer i vognene. Ting, som flere af dem helt sikkert havde været bedre foruden. De rager til sig i urimelige mængder jo 100 sodavandsrikke eller Powerade, 120 frysepizzaer, 20 fede salamier,30 poser chips osv osv. Meget muligt de sparer penge i forhold til hvad det ville have kostet ellers, men det er jo ofte varer de sagtens kunne undvære, men nu fråder for vildt i....fordi de kan.
Tja, jeg synes bare det er vildt at det skrammel de kommer i med den påstand at de sparer, men tænker de ville være super for dem med en grov sandwich med salat i, vand og en gang kartofler med broccoli.....ikke ligefrem det der gives væk jo. Nå, men bar lidt en bøvs herfra i aften

jeg har selv tænkt tanken. Hvorfor er det sådan noget skod mad.? Det er vel også med til at fremme den ekstreme fedme de har i usa. Det er jo på ingen måde sundt.! 

Anmeld

19. december 2013

Mor til Majbørn

MariaE skriver:

Jeg så engang, at en af dem samler ind på den måde og donerer så en del mad til kirken og hjemløse.

Det er da en fin tankegang

(Men mon ikk en del af det usunde ender i egen mavesæk alligevel)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.