Jeg sad lige, som jeg ofte gør, og læste lidt nyheder på nettet.
Så faldt jeg over denne her artikel fra BT om hvordan kommunerne har tænkt sig at afsløre det her snyd.
http://www.bt.dk/politik/afsloeret-saadan-tjekker-kommunen-om-du-snyder-med-kontanthjaelpen
Jeg vil endnu en gang pointere at jeg er imod socialt bedrageri af nogen art, og at ja. De burde afsløres.. normalt.
For jeg ved ærlig talt ikke hvor jeg står i forhold til par der flytter fra hinanden pga. den her nye gensidige forsørgerpligt, fordi at jeg et eller andet sted godt kan se HVOR urimeligt det her er overfor rigtig mange mennesker. bl.a. mht. fradrag og andre ting der ikke spiller på lige fod mht. den gensidige forsørgerpligt.
men det er en anden snak 
Det er mere nogle af de eksempler de giver her i videoen. Som fx at holde øje med om folk går hånd i hånd på gaden, går i svømmehallen o.lign.
Skal de til at lægge på lur i en busk med en kikkert, og billeder af samtlige enlige forsørgere nu?
Må de krænke privatlivets fred i en grad at de nu skal tjekke ens (post)fødselsdagsinvitationer for at se om kæresten står på?
Går de ind og tjekker, hvem der ligger i dobbeltsengen?
Kan man ikke være enlig, hvis ens kæreste sover i sengen en gang eller to om ugen længere?
Skal han/hun så til at sove på sofaen nu? Are you kidding me?
Det næste bliver vel at kæresten skal forvises til hundehuset.
Har de tænkt sig dissideret at krydsforhøre folks venner og familie?
Skal de til at stå og rode i folks skraldespande lige pludselig?
Ja. Det virker lidt grænseoverskridende på mig. -og jeg er ikke på KH.
Hvor synes I at grænsen går for hvor langt man kan tillade sig at gå i den "gode sags" tjeneste?
For at afsløre de her bedragere..
Jeg mener... Selv dem der ikke bedrager på nogen måde. Måske bare lige står og på helt ærlig vis går fra kæresten snart, og folk der bare generelt er enige?
Er i klar til at få hele jeres liv, og alle jeres personlige ting gennemgået, hvis mistanken skulle falde?
Personligt. Jeg har ikke noget at skjule, men jeg ville da have det helt vildt klamt med at der stod en sagsbehandler og kiggede ind af min brevsprække alligevel.
Sæt i gang