At afsløre bedrag. -Den nye kontanthjælpsreform.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
2 svar
3 synes godt om
18. december 2013

Noneother

Jeg sad lige, som jeg ofte gør, og læste lidt nyheder på nettet.

Så faldt jeg over denne her artikel fra BT om hvordan kommunerne har tænkt sig at afsløre det her snyd.

http://www.bt.dk/politik/afsloeret-saadan-tjekker-kommunen-om-du-snyder-med-kontanthjaelpen

Jeg vil endnu en gang pointere at jeg er imod socialt bedrageri af nogen art, og at ja. De burde afsløres.. normalt.

For jeg ved ærlig talt ikke hvor jeg står i forhold til par der flytter fra hinanden pga. den her nye gensidige forsørgerpligt, fordi at jeg et eller andet sted godt kan se HVOR urimeligt det her er overfor rigtig mange mennesker. bl.a. mht. fradrag og andre ting der ikke spiller på lige fod mht. den gensidige forsørgerpligt.

men det er en anden snak

Det er mere nogle af de eksempler de giver her i videoen. Som fx at holde øje med om folk går hånd i hånd på gaden, går i svømmehallen o.lign.

Skal de til at lægge på lur i en busk med en kikkert, og billeder af samtlige enlige forsørgere nu?

Må de krænke privatlivets fred i en grad at de nu skal tjekke ens (post)fødselsdagsinvitationer for at se om kæresten står på?

Går de ind og tjekker, hvem der ligger i dobbeltsengen?

Kan man ikke være enlig, hvis ens kæreste sover i sengen en gang eller to om ugen længere?
Skal han/hun så til at sove på sofaen nu? Are you kidding me?
Det næste bliver vel at kæresten skal forvises til hundehuset.

Har de tænkt sig dissideret at krydsforhøre folks venner og familie?

Skal de til at stå og rode i folks skraldespande lige pludselig?

Ja. Det virker lidt grænseoverskridende på mig. -og jeg er ikke på KH.

Hvor synes I at grænsen går for hvor langt man kan tillade sig at gå i den "gode sags" tjeneste?

For at afsløre de her bedragere..

Jeg mener... Selv dem der ikke bedrager på nogen måde. Måske bare lige står og på helt ærlig vis går fra kæresten snart, og folk der bare generelt er enige?

Er i klar til at få hele jeres liv, og alle jeres personlige ting gennemgået, hvis mistanken skulle falde?

Personligt. Jeg har ikke noget at skjule, men jeg ville da have det helt vildt klamt med at der stod en sagsbehandler og kiggede ind af min brevsprække alligevel.

Sæt i gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Ciss

Det er en helt sindsyg mistillid til helt almindelige mennesker, som gennemsyrer det offentlige, synes jeg. Alle skal gennemkontrolleres, der bruges enorme resourser på det. Nogle gange tænker jeg på, hvor mange penge, man egentlig havde mistet ved at stole lidt mere på folk og så i stedet spare lidt ind på bureaukratiet.

Selvfølgelig vil der altid være nogen, som forsøger at snyde - men de aller fleste mennesker gør det faktisk ikke.

Jeg læste et sted, at mordraten i befolkningen i dag er ca som i 70'erne - men folk er langt mere utrygge i dag end den gang. Nu er jeg ikke ekspert på noget som helst, men det virker lidt, som om vi har glemt kunsten at stole på hinanden og have tillid til, at andre mennsker også ønsker at leve et hyggeligt liv i et velfungerende land. Der vil altid være nogle individer, der går over vores fælles grænser. Spørgsmålet bliver så bare, hvor meget kræfter og penge, man skal spilde på at kontrollere alle, for at fange de få.

Personlig synes jeg, at det offentlige skal holde sig fra postkasser og skraldespande og direkte dyneløfteri. Har man mistanke om noget, kan man jo tage en snak direkte med folk i stedet for at gå bag ryggen på dem.

Herlighed, får man en fælles invitation til noget, efter at den ene er flyttet ud, kan det jo ret og slet være, fordi afsenderen ikke har fået med sig, at man er gået fra hinanden. At man evn holder i hånden på gaden, betyder ikke, at man er flyttet sammen igjen. Det kan jo være, man arbejder med sit forhold. Verden er jo for søren ikke så sort/hvid og enkel, at folk enten er samboende kærester eller dødelige uvenner.

Anmeld

18. december 2013

Noneother

Ciss skriver:

Det er en helt sindsyg mistillid til helt almindelige mennesker, som gennemsyrer det offentlige, synes jeg. Alle skal gennemkontrolleres, der bruges enorme resourser på det. Nogle gange tænker jeg på, hvor mange penge, man egentlig havde mistet ved at stole lidt mere på folk og så i stedet spare lidt ind på bureaukratiet.

Selvfølgelig vil der altid være nogen, som forsøger at snyde - men de aller fleste mennesker gør det faktisk ikke.

Jeg læste et sted, at mordraten i befolkningen i dag er ca som i 70'erne - men folk er langt mere utrygge i dag end den gang. Nu er jeg ikke ekspert på noget som helst, men det virker lidt, som om vi har glemt kunsten at stole på hinanden og have tillid til, at andre mennsker også ønsker at leve et hyggeligt liv i et velfungerende land. Der vil altid være nogle individer, der går over vores fælles grænser. Spørgsmålet bliver så bare, hvor meget kræfter og penge, man skal spilde på at kontrollere alle, for at fange de få.

Personlig synes jeg, at det offentlige skal holde sig fra postkasser og skraldespande og direkte dyneløfteri. Har man mistanke om noget, kan man jo tage en snak direkte med folk i stedet for at gå bag ryggen på dem.

Herlighed, får man en fælles invitation til noget, efter at den ene er flyttet ud, kan det jo ret og slet være, fordi afsenderen ikke har fået med sig, at man er gået fra hinanden. At man evn holder i hånden på gaden, betyder ikke, at man er flyttet sammen igjen. Det kan jo være, man arbejder med sit forhold. Verden er jo for søren ikke så sort/hvid og enkel, at folk enten er samboende kærester eller dødelige uvenner.

Flot skrevet.
Kunne ikke være mere enig.

Jeg tror heller ikke at det kan være meget de spare i sidste ende på det her. -og så forstår jeg ikke den mentalitet med at det altid skal gå ud over dem der har mindst, når der skal spares.

og altså. Jeg har da en kæreste. Dog ikke en de kan hænge mig op på da han er i Jylland 5 ud af 7 dage. -men han sover da i sengen når han kommer på besøg. Er det ikke ret standard? -også selvom man ikke er parat til at bo sammen/have fælles økonomi endnu.
og jeg vil altså heller ikke sidestilles med en "ikke enlig" på baggrund af at mine venner "høflige som de er" inviterer ham med til fest. Det ville da være sygt mærkeligt hvis de bare ignorede ham.

Må man efterhånden lige have lov at prøve om man vil hinanden før man får gensidig forsørgerpligt?

I mine øjne er det jo helt absurd at grænsen for at være enlig går der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.