Skilles fra mand med firma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.491 visninger
6 svar
5 synes godt om
17. december 2013

Anonym trådstarter

Hej alle

Min mand og jeg skal skilles, og vi skal derfor have delt alt. Han startede i 2010 sit eget firma, som jeg også har smidt rigtig mange penge i.. Grundet at vi ikke har lavet noget særeje, eller hvad det hedder, så står jeg og skal have halvdelen af værdien af det. 

Nogen der ved hvem der skal lave denne vurdering og hvordan sådan noget foregår?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Hej alle

Min mand og jeg skal skilles, og vi skal derfor have delt alt. Han startede i 2010 sit eget firma, som jeg også har smidt rigtig mange penge i.. Grundet at vi ikke har lavet noget særeje, eller hvad det hedder, så står jeg og skal have halvdelen af værdien af det. 

Nogen der ved hvem der skal lave denne vurdering og hvordan sådan noget foregår?

Jeg ved ikke en hujende fis om bodeling som involvere eget firma, men min første tanke var, at en skilsmisse advokat måske ved noget, eller ihvertefald kan henvise jer til en som ved hvordan man griber det hele an. 

Anmeld

17. december 2013

Marts<3

Er det ikke noget med at se virksomhedens passiver? Hvis ikke dit navn er i firmaet, så ved jeg ikke om du kan kræve noget af den del? Men hvis du har indskudt kapital, skal du vel bare have dem ud?? 

Anmeld

17. december 2013

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Er det ikke noget med at se virksomhedens passiver? Hvis ikke dit navn er i firmaet, så ved jeg ikke om du kan kræve noget af den del? Men hvis du har indskudt kapital, skal du vel bare have dem ud?? 

Af hvad jeg har kunnet læse mig til så indgår et firma som en del af bodelingen, og det skal derfor regnes med og deles ligesom alt andet. der er ikke skrevet særeje på noget, så jeg vil mene, at jeg ejer det ligeså meget som ham

Anmeld

17. december 2013

Marts<3

Anonym skriver:

Af hvad jeg har kunnet læse mig til så indgår et firma som en del af bodelingen, og det skal derfor regnes med og deles ligesom alt andet. der er ikke skrevet særeje på noget, så jeg vil mene, at jeg ejer det ligeså meget som ham

Ja, hvis der er penge i virksomheden... 

Men er det ikke mest retfærdigt, at du kun for din del ud? Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der sket osv i Jeres skilsmisse. 

Men gå ned på Advokatrådet og få en gratis vurdering af hvad du har ret til.

Anmeld

17. december 2013

hesøth

Anonym skriver:

Hej alle

Du skriver du har smidt penge i - men hvis det er din mands indsats, der har gjort firmaet til det er, så ville jeg nok sørge for ikke at kræve så mange penge, at han ikke kan beholde firmaet og mister sin arbejdsplads...Men igen - det kommer jo an på om der overhovedet er værdier i firmaet.

Firmaets revisor kan lave vurderingen. Og opstille forslag hvordan du bedst muligt købes ud (for det er vel reelt det, der skal ske?). Hvis det var mig, så ville jeg tage revisors oplæg med til min egen advokat - og så tage den derfra.

Anmeld

17. december 2013

C-Dog

Sådan noget forgår via hver jeres advokat. Og selvfølgelig skal du have en fair del. Alt alt for tit ser man mænd ikke give deres eks en skid selv om konen har knoklet med hjem og børn og ofret sin egen karriere for mandens firma. Hell no...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.