Begynde på grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2013

Annette A

Hej  kender det kun alt for godt.

Mine børn har altid været "sene" på den og har altid følt mig som en outsider på det punkt når jeg var i mødregruppe mv. De andre begyndte næsten med rugbrød når barnet var fyldt 4 mdr og det må de selvfølgelig selv om, men jeg har altid siddet der med mælken og følt mit barn var bagud. Men altså i Sverige er det fx anbefalingen at man venter til 6 mdr fordi et barn har mindre risiko for at udvikle allergi hvis man udsætter dets introduktion til andet mad til det tidspunkt. Får barnet modermælkserstatning er det 5 mdr.

Men altså hovedsagen er jo at barnet er parat og jeg synes selv min proces og overgang til grød/mad er sket på barnets præmisser og parathed og ikke bare fordi at nu var barnet fyldt 4 mdr. Men det er svært at ignorere folks konstante indblanding i den måde man gør det på og man nærmest skal undskylde, at man ikke er begyndt på grød endnu. Det er enormt irreterende, så forstår godt det går dig på. 

Mine børn er først begyndt på grød i 6 mdrs alderen og rugbrød mv. har været mellem 10-12 mdrsalderen og det har fungeret fint udover at jeg har skulle "retfærdigøre" det en del overfor andre, hvis man kan sige det sådan.

Men fortsæt med at gøre tingene på din og barnets måde, det er altid det som virker bedst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Tulle28

Åh den kender jeg godt. Min læge (som har 4 børn) var helt forarget, da jeg til 5 mdrs undersøgelsen sagde at jeg stadigvæk fuldammede og ville gøre det til min datter blev 6 mdr. Hun vejede også 9 kg på det tidspunkt, så altså i rigtig god stand Da jeg så sagde at jeg overvejede at springe grødstadiet mere eller mindre over og gå direkte til rigtig mad, kom formaningerne for alvor frem

Du ved hvad der er rigtigt for dit barn og de officielle råd er jo at vente med fast føde til barnet er 6 mdr. At diverse sundhedsplejerske så har det som standard at tale grød og mos omkring 4 mdr. er jo en anden sag!

Anmeld

18. december 2013

DesiraeR

emmagirl skriver:

Jeg er egentlig ved at være lidt træt af, at der er så mange der spørger mig hvorfor jeg ikke er gået i gang med grød endnu. Leander bliver 5 måneder den 27. december - og begynder da at vise ligeså stille interesse for vores mad, men altså knægten vejer næsten 9 kilo - og jeg har det bare lidt sådan; hvis han trives så godt på min mælk, HVORFOR i alverden skulle jeg så begynde på grød?

Mange argumenterer med, at han så vil begynde at sove længere - men altså, han har jo hele tiden spist hver 2.-3.-4.-5. time, og jeg tror altså ikke det ændrer helt vildt meget at han får grød.

Om ikke andet, kan jeg i hvertfald godt vente til han i hvertfald er på den gode side af 5 måneder. Jeg synes bare det er lidt irriterende at folk har så mange meninger omkring det. Det er jo vores barn

Nå, jeg ville egentlig ikke noget med det her indlæg, udover at brokke mig 

Hvis han er interesse, det er okay at give ham et smag, men det er ikke så vigitigt at han har nogen lige nu.

Han er din barn, og det er dig at kender ham bedste.

I engelsk ville jeg sig 'Go with your gut'.

Med min børn, startede os med mad omkring 5 måneder, men det var fordi de ikke vokser på mælk alene. Men vi ikke startede med grød... forsøgte vi noget, der hedder Baby Led Weaning og det gik rigtigt godt til os.

Anmeld

18. december 2013

christina92

emmagirl skriver:

Jeg er egentlig ved at være lidt træt af, at der er så mange der spørger mig hvorfor jeg ikke er gået i gang med grød endnu. Leander bliver 5 måneder den 27. december - og begynder da at vise ligeså stille interesse for vores mad, men altså knægten vejer næsten 9 kilo - og jeg har det bare lidt sådan; hvis han trives så godt på min mælk, HVORFOR i alverden skulle jeg så begynde på grød?

Mange argumenterer med, at han så vil begynde at sove længere - men altså, han har jo hele tiden spist hver 2.-3.-4.-5. time, og jeg tror altså ikke det ændrer helt vildt meget at han får grød.

Om ikke andet, kan jeg i hvertfald godt vente til han i hvertfald er på den gode side af 5 måneder. Jeg synes bare det er lidt irriterende at folk har så mange meninger omkring det. Det er jo vores barn

Nå, jeg ville egentlig ikke noget med det her indlæg, udover at brokke mig 

Det er jeres tempo det skal forgå i. Vi begyndte jo altså først to sek inden hun blev 6 mdr. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.