Hvordan foregår IVF behandling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. december 2013

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Ja da jeg når jeg på et tidspunkt skal have børn med stor sansynlighed ikke selv kan (udtagelse fra læge) skal have hjælp vil jeg nu gerne høre hvordan en IVF behandling foregår da i min journal står jeg skal have tilbud om IVF behandling når jeg vil være gravid. 

Kan nogen fortælle deres forløb helt til mindste detalje  

Hvor meget skal man undersøges, skal manden undersøges hvis man ved det er kvinden der "ikke virker"  

Håber på jeres hjælp. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2013

modesty

SANIE89 skriver:

Ja da jeg når jeg på et tidspunkt skal have børn med stor sansynlighed ikke selv kan (udtagelse fra læge) skal have hjælp vil jeg nu gerne høre hvordan en IVF behandling foregår da i min journal står jeg skal have tilbud om IVF behandling når jeg vil være gravid. 

Hvor meget skal man undersøges, skal manden undersøges hvis man ved det er kvinden der "ikke virker"  

Håber på jeres hjælp. 

Hvad siger din læge at problemet er?

Ja, mandens sædkvalitet skal altid undersøges. Typisk vil han blive bedt om at levere en prøve to gange så man kan dobbelttjekke kvaliteten, men nogle gange er en enkelt prøve nok.

Derudover skal du have taget nogle blodprøver på forskellige tidspunkter i din cyklus så man kan se om de forskellige hormonniveauer er som de skal være, og om du har ægløsning.

Dernæst vil man lave en HSU, som er en gennemskylning af dine æggeledere for at se om der er passage - men hvis din læge allerede nu ved at du skal i IVF tænker jeg at det måske er her problemet ligger? Under alle omstændigheder vil en HSU nok være overflødig hvis man ved at man vil gå direkte til IVF.

Undersøgelserne er ret simple og forløber over en måneds tid, hvor man skal ind et par gange og have taget prøver.

Anmeld

17. december 2013

Carina:-)

Jeg har lige været igennem en behandling med en veninde.

Og hun gik på ivf-syd.

Hun var til førsamtale hvor hun blev skannet (hun mangler æggelederne så hun har kun ivf som mulighed)

Så fik hun taget blodprøver.

Så ventede de på cyklus ,efter 14 dage blev hun skannet.

en uges tid senere startede hun op med at stikke sig selv hver morgen.Så fik hun mens,og startede så op med en anden sprøjte samtidig med at hun stadig fik den første (mener så hun gik ned på en ½ af de første der var engangs sprøjter) men stak sig 2 gange om dagen.

Så blev hun skannet igen ,og fik besked på hvornår hun skulle tage en ægløsningspøjte.

1½ dag efter den,tog de æg ud,de blev befrugtet og hun fik 2 op 2 dage efter -Og så skal hun "bare" vente 

Hun fik så kun taget blodprøver en gang.

Det er sådan som jeg lige husker det,og vil du have detaljer så bare spørg -så hiver jeg live fat i hende

Hun sagde forresten at ægudtagning var ikke værre end alm menssmerter.Hun fik en berolingene pille,lokalbedøvelse i skeden og morfin i et drop ,så det var mig der kørte hjem 

Anmeld

17. december 2013

Carina:-)

Og hov det var over en periode på ca 6 uger hun var igang 

Anmeld

17. december 2013

SANIE89

Hejsa. Tak for jeres svar. Der er ikke passage eller hvad man kan sige. Min ene æhegledes kan ikke findes. Den anden ser fin slank ud som han sagde men fimrehårdene er beskadiget ifølge gamle operationer fra spæd. Så jeg skulle tilbydes ivf så går ikke ud fra det behøves med yderligere undersøgelser lige med det.

Mer glad for jeres erfaringer og vil gerne høre fra flere, hvordan er forløbet efter ivf , hvor mange forsøg har i fået pg har der været gevinst ?  

Anmeld

17. december 2013

C&C

SANIE89 skriver:

Håber på jeres hjælp. 

Hej

Vi har også fået avide at vi desværre kun kan få børn via IVF behandling , vi skal til første samtale den 30 december , og derefter skal jeg nok skrive om vores forløb 

Anmeld

17. december 2013

SANIE89

c.c: hvad er grunden hvis man må spørge kan være du er i samme båd som mig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.