Mussen2 skriver:
Jeg har spurgt angulus kundeervice som har henvist mig til en skobutik
Jeg tænker på hvordan jeg får dem bedst rene og opfrisker snuderne og vedligeholder tex-funktionen
Tex'en kan ikke vedligeholdes, da det er en "sok" der ligger mellem foer og læder
Men, hvis de er lavet i alm. glat skind vil jeg anbefale at du vasker dem i rent, lunkent vand på en hårdt opvredet klud.. Lader dem lufttørre og giver dem en omgang læderbalsam - balsam fordi det er lettere at absorbere for læderet og derfor går det lige lidt hurtigere end med læder fedt..
Det skal så have lov til at trænge ind, det tager gerne et par timers tid vil jeg tro, medmindre de er meget tørre så de suger hurtigt! 
Så skal du imprægnere dem med en imprægneringsspray, hvor du tager skoen på hånden og holder den 15-20 cm væk fra spraydåsen også giver du dem et forholdsvis jævnt lag, lader dem tørre og gentager et par gange 
Til sidst, hvis snuderne eller andre steder trænger til lidt farve tager du en skocreme i tilsvarende farve og giver hvor det er nødvendigt - tør af efter en times tid 
Det er lidt et stort omfang at behandle sko ordentligt, men det giver så dejligt et resultat og jo bedre de er behandlet med diverse produkter jo længere holder de 
Anmeld