"Lege" far en halv time om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvor gammelt er barnet?

Selvfølgelig kan langt de fleste ting vente til barnet sover , omvendt tænker jeg barecat han måske har brug for at koble fra lidt, også kan man jo lave faste aftaler om det.

Barnet er 20 mdr og det er tyderligt det har savnet far og gerne vil være sammen med ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Selvfølgelig har man brug for og lyst til at koble fra. MEN når man har børn.... så må sådan noget vente. Det er min mening. Jeg er også død træt når jeg kommer hjem fra arb. MEN ungerne skal hentes, der skal laves mad, de skal leges med og i bad m.m så må jeg koble af når de er lagt! 

Sådan er det at have børn! De kommer i første række.

Det er nemlig også sådan jeg gør. Men mænd tænker nok bare ikke lige udover næsen nogen gange

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvor er det lige jeg skriver at børnene ikke kommer i første række?

Har selv børn, ikke mindre end 3 styks, så ved skam godt hvordan det er

Men jeg har bare forståelse for at vi alle kan have brug for at koble fra indimellem, og den anden forældre må "tage over" imens man får sig
en slapper.

Så du behøver slet ikke dine !!!!! For at få din pointe frem

Jeg så det ikke som at vedkommende var efter dig.

jeg vil dog lige sige at jeg godt kan følge man kan have brug for at slappe af, men der er ikke nogen der tager barnet for mig når jeg har brug for det. Var der så kunne jeg godt bedre se igennem fingre med det

Anmeld

17. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg så det ikke som at vedkommende var efter dig.

jeg vil dog lige sige at jeg godt kan følge man kan have brug for at slappe af, men der er ikke nogen der tager barnet for mig når jeg har brug for det. Var der så kunne jeg godt bedre se igennem fingre med det

Hvis din bedre halvdel ikke selv melder sig på banen når du har brug for det, så må du snakke med ham om det, og få ham til at forstå at det jo går begge veje

Anmeld

17. december 2013

lineog4

Går du hjemme med barnet?

kan huske de gange jeg har været på barsel havde jeg også følelsen af jeg bare lavede det hele, og når min mand kom hjem havde jeg stort behov for han tog over så jeg lige kunne trække vejret i to sekunder uden jeg skulle have et øje på hver fingerspids. Problemet var jo bare at det havde min kære mand jo også behov for efter en arbejdsdag - det gav mange sure miner især fra min side.

Efter vi så begge er på arbejde er det meget nemt for nu har vi begge to behov for de 2 sekunder og vi tager dem... Ja ved godt børn komme i første række og og og. Men for mig kommer familien som helhed i første række og i den er også to individer som går under begreberne mor og far. Jeg synes egentlig det er sundt mine børn ser at mor og far er mennesker og ikke alene serviceorganer, og det kan være mor har behov for at sidde i sofaen med en bog mens de leger rundt omkring hende, eller far skal koble af med wordfeud og en kop kaffe for lige at lande eller eller eller. Det er jo ikke sådan vi laver omsorgssvigt, vi er bare sammen og laver forskellige ting. 

Jeg tænker til dig TS om det var muligt at farmand inkluderede barnet i sine gøremål, eller om briotoget kunne flyttes ind til computeren. Mange gange er det at være sammen jo ikke at sidde på gulvet og give 110% opmærksomhed, men bare parallel aktiviteter hvor man føler et nærvær og et sammenhold.

Anmeld

17. december 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg er ved at være godt og grundigt træt af at min mand kun bruger en halv time på vores barn. Her til eftermiddag og aften er tiden brugt på hans com og så 20 min på at lave mad, jeg har imens stået med vores barn.

jeg er så træt af jeg laver alt undtagen mad, og så kan jeg ikke engang få ham til at tage sig af barnet bare lidt mere når han kommer hjem. Og barnet søger ham rigtig meget.

men det at han ikke tilbringer mere tid betyder også at han ikke læser barnets signaler. Jeg måtte sige til ham at barnet altså have brug for at komme op og blive trøstet. Efter at have sagt det tre gange gjorde han det. Hvordan kan det være så svært at se.

ja skulle altså bare ud med brok. Det irritere mig grænseløst og vi har snakker om det 100 gange men intet ændre sig.

Kan godt forstå du bliver træt, men kan det være fordi han er stresset og har travlt?

Min kæreste skriver i øjeblikket speciale, og han har meget lidt tid til vores datter og mig pt, og selvom han væk fra 7.00 og til tidligt aften, skal han stadig ordne vigtige ting på computeren når han kommer hjem.

Men han gør så det at han står op, hvis vores datter vågner om natten, og det er ham der står op med hende i weekenden, og også ham der putter.

Ved at min kæreste har SÅ dårlig samvittighed og savner vores datter vildsomt. Men her er det heldigvis slut til januar.

Ville snakke med din kæreste om, om han har meget om ørene og hvordan han selv har det med, at have så lidt tid sammen med jeres barn. Hvis det bare er fornøjelser han laver på sin computer, så ville jeg KRÆVE at han ikke brugte tid ved computeren, når jeres barn er blevet puttet.

Anmeld

17. december 2013

MorDk

Mom skriver:

Hvor er det lige jeg skriver at børnene ikke kommer i første række?

Har selv børn, ikke mindre end 3 styks, så ved skam godt hvordan det er

Men jeg har bare forståelse for at vi alle kan have brug for at koble fra indimellem, og den anden forældre må "tage over" imens man får sig
en slapper.

Så du behøver slet ikke dine !!!!! For at få din pointe frem

Nu var det ikke sådan ment. Jeg har desværre en dårlig vane med !

Ja man kan da godt lave faste aftaler osv. (kan være svært) men at koble af lige i ulvetimen plejer ikke at gå så godt. Så bør man blive væk fra hjemmet tænker jeg.

Anmeld

17. december 2013

Frk. Petersen

Anonym skriver:

Jeg er ved at være godt og grundigt træt af at min mand kun bruger en halv time på vores barn. Her til eftermiddag og aften er tiden brugt på hans com og så 20 min på at lave mad, jeg har imens stået med vores barn.

jeg er så træt af jeg laver alt undtagen mad, og så kan jeg ikke engang få ham til at tage sig af barnet bare lidt mere når han kommer hjem. Og barnet søger ham rigtig meget.

men det at han ikke tilbringer mere tid betyder også at han ikke læser barnets signaler. Jeg måtte sige til ham at barnet altså have brug for at komme op og blive trøstet. Efter at have sagt det tre gange gjorde han det. Hvordan kan det være så svært at se.

ja skulle altså bare ud med brok. Det irritere mig grænseløst og vi har snakker om det 100 gange men intet ændre sig.

arrrgh jeg bliver så sur på dine vegne!! jeg var gået AMOK!

Anmeld

17. december 2013

lineog4

MorDk skriver:

Nu var det ikke sådan ment. Jeg har desværre en dårlig vane med !

Ja man kan da godt lave faste aftaler osv. (kan være svært) men at koble af lige i ulvetimen plejer ikke at gå så godt. Så bør man blive væk fra hjemmet tænker jeg.

Kan godt være vi er ravne forældre men vi formår at koble af både i ulvetimer og andre timer - koble af betyder jo nødvendigvis ikke at lukke sin dør og ikke høre sine børn. For os betyder det bare vi kan tillade os at lave noget vi lige lyster, gå lidt længere tid på toilettet (min mand ), sætte sig ind på sengen og lige trække vejret eller hvad ved jeg.... Synes egentlig alt min tid hjemme hvor der ikke er gæster er afkobling fra den stressede hverdag, men det er jo en anden historie.

Jeg kan da også en hverdags aften tænke, hov hvor mange minutter brugte jeg lige på børnene. Jo da vi spiste aftensmad, puttede men ellers....? Jo ikke fordi vi ikke har været sammen, men mere det var ikke decideret børnetid, det var familietid men ci kørte vist egentlig bare et parallelløb.

Har vænnet mig til det er sådan og den mindste har også i en alder af 20 mnd haft tid for sig selv (altså sammen med os) for på en hverdag med lektiehjælp, madlavning, fritidsaktiviteter så er der bare ikke voksenhænder nok.

Jeg ville aldrig selv lave aftaler, det er er alt for rigidt til mig, for når man har brug for at koble af har man brug for det og ikke i en bestemt tid på dage. Men vi forsøger at give hende anden rum til at koble af - næsten uden at vrisse af hinanden. Og jeg er selv blevet bedre til at sige til så det ikke bare ser ud til jeg forsvinder - ja det er egentlig nok mit bedste råd, vær åben om det. Min kære husbond bliver ikke irriteret når jeg har meldt ud: jeg har brug for 5 minutter uden lyd, men det gør han tilgengæld når jeg bare forsvinder - av hvorfor har han ikke lært det 

Anmeld

17. december 2013

MorDk

lineog4 skriver:

Kan godt være vi er ravne forældre men vi formår at koble af både i ulvetimer og andre timer - koble af betyder jo nødvendigvis ikke at lukke sin dør og ikke høre sine børn. For os betyder det bare vi kan tillade os at lave noget vi lige lyster, gå lidt længere tid på toilettet (min mand ), sætte sig ind på sengen og lige trække vejret eller hvad ved jeg.... Synes egentlig alt min tid hjemme hvor der ikke er gæster er afkobling fra den stressede hverdag, men det er jo en anden historie.

Jeg kan da også en hverdags aften tænke, hov hvor mange minutter brugte jeg lige på børnene. Jo da vi spiste aftensmad, puttede men ellers....? Jo ikke fordi vi ikke har været sammen, men mere det var ikke decideret børnetid, det var familietid men ci kørte vist egentlig bare et parallelløb.

Har vænnet mig til det er sådan og den mindste har også i en alder af 20 mnd haft tid for sig selv (altså sammen med os) for på en hverdag med lektiehjælp, madlavning, fritidsaktiviteter så er der bare ikke voksenhænder nok.

Jeg ville aldrig selv lave aftaler, det er er alt for rigidt til mig, for når man har brug for at koble af har man brug for det og ikke i en bestemt tid på dage. Men vi forsøger at give hende anden rum til at koble af - næsten uden at vrisse af hinanden. Og jeg er selv blevet bedre til at sige til så det ikke bare ser ud til jeg forsvinder - ja det er egentlig nok mit bedste råd, vær åben om det. Min kære husbond bliver ikke irriteret når jeg har meldt ud: jeg har brug for 5 minutter uden lyd, men det gør han tilgengæld når jeg bare forsvinder - av hvorfor har han ikke lært det 

Jamen enig. Så tror jeg bare jeg misforstod dig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.