Vil ikke spise, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Håber det bare er en fase.. Hendes appetit har jo aldrig fejlet noget før  Men gode råd kan man jo altid bruge når man bliver frustreret  

Jeg kender to piger, til de blev 3år spiste de alt... Da de fyldte 3år, blev de lige pludselig Mega kræsne.. Den ene af dem begyndte at spise mere forskelligt igen, den anden nægtede mere eller mindre at prøve nye ting og spiste meget lidt... til aftensmad.. (de spiste i skole)

Men de var sunde og raske, så de bekymrer sig ikke.. Børn er så forskellige, ligesom os. De har faser, hvor de intet spiser, eller kun spiser en ting..
Bare rolig hun skal nok begynde at spise igen. Bare lad hende tage det i sit eget tempo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

bøllen

Jeg har en datter på snart fire, og i den sidste uges tid har hun groft sagt nægtet at spise..

Føler det er en kamp at få mad i hende, og det er ved hvert måltid hun kommer med følgende sætning: "Jeg er ikke sulten".

De første par dage tænkte jeg hun måske var lidt skidt tilpas og derfor ikke ville spise, sådan har de fleste det jo.. Men nu har det stået på i over en uge, og hun har hverken været syg eller noget. Er ret bekymret over hendes manglende sult-

Andre der har prøvet lignende? Nogle gode råd? Skal jeg bare se tiden an eller???

Jeg tænker din datter har en alder hvor hun nok skal sige til hvis hun er sulten . Jeg er af den holdning at jo mere fokus der er på barnet jo værre bliver det . Så jeg ville tilbyde hende mad spiser hun ikke er det ok. Børn har perioder hvor de spiser mindre end andre. Jo mere du presset jo mere tænker jeg hun slår i bak. Undre mig ind imellem når børn skal spise så og så meget til f.eks aftensmad - vi kan jo ikke mærke hvor sulten de er . Og så længe hun trives , er frisk og glad lider hun ingen nød

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg kender to piger, til de blev 3år spiste de alt... Da de fyldte 3år, blev de lige pludselig Mega kræsne.. Den ene af dem begyndte at spise mere forskelligt igen, den anden nægtede mere eller mindre at prøve nye ting og spiste meget lidt... til aftensmad.. (de spiste i skole)

Men de var sunde og raske, så de bekymrer sig ikke.. Børn er så forskellige, ligesom os. De har faser, hvor de intet spiser, eller kun spiser en ting..
Bare rolig hun skal nok begynde at spise igen. Bare lad hende tage det i sit eget tempo

Ja jeg begynder at indse det nu  Men jeg har aldrig stået i den situation før, så jeg har ingen erfaringer, og derfor nervøsiteten og bekymringerne.. 

Men hun er jo sund og rask, så jeg må bare slappe af og lade tingene gå sin gang  Man er vel lidt af en hønemor en gang imellem 

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Jeg tænker din datter har en alder hvor hun nok skal sige til hvis hun er sulten . Jeg er af den holdning at jo mere fokus der er på barnet jo værre bliver det . Så jeg ville tilbyde hende mad spiser hun ikke er det ok. Børn har perioder hvor de spiser mindre end andre. Jo mere du presset jo mere tænker jeg hun slår i bak. Undre mig ind imellem når børn skal spise så og så meget til f.eks aftensmad - vi kan jo ikke mærke hvor sulten de er . Og så længe hun trives , er frisk og glad lider hun ingen nød

Jeg kan godt se hvad du mener.. Men grunden til at jeg bliver så bekymret er fordi at der er en ret stor ændring i hendes madvaner og ikke små ændringer..

Er nu ved at indse at det nok er en fase, og hun jo er meget selvstændig og selv kan fortælle når hun er sulten, og at jeg bare skal tage det ganske roligt.. Men når man aldrig har stået i det før, så er det lidt svært ikke at reagere 

Anmeld

16. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ja jeg begynder at indse det nu  Men jeg har aldrig stået i den situation før, så jeg har ingen erfaringer, og derfor nervøsiteten og bekymringerne.. 

Men hun er jo sund og rask, så jeg må bare slappe af og lade tingene gå sin gang  Man er vel lidt af en hønemor en gang imellem 

Man er altid ekstra beskyttende/bekymret når det er ens egne børn eller børn man bare holder af. Man vil jo bare gerne have at de har det godt..
Og der er ikke noget galt i at være hønemor..
Har du spurgt hende hvad hun gerne vil have`?

Der var en overgang hvor min nevø kunne ville spise pasta til aftensmad.. Bare ren pasta..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.