Papirarbejde efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. december 2013

Dafnies

Hej!

Hvem skal have besked om barnets ankomst efter en fødsel? Hvilke papirer skal udfyldes og sendes afsted?

Vi er med på at fødestedet har lavet en fødselsanmeldelse. Vi har styr på omsorgs & ansvarsærklæring. Min mand har søgt SU barselsklip. Hvad mangler vi at få styr på?

Jeg er på kontanthjælp og går fra ikke-forsørger til forsørger. Sker det automatisk eller skal jeg ringe og fortælle at jeg har født?

På forhånd, mange tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

liten-mamma

Dafnies skriver:

Hej!

Hvem skal have besked om barnets ankomst efter en fødsel? Hvilke papirer skal udfyldes og sendes afsted?

Vi er med på at fødestedet har lavet en fødselsanmeldelse. Vi har styr på omsorgs & ansvarsærklæring. Min mand har søgt SU barselsklip. Hvad mangler vi at få styr på?

Jeg er på kontanthjælp og går fra ikke-forsørger til forsørger. Sker det automatisk eller skal jeg ringe og fortælle at jeg har født?

På forhånd, mange tak!

Står du som ikke forsørger nu? 

Du har vel fortalt dit ydelses center at du er gravid? Efter 12. graviditets uge får du ekstra penge og er dermed forsørger. 

Anmeld

16. december 2013

Dafnies

liten-mamma skriver:

Står du som ikke forsørger nu? 

Du har vel fortalt dit ydelses center at du er gravid? Efter 12. graviditets uge får du ekstra penge og er dermed forsørger. 

Jo, de har fået besked om graviditeten. Men så vidt jeg kan forstå, så er taksten for gravid ikke samme som forsørger?

Anmeld

16. december 2013

Aabye

Dafnies skriver:

Hej!

På forhånd, mange tak!

Når du har født skal du ringe og informere din kommune om det.. For der stiger din takst igen.. 

Anmeld

16. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Dafnies skriver:

Jo, de har fået besked om graviditeten. Men så vidt jeg kan forstå, så er taksten for gravid ikke samme som forsørger?

taksten er ikke det samme... Jeg er også på kontanthjælp og efter den nye reform ryger jeg ned på 10.500 før skat - men kun indtil fødsel hvor jeg kommer op på næsten 14.000 før skat...

Anmeld

16. december 2013

Dafnies

Ms.Sunshine skriver:

taksten er ikke det samme... Jeg er også på kontanthjælp og efter den nye reform ryger jeg ned på 10.500 før skat - men kun indtil fødsel hvor jeg kommer op på næsten 14.000 før skat...

Super, tak!

Anmeld

16. december 2013

Dafnies

Aabye skriver:

Når du har født skal du ringe og informere din kommune om det.. For der stiger din takst igen.. 

Tak, det vil jeg gøre

Anmeld

16. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Dafnies skriver:

Hej!

På forhånd, mange tak!

Jeg har faktisk lige talt med min sagsbehandler og hun siger at de får besked fra Folkeregisteret efter noget tid, men det bedste ville være hvis du eller din partner ringer og siger det, for så er du sikker på at få forsørgertakst med det samme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.