Grøn check?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.957 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. december 2013

Anonym trådstarter

Hvis der, på forskudsopgørelsen 2014, står:

Grøn check 1300 kr.

"Noget jeg ikke kan huske" 280 kr

Tillæg 1 barn 300 kr.

Hvad betyder det?? Jeg er på førtidspension og har aldrig fået grøn check. Betyder det at jeg får den næste år eller hvad?

Tak for hjælpen på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

Sandratoft

Anonym skriver:

Hvis der, på forskudsopgørelsen 2014, står:

Grøn check 1300 kr.

"Noget jeg ikke kan huske" 280 kr

Tillæg 1 barn 300 kr.

Hvad betyder det?? Jeg er på førtidspension og har aldrig fået grøn check. Betyder det at jeg får den næste år eller hvad?

Tak for hjælpen på forhånd

Den ”grønne check” er et ekstra skattefradrag pr. person, der skal kompensere for afgifter på energi og miljøområdet, som direkte påhviler den enkeltes husholdning. Der er ikke tale om en egentlig check, som udbetales til den enkelte.

Anmeld

15. december 2013

Sandratoft

Og det skulle gerne være noget du har fået siden du var 18 =)

Anmeld

15. december 2013

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Og det skulle gerne være noget du har fået siden du var 18 =)

Jeg har aldrig fået den før og dem jeg kender har da fået en check i hånden med det beløb

Anmeld

15. december 2013

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg har aldrig fået den før og dem jeg kender har da fået en check i hånden med det beløb

Det kommer jo an på, om du skal have penge tilbage i skat, eller betale penge. Og de 1300 bliver så modregnet deri Det er jo et fradrag ligesom alt andet, så det er ikke en check du bare automatisk får hvert år

Anmeld

15. december 2013

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det kommer jo an på, om du skal have penge tilbage i skat, eller betale penge. Og de 1300 bliver så modregnet deri Det er jo et fradrag ligesom alt andet, så det er ikke en check du bare automatisk får hvert år

Nej jeg kan godt regne ud jeg ikke får den hvert år når jeg ikke har fået den før Jeg skal ikke betale penge tilbage for jeg betaler for meget med vilje for at få penge tilbage. Så hvis jeg f eks får 2000 kr tilbage i skat vil jeg så i virkeligheden få 2000 kr plus grøn check, eller får jeg kun 2000?

Anmeld

15. december 2013

Sandratoft

Jamen grøn check er medregnet i dit skattefradrag, så når du får din skatteopgørelse, og der f.eks. står at du får 2000 tilbage, så er det 2000 du får

Anmeld

15. december 2013

Dinna88

Sandratoft skriver:

Jamen grøn check er medregnet i dit skattefradrag, så når du får din skatteopgørelse, og der f.eks. står at du får 2000 tilbage, så er det 2000 du får

som ts stiller det op, så får h*n da de 2000 kr., som h*n bevidst betaler for meget, PLUS den grønne check (med ekstra tillæg og børnetillæg) 
dvs. i alt 3380 kr. 

Anmeld

15. december 2013

Sandratoft

Dinna88 skriver:

som ts stiller det op, så får h*n da de 2000 kr., som h*n bevidst betaler for meget, PLUS den grønne check (med ekstra tillæg og børnetillæg) 
dvs. i alt 3380 kr. 

Men hvis ts skal regne det ud på den måde, skal h*n også fraregne den grønne check i sin beregning i første omgang, og så bagefter lægge din til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.