Ingen lidenskab? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
5 svar
1 synes godt om
15. december 2013

Anonym trådstarter

Vidste ikke, hvad jeg skulle kalde emnet....

Min kæreste og jeg har været sammen i lidt over 4 ½ år...

Der har været svære perioder.. Især fordi vi er meget forskellige mht. at vise følelser...

Han viser ikke mange følelser, giver ikke kram eller holder om mig...
Vi har snakket om det 13414124214 gange...

Jeg er en person, som har rigtig meget brug for at man kysser, krammer og fortæller søde ting til hinanden...

Det er faktisk først nu, at det er begyndt at kæmpe problem....

I starten af vores forhold kunne han det godt, men der boede vi også langt fra hinanden....

Hvis jeg fx. sætter mig ved siden af ham, så sætter han sig længere væk.... eller hvis jeg har brug for at holde om ham, så har han altid en undskyldning om at han ikke liiiiige magter det..

På et tidspunkt havde jeg bare lyst til at gå fra det hele, fordi jeg manglede det rigtig meget...men jeg elsker ham HØJT og jeg vil gerne kæmpe for vores forhold..

Noget helt andet er, at han aldrig siger, jeg er dejlig, smuk osv... Men han kan godt fortælle mig, hvis han synes, at andre kvinder er det....

Jeg ved ikke helt om jeg kræver alt for meget af ham.. Findes der måske en mellemvej :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

LilleSmølf

Jeg har - indtil jeg mødte min kæreste - været nøjagtig ligesom din kæreste.

Gud hjælpe den person, der forsøgte at røre ved mig på nogen måde. Jeg kunne fare op på et sekund.

Vi har dog arbejdet med det så nu nyder jeg faktisk at få et kram eller sidde tæt på folk, men der er stadig tider hvor det bare ikke fungerer for mig, og det respekterer han så også.

Kan I ikke prøve at finde en eller anden gylden mellemvej? Eller måske snakke om hvorfor han har det på den måde, da det som oftest bunder ud fra et eller andet, fx. i barndommen.

Held og lykke i hvert fald

Anmeld

15. december 2013

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Jeg har - indtil jeg mødte min kæreste - været nøjagtig ligesom din kæreste.

Gud hjælpe den person, der forsøgte at røre ved mig på nogen måde. Jeg kunne fare op på et sekund.

Vi har dog arbejdet med det så nu nyder jeg faktisk at få et kram eller sidde tæt på folk, men der er stadig tider hvor det bare ikke fungerer for mig, og det respekterer han så også.

Kan I ikke prøve at finde en eller anden gylden mellemvej? Eller måske snakke om hvorfor han har det på den måde, da det som oftest bunder ud fra et eller andet, fx. i barndommen.

Held og lykke i hvert fald

Vi har snakket om det mange gange..
og vi er blevet enige om, at det bunder i, at de i deres familie ikke viser følelser særlig meget..

Vi havde prøvet med, at han skulle give mig et kram 1 gang om dagen, men det går bare i sigselv...

For mig er det jo svært at sætte mig ind i hvorfor man ikke vil det, selvom jeg gerne vil...

jeg føler jo, at jeg bliver afvist hver eneste gang...

Det er virkelig hårdt...

Anmeld

15. december 2013

Newsence

Du skal fortælle ham at det gør ondt når han gladeligt fortælle hvor flotte andre er, men ikke siger noget til dig.
Det lyder som om det er et problem der har udviklet sig da det ikke var der i starten altså er det noget han godt kan når han føler for det. Et kram er jo ikke en fysisk krævende ting så forstår ikke han ikke magter det. Så længe han ikke skal tale om følelser...

Du burde sætte ham ned og stille sige at det er et problem der går ud over dig og jeres forhold og det skal tages alvorligt hvis han vil jer. Hver ærlig men ikke bebrejdende. Sig at I bliver nød til at finde et kompromis hvor I begge får jeres behov opfyld så den ene ikke lider.
Man giver og man tager sådan er det for jer begge.

Anmeld

15. december 2013

Mum33

Anonym skriver:

Vidste ikke, hvad jeg skulle kalde emnet....

Min kæreste og jeg har været sammen i lidt over 4 ½ år...

Der har været svære perioder.. Især fordi vi er meget forskellige mht. at vise følelser...

Han viser ikke mange følelser, giver ikke kram eller holder om mig...
Vi har snakket om det 13414124214 gange...

Jeg er en person, som har rigtig meget brug for at man kysser, krammer og fortæller søde ting til hinanden...

Det er faktisk først nu, at det er begyndt at kæmpe problem....

I starten af vores forhold kunne han det godt, men der boede vi også langt fra hinanden....

Hvis jeg fx. sætter mig ved siden af ham, så sætter han sig længere væk.... eller hvis jeg har brug for at holde om ham, så har han altid en undskyldning om at han ikke liiiiige magter det..

På et tidspunkt havde jeg bare lyst til at gå fra det hele, fordi jeg manglede det rigtig meget...men jeg elsker ham HØJT og jeg vil gerne kæmpe for vores forhold..

Noget helt andet er, at han aldrig siger, jeg er dejlig, smuk osv... Men han kan godt fortælle mig, hvis han synes, at andre kvinder er det....

Jeg ved ikke helt om jeg kræver alt for meget af ham.. Findes der måske en mellemvej :/

Vi har hver især et "kærlighedssprog", dvs en måde at vise følelser på. Der er fx kys og kærtegn, der er "ord" - altså at sige man elsker hinanden, der er gaver, der er tid og tjenester, osv. Hver især viser vi vores kærlighed på vores egen måde. Når vi så ikke "modtager" med samme sprog, kan det være svært at forstå. Fx er min kæreste enormt dårlig til det med gaver og overraskelser - træls eftersom det er min måde at vise kærlighed på. Men tilgængelige er han super god til at sige at han elsker mig, kramme på mig og gøre søde små ting for mig. 

Man må acceptere at vi viser hinanden kærlighed på forskellig vis, for det kan aldrig blive naturligt ellers. Finde ud af hvordan din kæreste viser dig at han elsker dig, og så sæt pris på det  håber det gav mening 

Anmeld

15. december 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Jeg har godt læst det med man har forskellige kærlighedssprog....

Kan man være alt for forskellig på det punkt ?

Har snakket med ham her til aften og han siger selv at det irriterer ham at han er sådan.

Han sagde at han havde tænkt meget over det og at han tror det bunder i at da han havde sin allerførste kæreste der havde han knyttet sig til hende rigtig meget. Hun sårede ham dybt og han gik helt ned ned flaget.

Efterfølgende har han ikke turde knytte sig 100 % med andre.

Jeg tænker også tit på om jeg kræver for meget af ham.
Men savnet virkelig nogle gange at han er sød mod mig osv.

Han er heller ikke vild med hvis jeg vil være sød mod ham. Fx give massage eller lignende. Det skubber han ligesom væk.

Men jeg VED jo godt han kan. I starten af vores forhold gjorde han det jo men nu har han jo scoret mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.