Min risalamande fejlede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.776 visninger
6 svar
4 synes godt om
15. december 2013

Stumpen

jeg har lavet risalamande for lige at tjekke op på portionsstørrelse osv  men den er blevet noget tør at se på, men smager udemærket.. Tror selv at jeg har pisket fløden for meget eller har I andre bud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

Gittemor09

Stumpen skriver:

jeg har lavet risalamande for lige at tjekke op på portionsstørrelse osv  men den er blevet noget tør at se på, men smager udemærket.. Tror selv at jeg har pisket fløden for meget eller har I andre bud?

kan godt tyde på den er blevet pisket for meget... jeg pisker den altid til "tynd" flødeskum, så synes jeg den bliver meget let i det.... den kan hurtigt ende som smør synes jeg

Anmeld

15. december 2013

charlottekri

Hvis den smager af smør, så har du sikkert ;-)
Men ellers kan du jo komme noget mere flødeskum i hvis den er for bastant

Anmeld

15. december 2013

Stumpen

Gittemor09 skriver:

kan godt tyde på den er blevet pisket for meget... jeg pisker den altid til "tynd" flødeskum, så synes jeg den bliver meget let i det.... den kan hurtigt ende som smør synes jeg

Ja det ligner næsten smør, men smager dog ikke af det..

skulle bare lige høre om nogen havde andre bud, for er det blot for meget jeg har pisket behøver jeg ikke lave en prøve mere før aftenen 

Anmeld

15. december 2013

B&J

fløden har fået alt for meget, ellers er der alt for lidt fløde i ved ikke hvor meget risengrød og hvor meget fløde du har puttet i

Anmeld

15. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Og måske har du bare ik brugt nok fløde? Det prøvede jeg for et par år siden, da vi var sneet inde hjemme juleaften, helt alene. 

Trode jo man bare lige wupti ku lave ris al mande, men jeg havde brugt for lidt fløde... Vh stine

Anmeld

15. december 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Hvor stor potion rigsengrød vil i lave og hvor meget fløde til risalamande 9 pers hvor 2 er børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.