IVF behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
7 svar
1 synes godt om
14. december 2013

C&C

Hej Damer

mig og min søde man har fået den dårlige nyhed at vi kun kan få børn ved hjælp af IVF behandling 

Er der noget af jer der har prøvet det ?

Hvor lang tid tager det før man kommer i gang ?

Håber der er nogen der kan svare på mig spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

tarkoflen

Sådan er det også her, og ja det er lidt træls, men den gode nyhed er, at lægerne er rigtig dygtige og de har hjulpet os med at få verdens lækreste datter

Jeg kan ikke helt svare på hvor længe der går, da det er forskelligt fra sted til sted, og det er ikke sikkert, at der er de samme ventetider, som for 2 år siden da vi gik i gang. Vi blev henvist direkte til Skejby fra endometrioseteamet, så var udenom egen læge. Mener vi blev henvist i oktober og havde førstesamtale i december og første forsøg i februar.

Held og lykke med behandlingen

Anmeld

14. december 2013

C&C

tarkoflen skriver:

Sådan er det også her, og ja det er lidt træls, men den gode nyhed er, at lægerne er rigtig dygtige og de har hjulpet os med at få verdens lækreste datter

Jeg kan ikke helt svare på hvor længe der går, da det er forskelligt fra sted til sted, og det er ikke sikkert, at der er de samme ventetider, som for 2 år siden da vi gik i gang. Vi blev henvist direkte til Skejby fra endometrioseteamet, så var udenom egen læge. Mener vi blev henvist i oktober og havde førstesamtale i december og første forsøg i februar.

Held og lykke med behandlingen

Er glad for at høre det er gået jer godt ! Tillykke med jeres datter 

Okay vi er blevet henvist fra vores egen læge til fertilitets klinik hvor vi skal til første samtale den 30/12-13 og så vil de sende os videretil hospital .

hvordan reagerede du på hormon behandlingen ? & gjorde det ondt at få taget æg ud ? 

Anmeld

14. december 2013

tweety2060

Velkommen i behandlerverden.
Jeg vil også sige at det er meget forskelligt fra sted til sted hvor lang ventetid der er. Ofte indkaldes man til 1 samtale inden for et par mdr for at lægge en plan og info lidt om fx lang og kort behandling, medicin mm. Meget af det afhænger også af 'problemet'-lav sædkvalitet? Lange cyklus, få æg mm. Herefter skal der som regel tages blpr, sædprøve og Så måske endnu et par mdr inden I kan komme i behandling.
Pøj pøj med det

VI har fået en dejlig datter

Anmeld

14. december 2013

C&C

tweety2060 skriver:

Velkommen i behandlerverden.
Jeg vil også sige at det er meget forskelligt fra sted til sted hvor lang ventetid der er. Ofte indkaldes man til 1 samtale inden for et par mdr for at lægge en plan og info lidt om fx lang og kort behandling, medicin mm. Meget af det afhænger også af 'problemet'-lav sædkvalitet? Lange cyklus, få æg mm. Herefter skal der som regel tages blpr, sædprøve og Så måske endnu et par mdr inden I kan komme i behandling.
Pøj pøj med det

VI har fået en dejlig datter

Okay håber at vi kan komme i behandling et par måneder efter første samtale.

Tillykke med at i har fået en datter

Er virkelig glad for at det er lykkes for jer det giver mig lidt håb på at det nok skal lykkedes 

Anmeld

14. december 2013

tarkoflen

C&C skriver:

Er glad for at høre det er gået jer godt ! Tillykke med jeres datter 

Okay vi er blevet henvist fra vores egen læge til fertilitets klinik hvor vi skal til første samtale den 30/12-13 og så vil de sende os videretil hospital .

hvordan reagerede du på hormon behandlingen ? & gjorde det ondt at få taget æg ud ? 

Mange tak, jeg håber hurtigt l er lige så heldige

Jeg reagerede ikke synderligt på hormonbehandlingen, jeg var i lang protokol, som det hedder, når man først nedreguleres, for derefter at blive stimuleret med hormoner. Nedreguleringen fungerer på den måde, at man kommer i kunstig overgangsalder, grundet min sygdom har jeg prøvet det et par gange før, så ud over lidt hedeture, så var det fint for mig. Det er lidt grænseoverskridende at skulle stikke sig selv de første gange, men det kommer man hurtigt over og vænner sig til. Det værste for mig var, at medicinen skulle tages på bestemte tidspunkter, og det gjorde mig lidt presset.

Ægudtagningen var mildest talt ikke rar for mig, men det er meget forskelligt hvordan det er! Jeg har to veninder, der slet ikke kunne mærke det, og så har jeg en anden veninde, der har det ligesom mig. Men selvom det bestemt ikke var sjovt, så gør jeg det gerne igen, for at få sådan en lækker baby og hvis mine æg kunne bruges, havde jeg også gjort det for at være donor!

Jeg håber l hurtigt kan komme i gang.

Anmeld

14. december 2013

C&C

Mange tak , håber også heldet er med os 

Okay lyder heller ikke så voldsomt , men frygter også mest det med at stikke sig selv . 

Okay kan godt høre det er meget forskelligt fra person til person , så håber det ikke gør ondt , men hvis det gør så er det jo bare såón og hvis vi er lige så heldige som jer at få en lille guldklump ud af det , så er det helt klart det hele værd . 

Men tak for dine svar, de har været meget behjælpelige 

Anmeld

14. december 2013

MMOGM

Opper den lige for dig musse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.