8 mdr. og vil ikke sove om eftermiddagen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.779 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. juli 2009

Emja

Jeg har brug for et råd. Min datter på næsten 8. mdr vil ikke sove om eftermiddagen.

Hun vågner om morgenen kl 7 og er så ude og sove første gang ved 10.30 tiden ca. Der sover hun 2 - 2 1/2 time og der er ingen problemer med at få hende til at sove. Om efter middagen lægger vi hende ud ved 16 tiden og må kæmpe en times tid med at få hende til at sove og så sover hun kun 1/2 time ca. Idag opgav vi efter 1 1/2 time og tog hende op igen, og hun virker nu ikke mere træt end ellers på dette tidspunkt. Hun kommer i seng kl 19.30 og sover kl 20-7 uden afbrydelser.

Mit spørgsmål er, om en pige på 8 mdr godt kan nøjes med en lur om dagen? Tænker på at strække det lidt om formiddagen, så hun først kommer ud efter frokost.
Eller er det bare en periode vi skal igennem og holde fast i to lurer hver dag? Og hvordan ser det egentligt ud når hun skal start i dagpleje, hvormange gange sover de dér og hvor længe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

TbCp

Jeg tror jeg ville se om hun kunne nøjes med en lur. Det lyder som om at hun ikke er træt nok når i lægger hende om eftermiddagen.
Og som du skriver så måske prøve at trække den første lur lidt.

De gange hun har sovet om eftermiddagen er hun da kommet i seng ved samme tid om aftenen?

Det kan også være det er en periode, men jeg synes man hurtigt kan mærke på børnene om de har brug for mere eller mindre søvn

Anmeld

28. juli 2009

Cris

Der er ikke noget rigtigt eller forkert med børn, synes jeg, for de ændrer sig hele tiden og man skal prøve nye rutiner hele tiden. Men min første tanke er at måske 2 timer om formiddagen er for lang for hende. Du kan prøve at vække hende efter en time og så, hvad der sker. Du kan putte hende der kl.09 og vække hende efter en time og så kan du se, hvordan hun vil have det ved frokost tid. Der er altid så nogle fase, hvor de er mere vågne end normalt. Men måske har hun ikke så meget brug for at sove så mange timer nu at hun er 8 måneder. Måske ville hun har det godt med en lille time om formiddagen og så så længe som hun har behov for om eftermiddagen...

Anmeld

30. juli 2009

DenStolteMorTilCamille

Min datter er 7 mdr og hendes sovetider ser sådan ud:

Vågner kl ca 7.00-9.00 tiden
Formiddagslur kl ca 10.30 og sover så til kl 12.30-13.00
Eftermiddagslur kl ca 15.00-16.00 og sover til kl 16.30-17.00
Kommer i seng mellem 19.00-22.00

Hun sover ude i barnevognen til formidag/og eftermidagslur.

Det skal lige siges at der nogen gange bare skal gå en halv time så er hun træt, selv om hun er lige er vågnet.

Men som jer ser er det ikke nok til en 8 mdrs baby at kun sove 1 gang om dagen.. for så bliver hun let overtræt om aften hvis hun ikke får sover nok i løbet af dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.