Det er altid smart at have lægen med indover med det samme der er tale om graviditet. Både inden, og under. Jeg har ikke selv taget det mærke du får, men fik et andet inde jeg blev gravid, præperatet var så nyt, så de ikke turde løbe an på det, og jeg fik en ny. Skulle trappe ud af den gamle, og stige ligeså stille på en ny.
Da jeg var til 1 jm samtale fik hun det at vide, og jeg fik tilknyttet en speciallæge som har speciale i børn født med abstinenser. I sammenråd med hende gik jeg ud af den nye medicin, da jeg samtidig fik et 3 præperat, ikke mod depression, men mod nervesmerter, det var dog antidepressiv. Jeg tager stadig saroten retard, og fik at vide af lægen at det er et af de mest alm mærker som de kender gravide er på. Jeg var til ekstrascanninger, og vi snakkede ekstra om forløbet omkring fødsel, og hjælp derefter.
Jeg blev tilbudt at få 5 overnatninger på storken (barselsafdlingen på Kolding sygehus) for at de kunne holde øje med vores datter, og evt abstinenser. De kunne holde øje med amning, og hvordan jeg selv lige havde det efter fødslen. Der var ekstra opmærksomhed omkring en evt fødselsdepression, men som jeg selv sagde, så kender jeg min psyke så godt at jeg nok skal råbe højt længe inden jeg rammer bunden. Jeg er ingen supermor, og er ikke bange for at spørge om hjælp.....
Snak med din læge, og når der er nået en graviditet, så husk at have jm indover også
Anmeld