Formiddagslur eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.216 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. december 2013

EnSødMor

Min datter er 14 måneder, hun står op mellem kl. 6.00-7.00, sover gerne igen kl. 8.30-9.30 nogle gange kortere, sover igen kl. 12.00-14.00/14.30, og kommer oftest i seng kl. 19.00, så kan hun ikke holde til mere, lyder det meget normalt? - Dagplejemoren siger at hun snart skal droppe hendes formiddagslur, men hvordan? Hvis jeg dropper den derhjemme vælter hun rundt og kan nærmest falde i søvn på gulvet, det er jo synd.. ?? 

Har brug for lidt hjælp.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

TNBC

EnSødMor skriver:

Min datter er 14 måneder, hun står op mellem kl. 6.00-7.00, sover gerne igen kl. 8.30-9.30 nogle gange kortere, sover igen kl. 12.00-14.00/14.30, og kommer oftest i seng kl. 19.00, så kan hun ikke holde til mere, lyder det meget normalt? - Dagplejemoren siger at hun snart skal droppe hendes formiddagslur, men hvordan? Hvis jeg dropper den derhjemme vælter hun rundt og kan nærmest falde i søvn på gulvet, det er jo synd.. ?? 

Har brug for lidt hjælp.  

Hun lyder som om hun har brug for det.. Hvor træt er hun der 8:30?

Hvordan er aktiviterene i Dagplejen? Jeg tænker på legestuer og sådan noget? For jeg kan godt se at den der 8:30-9:30 ligger lidt dumt, fordi det bliver sent man kommer ud af døren og de skal jo være tilbage før 12tiden når de skal sove allesammen.

Anmeld

13. december 2013

Masig

EnSødMor skriver:

Har brug for lidt hjælp.  

Altså jeg synes jo ikke man skal droppe den før barnet giver tegn til ikke at ville sove om formiddagen.... Vores dreng er 17 mdr om 5 dage, og han sover stadig formiddagslur en gang imellem hvis han har sovet dårligt om natten, er vågnet for tidligt eller bare er træt/skidt tilpas.... Vores dagpleje siger intet til det, hellere at de sover en lille lur end de er trætte og i dårligt humør hele formiddagen....

Hvis I droppe formiddagsluren nu, så sover hun jo nok bare noget længere til middag og så kan hun måske ikke sove om aftenen, eller skal i hvert fald nok senere i seng.... Så det skal I jo også have med i jeres overvejelser....

Vores dag ser således ud:

Han vågner ved 7.30-8.00 tiden

Nogle dage sover han formiddag fra 8-8.30 ca. hvis han er vågnet markant tidligere end normalt om morgenen

Sover til middag fra 12-15/15.30

I seng kl 20

Anmeld

13. december 2013

MissTas

EnSødMor skriver:

Har brug for lidt hjælp.  

Da min datter var den alder sov hun ikke formiddagslur eller eftermiddagslur. Der så hende dag således ud:

Vågner: 7-7.30

middagslur ca. 12-30-14.30

kommer i seng om aftenen: 19.30

Nu er hun 21 mrd. og dagen ser stadig nogenlunde sådan ud

Anmeld

13. december 2013

Fuglemor

EnSødMor skriver:

Har brug for lidt hjælp.  

Børn er forskellige. Min egen på 18. Mdr droppede sin formiddags lur som 11 mdr. Jeg har et dagpleje barn på samme alder som stadig kan have brug for en formiddags lur. Og det synes jeg barnet skal have lov til. Men ved godt mange dp ikke vil have det

Anmeld

13. december 2013

Muffinmus

Måske er luren om Formiddagen mere nødvendig når hun står op kl 6 end kl 7?? Sådan er det hos os i hvert fald, eller var, nu er formiddagsluren stort set skrottet.

Anmeld

13. december 2013

EnSødMor

Yurie skriver:

Hun lyder som om hun har brug for det.. Hvor træt er hun der 8:30?

Hvordan er aktiviterene i Dagplejen? Jeg tænker på legestuer og sådan noget? For jeg kan godt se at den der 8:30-9:30 ligger lidt dumt, fordi det bliver sent man kommer ud af døren og de skal jo være tilbage før 12tiden når de skal sove allesammen.

Altså hun er rigtig træt der om formiddagen, hun vælter rundt og græder og er pullert, i dagplejen får hun en lur på ca 30 min, så bliver hun vækket igen så hun kan sove til middagstid også  

Anmeld

13. december 2013

EnSødMor

MariaE skriver:

Måske er luren om Formiddagen mere nødvendig når hun står op kl 6 end kl 7?? Sådan er det hos os i hvert fald, eller var, nu er formiddagsluren stort set skrottet.

Ja helt sikkert, hun kan sagtens stå op højst 1 gang hver anden måned kl, 7.30 der er hun slet ikke træt... Så der får hun ikke en lur om formiddagen.. Jeg vil slet ikke tage den fra hende før hun er klar, men da dagplejen bragte det frem, så blev jeg lidt bekymret for jeg tror ikke hun er klar så længe hun vågner så tidligt  

Anmeld

13. december 2013

TNBC

EnSødMor skriver:

Altså hun er rigtig træt der om formiddagen, hun vælter rundt og græder og er pullert, i dagplejen får hun en lur på ca 30 min, så bliver hun vækket igen så hun kan sove til middagstid også  

Altså børn skal jo have lov til at sove når de er trætte. det er synd hvis de bliver holdt vågen. Det kan vi jo heller ikke.

Jeg var et sted hvor en dreng på næsten 3 år, kunne finde på at komme i seng mellem 9 og 10 og så sove 2-3timer, ikke tit, men når det skete, jamen så var det fordi han havde brug for det og så skulle han selvfølgelig have lov til det. at skulle holde ham vågen til frokost og under frokost ville være et helvede.
Man er nød til at lytte til børnene. Nogen har et stort søvnbehov, andre kan næsten være vågen hele døgnet uden at der er noget.

Hvorfor mener Dp at det skal stoppe? Har hun prøvet at lade vær med at putte hende den halve time?

For hvis hun ikke har, må du fortælle hvordan det er hjemme hos jer hvis hun ikke sover lidt om formiddagen

Anmeld

13. december 2013

EnSødMor

Yurie skriver:

Altså børn skal jo have lov til at sove når de er trætte. det er synd hvis de bliver holdt vågen. Det kan vi jo heller ikke.

Jeg var et sted hvor en dreng på næsten 3 år, kunne finde på at komme i seng mellem 9 og 10 og så sove 2-3timer, ikke tit, men når det skete, jamen så var det fordi han havde brug for det og så skulle han selvfølgelig have lov til det. at skulle holde ham vågen til frokost og under frokost ville være et helvede.
Man er nød til at lytte til børnene. Nogen har et stort søvnbehov, andre kan næsten være vågen hele døgnet uden at der er noget.

Hvorfor mener Dp at det skal stoppe? Har hun prøvet at lade vær med at putte hende den halve time?

For hvis hun ikke har, må du fortælle hvordan det er hjemme hos jer hvis hun ikke sover lidt om formiddagen

Altså, hun siger at hun er ved at være stor til en formiddagslur? Fordi hun er den eneste der gør det af børnene? ( de er alle fra samme måned og år) men børn er forskellige, jo hun har prøvet at lade vær, og hun siger også selv at det er synd for hun skvatter rundt, men hun ville se om vi ikke kunne give det en chance efter nytår.. Så blev sådan i tvivl om det var forkert hun fik den lur. ;(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.