EnSødMor skriver:
Min datter er 14 måneder, hun står op mellem kl. 6.00-7.00, sover gerne igen kl. 8.30-9.30 nogle gange kortere, sover igen kl. 12.00-14.00/14.30, og kommer oftest i seng kl. 19.00, så kan hun ikke holde til mere, lyder det meget normalt? - Dagplejemoren siger at hun snart skal droppe hendes formiddagslur, men hvordan? Hvis jeg dropper den derhjemme vælter hun rundt og kan nærmest falde i søvn på gulvet, det er jo synd.. ??
Har brug for lidt hjælp.
Altså jeg synes jo ikke man skal droppe den før barnet giver tegn til ikke at ville sove om formiddagen.... Vores dreng er 17 mdr om 5 dage, og han sover stadig formiddagslur en gang imellem hvis han har sovet dårligt om natten, er vågnet for tidligt eller bare er træt/skidt tilpas.... Vores dagpleje siger intet til det, hellere at de sover en lille lur end de er trætte og i dårligt humør hele formiddagen....
Hvis I droppe formiddagsluren nu, så sover hun jo nok bare noget længere til middag og så kan hun måske ikke sove om aftenen, eller skal i hvert fald nok senere i seng.... Så det skal I jo også have med i jeres overvejelser....
Vores dag ser således ud:
Han vågner ved 7.30-8.00 tiden
Nogle dage sover han formiddag fra 8-8.30 ca. hvis han er vågnet markant tidligere end normalt om morgenen
Sover til middag fra 12-15/15.30
I seng kl 20
Anmeld