En skyldfølelse hober sig op!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
5 svar
3 synes godt om
12. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg er den heldige mor til 2 skønne unger. Den første på 3 år. En gæv unge, virkelig fremmelig på alle områder og indbegrebet af et nemt barn.

Nr 2 er 6 mdr og besidder mange af de samme kvaliteter som den ældste! Glad og smilende og virkelig også nem! Det eneste men, er den motoriske udvikling. Han er som sagt 6 mdr, men kan fx ikke rulle. Han har svært ved at holde sit hoved i længere tid! Siden han var helt lille lagde jeg mærke til at han ofte lå i C-form. Jeg opsøgte læge og sundhedsplejeske, men begge mente at mine bekymringer var ubegrundet. Til 3 mdr undersøgelsen af SP nævnte hun så selv, at hun synes jeg skulle få ham tjekket af en kiropraktor, hvilket jeg straks gjorde. Hun mente at han var lidt låst i lænd og nakke. Vi fik nogle øvelser til ham. Jeg synes resultatet af øvelserne var tvivlsomme og opsøgte derfor en anerkendt ergoterapeut, hvor jeg kommer én gang ugentligt! Min søn har udviklet sig ekstremt meget på de sidste 5 uger. Fra kun at ville ligge på ryggen og lade øjnene styrer hvad han skulle se, til nu gerne at ville ligge på maven og bruge hele kroppen til at kigge sig omkring!

Min bekymring er dog stadig at hans hoved virker meget tungt for ham og han løfter ikke hovedet så længe af gangen - der er fremskridt, men det går langsomt! Han er knap 6 mdr og kan ikke sidde i højstol, trille eller holde hovedet i længere tid!

Jeg er frustreret og ked af det - jeg vil jo gøre alt for at min dreng får den allerbedste start på livet og de bedste vilkår for udvikling! Gør jeg nok? Vi træner de øvelser vi får af ergoterapeuten, hver dag! Han ligger på maven nærmest konstant i hans vågne tid!

Jeg har så stor en skyldfølelse fordi jeg ikke kan hjælpe ham mere end jeg allerede gør og selvom at jeg ser en udvikling hos ham, er det bare aldrig godt nok for mig! Jeg ønsker ham kun det bedste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

charlottekri

Ved du hvad? Du gør da bare et fantastisk stykke arbejde som mor!! Du er opmærksom på dit barns trivsel og du har prøvet at gøre opmærksom på din bekymring. Synes faktisk det et for dårligt at du så ikke er blevet hørt fra starten!!!
Men nu gør du noget aktivt for dit barn, og som du selv skriver så sker der fremskridt!! Det er det vigtigste!
Jeg synes du gør hvad du kan nu!!

Anmeld

12. december 2013

Masig

Anonym skriver:

Jeg er den heldige mor til 2 skønne unger. Den første på 3 år. En gæv unge, virkelig fremmelig på alle områder og indbegrebet af et nemt barn.

Nr 2 er 6 mdr og besidder mange af de samme kvaliteter som den ældste! Glad og smilende og virkelig også nem! Det eneste men, er den motoriske udvikling. Han er som sagt 6 mdr, men kan fx ikke rulle. Han har svært ved at holde sit hoved i længere tid! Siden han var helt lille lagde jeg mærke til at han ofte lå i C-form. Jeg opsøgte læge og sundhedsplejeske, men begge mente at mine bekymringer var ubegrundet. Til 3 mdr undersøgelsen af SP nævnte hun så selv, at hun synes jeg skulle få ham tjekket af en kiropraktor, hvilket jeg straks gjorde. Hun mente at han var lidt låst i lænd og nakke. Vi fik nogle øvelser til ham. Jeg synes resultatet af øvelserne var tvivlsomme og opsøgte derfor en anerkendt ergoterapeut, hvor jeg kommer én gang ugentligt! Min søn har udviklet sig ekstremt meget på de sidste 5 uger. Fra kun at ville ligge på ryggen og lade øjnene styrer hvad han skulle se, til nu gerne at ville ligge på maven og bruge hele kroppen til at kigge sig omkring!

Min bekymring er dog stadig at hans hoved virker meget tungt for ham og han løfter ikke hovedet så længe af gangen - der er fremskridt, men det går langsomt! Han er knap 6 mdr og kan ikke sidde i højstol, trille eller holde hovedet i længere tid!

Jeg er frustreret og ked af det - jeg vil jo gøre alt for at min dreng får den allerbedste start på livet og de bedste vilkår for udvikling! Gør jeg nok? Vi træner de øvelser vi får af ergoterapeuten, hver dag! Han ligger på maven nærmest konstant i hans vågne tid!

Jeg har så stor en skyldfølelse fordi jeg ikke kan hjælpe ham mere end jeg allerede gør og selvom at jeg ser en udvikling hos ham, er det bare aldrig godt nok for mig! Jeg ønsker ham kun det bedste!

Der kan godt gå noget tid før der rigtig sker noget.... Vores dreng var også låst i ryggen og kunne slet ikke ligge på maven og løfte hovedet de første fire mdr af sit liv.... Derfor var han jo naturligvis også længe om at kravle, gå, trille og den slags... Men det kom i hans tempo.... Nu hvor din dreng er "låst op", så skal det nok komme, men det tager nok lige lidt tid inden han finder ud af det... 

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

charlottekri skriver:

Ved du hvad? Du gør da bare et fantastisk stykke arbejde som mor!! Du er opmærksom på dit barns trivsel og du har prøvet at gøre opmærksom på din bekymring. Synes faktisk det et for dårligt at du så ikke er blevet hørt fra starten!!!
Men nu gør du noget aktivt for dit barn, og som du selv skriver så sker der fremskridt!! Det er det vigtigste!
Jeg synes du gør hvad du kan nu!!

Tak for dit søde svar - jeg gør hvad jeg kan, men sidder altid med frygten for at nogen kan klandre mig for, at jeg ikke har gjort nok!

Anmeld

13. december 2013

Mamalou

Ud fra din beskrivelse, så er jeg overbevist om, at du har gjort det rigtig godt for dit barn. Som forælder stoler man på de fagpersoner man spørger til råds. Så ingen grund til skyldfølelse!

Vh. Louise

Anmeld

13. december 2013

Kildebakken

Anonym skriver:

Du skal ikke være nervøs for at dit barn ikke får den bedste start på livet også. Hans personlighed bliver anderledes end nummer to, fordi de har forskellige livsforløb, men det er jo kun godt. Han udvikler sig måske hurtigere sprogligt og mentalt eller finmotorisk, fordi hans energi bliver brugt på nogle andre evner eller sanser. Han har en storebror/søster at efterligne og leve op til og det betyder også noget for hans verdensbillede. I min erfaring er det netop livets forhindringer, der udvikler de små. Han skal nok komme efter det motoriske og op på to ben det kommer han jo før eller siden;-)

Men kender alt til bekymringen, mine har ca. samme aldersforskel og man kan ikke lade være med at sammenligne. Den store har jeg jo givet uanede mængder af tid og opmærksomhed, så er der det mindste galt med den lilles udvikling får jeg dårlig samvittighed, for han skal jo også have den kærlighed den store har fået. 

KH

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.