Jeg er den heldige mor til 2 skønne unger. Den første på 3 år. En gæv unge, virkelig fremmelig på alle områder og indbegrebet af et nemt barn.
Nr 2 er 6 mdr og besidder mange af de samme kvaliteter som den ældste! Glad og smilende og virkelig også nem! Det eneste men, er den motoriske udvikling. Han er som sagt 6 mdr, men kan fx ikke rulle. Han har svært ved at holde sit hoved i længere tid! Siden han var helt lille lagde jeg mærke til at han ofte lå i C-form. Jeg opsøgte læge og sundhedsplejeske, men begge mente at mine bekymringer var ubegrundet. Til 3 mdr undersøgelsen af SP nævnte hun så selv, at hun synes jeg skulle få ham tjekket af en kiropraktor, hvilket jeg straks gjorde. Hun mente at han var lidt låst i lænd og nakke. Vi fik nogle øvelser til ham. Jeg synes resultatet af øvelserne var tvivlsomme og opsøgte derfor en anerkendt ergoterapeut, hvor jeg kommer én gang ugentligt! Min søn har udviklet sig ekstremt meget på de sidste 5 uger. Fra kun at ville ligge på ryggen og lade øjnene styrer hvad han skulle se, til nu gerne at ville ligge på maven og bruge hele kroppen til at kigge sig omkring!
Min bekymring er dog stadig at hans hoved virker meget tungt for ham og han løfter ikke hovedet så længe af gangen - der er fremskridt, men det går langsomt! Han er knap 6 mdr og kan ikke sidde i højstol, trille eller holde hovedet i længere tid!
Jeg er frustreret og ked af det - jeg vil jo gøre alt for at min dreng får den allerbedste start på livet og de bedste vilkår for udvikling! Gør jeg nok? Vi træner de øvelser vi får af ergoterapeuten, hver dag! Han ligger på maven nærmest konstant i hans vågne tid!
Jeg har så stor en skyldfølelse fordi jeg ikke kan hjælpe ham mere end jeg allerede gør og selvom at jeg ser en udvikling hos ham, er det bare aldrig godt nok for mig! Jeg ønsker ham kun det bedste!
Anmeld