Hvor kan man føle sig alene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2009

Smukkert

Saped90 skriver:

Jeg har ikke fået konstateret "rigtig" bækkenløsning, men begyndende bækkenløsning.. Og er derfor sygemeldt fra mit arbejde i vuggestue fordi jeg ikke må løfte, bukke mig osv..

Men for mig er smerterne hele vejen rundt.. Altså haleben, den øverste del af ballerne, lænden og omkring skambenet.. Og det du fortæller med at det gør ondt når du rejser dig osv - sådan har jeg det også..

Men det kan da godt være at det bare er naturlige smerter ved en graviditet, men så er jeg altså en pivskid, for jeg kan ikke klare de her smerter samtidig med arbejde..  Men som min læge siger, så er det altså min gravidtet der er vigtigst  - og gør det ondt, så skal jeg jo lytte til min krop og stoppe i tide inden det ender med at jeg skal bruge de sidste par måneder liggende i sengen..

Håber du forstod mit svar?

Ja nu er jeg jo også i praktik i en vuggestue og det er der jeg har mest ondt..
Det er ikke så galt herhjemme, for der har jeg en blød sofa at sidde og løfter ikke småbørn eller bukker mig ofte ned..

Nogle gange hvis jeg har arbejdet meget, så gør det også ondt omkring halebenet når jeg skal sove.. Sådan en konstant ømhed.. .

Men altså.. Jeg må sige det til min læge engang i næste uge og så kan han vurdere hvad det er.. Tror bare ikke lige jeg kan få en sygemelding, for jeg har 0 fraværsdage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

Smukkert

Saped90 skriver:

Min jordemoder sagde at hvis du kan sidde med benene over kors, så har du ikke bækkenløsning, så er det højst sandsynligt "bare" bækkensmerter..

Det har jeg ikke lige testet, men har i ondt konstant?
Eller kommer det og går?

Anmeld

28. juli 2009

FruPudderkvast

Mælkebøttebarn skriver:

Ja nu er jeg jo også i praktik i en vuggestue og det er der jeg har mest ondt..
Det er ikke så galt herhjemme, for der har jeg en blød sofa at sidde og løfter ikke småbørn eller bukker mig ofte ned..

Nogle gange hvis jeg har arbejdet meget, så gør det også ondt omkring halebenet når jeg skal sove.. Sådan en konstant ømhed.. .

Men altså.. Jeg må sige det til min læge engang i næste uge og så kan han vurdere hvad det er.. Tror bare ikke lige jeg kan få en sygemelding, for jeg har 0 fraværsdage..

Ja, jeg tror også at du skal lade din læge tjekke det.. Hellere være på den sikre side.. Men nej, jeg har ikke konstant ondt, men størstedelen af min dag mærker jeg smerterne..  

Men hvorfor skulle du ikke kunne sygemeldes? Er du da under uddannelse siden du er i praktik?

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Ja, jeg tror også at du skal lade din læge tjekke det.. Hellere være på den sikre side.. Men nej, jeg har ikke konstant ondt, men størstedelen af min dag mærker jeg smerterne..  

Men hvorfor skulle du ikke kunne sygemeldes? Er du da under uddannelse siden du er i praktik?

Nej, jeg er i aktivering, er på kontanthjælp...
MEN tænker bare at en læge ikke vil sygemelde en, når han kan se jeg møder op på arbejde hver dag, for så KAN jeg principielt også klare det...??

Havde du mange fraværsdage inden du blev sygemeldt?

Anmeld

28. juli 2009

LineD

Jeg har smerter stortset 24-7, naturligvis er der perioder det er værre og nogle det er lidt bedre...

Maiken: Jeg tror nu godt du kan få en sygemelding, kommunen bestemmer jo ikke om du må være syg, altså har man ondt har man jo ondt, det er jo ikke noget du kan gøre for, det må kommunen da kunne forstå skulle man synes? Men synes det er en god ide lige at høre lægen ad....

Anmeld

28. juli 2009

LineD

Mælkebøttebarn skriver:

MEN tænker bare at en læge ikke vil sygemelde en, når han kan se jeg møder op på arbejde hver dag, for så KAN jeg principielt også klare det...??

Jeg var mødt dag ud og dag ind inden jeg blev sygemeldt, havde faktisk kun en sygedag før dygemelding (Men jeg fik også mere og mere hjælp af kollegaerne og til sidst smed chefen mig hjem, hun ville simpelthen ikke se på jeg gik og havde ondt) ... Så jeg tror ikke du skal bekymre dig om du ikke har haft en sygedag..!

Anmeld

28. juli 2009

FruPudderkvast

Mælkebøttebarn skriver:

Nå, på den måde..

Ja, jeg var sygemeldt to uger før min leder bad om en lægeerklæring.. Plus at jeg har haft en del sygedage inden pga. kvalme, opkast osv.. Men jeg tror også at det handler om ens læges tilgang til det.. Min læge er meget fokuseret på at jeg skal tænke på mig selv, min krop og min baby - så det har måske været "nemmere" for mig at få en lægeerklæring end hvis jeg havde en læge som har den mening som din jordemoder omkring bækkenløsning..

Men jeg ved ikke hvordan det fungerer når man er i aktivering? Kan man så godt bare sygemelde sig uden at der sker noget med din kontanthjælp?

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

LineD skriver:

Jeg har smerter stortset 24-7, naturligvis er der perioder det er værre og nogle det er lidt bedre...

Maiken: Jeg tror nu godt du kan få en sygemelding, kommunen bestemmer jo ikke om du må være syg, altså har man ondt har man jo ondt, det er jo ikke noget du kan gøre for, det må kommunen da kunne forstå skulle man synes? Men synes det er en god ide lige at høre lægen ad....

Da jeg var til samtale på jobcenteret for at evaluere hvordan det gik i praktik, sagde jeg at jeg havde ondt i ryggen (for det har jeg også, i den ene side), hvor hun så sagde, at hun synes jeg skulle få en sygemelding, og så læse nogle enkeltfag istedet, uden hun vidste det... Og jeg måtte ikke fortælle andre at hun havde rådet mig til at blive sygemeldt.. så dér ligger problemet hvertfald ikke...

Jeg er nok bare bange for hvad andre folk tænker.. at jeg er for svag, siden jeg ikke kan klare det

Anmeld

28. juli 2009

FruPudderkvast

LineD skriver:

Ja, jeg har også dårlige perioder og mindre dårlige  Men der går ikke en time uden jeg går og ømmer mig.. Godt der ikke er nogen der kan se hvor ynkelig man er!

Kommunerne er desværre meget påpasselige med deres penge og kontanthjælpsmodtagere.. Har selv været på kontant hjælp i et par måneder og jeg synes godt nok at de kan være lidt stride..

Anmeld

28. juli 2009

LineD

Mælkebøttebarn skriver:

Da jeg var til samtale på jobcenteret for at evaluere hvordan det gik i praktik, sagde jeg at jeg havde ondt i ryggen (for det har jeg også, i den ene side), hvor hun så sagde, at hun synes jeg skulle få en sygemelding, og så læse nogle enkeltfag istedet, uden hun vidste det... Og jeg måtte ikke fortælle andre at hun havde rådet mig til at blive sygemeldt.. så dér ligger problemet hvertfald ikke...

Jeg er nok bare bange for hvad andre folk tænker.. at jeg er for svag, siden jeg ikke kan klare det

Det forstår jeg godt, det er en stor kamel at sluge at man altså bare ikke kan holde til sit jov hvad endten det er praktik eller hvad det er...

Her hjemme har jeg da fået mange kommentarer med på vejen af bekendte der liiige husker mig på graviditet ikke er en sygdom, det fik dog en ende da mine øjne slog lyn når jeg vendte mig rundt og svarede surt: NEJ det er meget værre...

Jegselv er ikke blevet dus med tanken om at jeg har 18 uger hjemme endnu, men ligeledes ved jeg der ingen vej er uden om.. medmindre jeg vil være invalideret op til og efter fødslen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.