Er dette skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2013

spj

Frk. Himmelblå skriver:

Det er det. 

God bedring.

Tak, hun er heldigvis ikke så hårdt ramt endnu, men det kan vel nå at komme endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2013

Michella2

spj skriver:

Kan I se om dette er skoldkopper?

De har skoldkopper i børnehaven, så er ret sikker på at det er det. Men ville være rart at få det bekræftet.

Vil med stor sikkerhed sige det er skoldkopper i og med jeg spotter en blære på den røde knop. Min datter havde mange små skoldkopper men de fleste havde en lille blære på sig  Så det er sådan jeg vil identificere dem 

Anmeld

11. december 2013

Frk. Himmelblå

spj skriver:

Tak, hun er heldigvis ikke så hårdt ramt endnu, men det kan vel nå at komme endnu.

I skal nok (desværre) regne med, at det bliver værre for lillebror, da søskendesmitte udgør de værste tilfælde af skoldkopper (fordi søskende får så forholdsvis høj en dosis af virusen). Så det andet barn i familien er som oftes ret hårdt ramt.

Anmeld

11. december 2013

spj

Frk. Himmelblå skriver:

I skal nok (desværre) regne med, at det bliver værre for lillebror, da søskendesmitte udgør de værste tilfælde af skoldkopper (fordi søskende får så forholdsvis høj en dosis af virusen). Så det andet barn i familien er som oftes ret hårdt ramt.

Okay, det vidste jeg ikke. Håber ikke han bliver så hårdt ramt. Han er kun 15 måneder. Er der ikke noget med, at jo mindre de er jo lettere kommer de igennem det?

Anmeld

11. december 2013

Frk. Himmelblå

spj skriver:

Okay, det vidste jeg ikke. Håber ikke han bliver så hårdt ramt. Han er kun 15 måneder. Er der ikke noget med, at jo mindre de er jo lettere kommer de igennem det?

Jo, det siger man vist..  - Men det kommer jo også meget an på, hvordan han har det i sit immunforsvar osv.. Han får sikkert flere blærer i hvert fald.. Men det er da langt fra sikkert, at det bliver rigtig slemt, men sørg for at have et godt lager af salver og smertestillende .

Anmeld

11. december 2013

spj

Frk. Himmelblå skriver:

Jo, det siger man vist..  - Men det kommer jo også meget an på, hvordan han har det i sit immunforsvar osv.. Han får sikkert flere blærer i hvert fald.. Men det er da langt fra sikkert, at det bliver rigtig slemt, men sørg for at have et godt lager af salver og smertestillende .

Ja, jeg må lige på apoteket i morgen og købe et lille lager.
Er virkelig spændt på om han også går det nu. Det ville være dejligt hvis han fik det overstået nu.

Anmeld

11. december 2013

Frk. Himmelblå

spj skriver:

Ja, jeg må lige på apoteket i morgen og købe et lille lager.
Er virkelig spændt på om han også går det nu. Det ville være dejligt hvis han fik det overstået nu.

Det tror jeg, du kan regne med, han gør!

Men det tager mellem 10 og 20 dage fra i dag, - så mon ikke, du har en syg dreng juleaften?

Anmeld

11. december 2013

spj

Frk. Himmelblå skriver:

Det tror jeg, du kan regne med, han gør!

Men det tager mellem 10 og 20 dage fra i dag, - så mon ikke, du har en syg dreng juleaften?

Jo, juleferien kommer nok til at gå med sygdom. Men så er alt som det plejer at være, når vi har ferie. I påsken var storesøster virkelig syg, så vi var spærret inde hele påsken. I efterårsferien var de begge syge, så der blev det heller ikke til meget sjov.

Men kan han egentlig ikke også være blevet smittet i børnehaven, da han er med nede og aflevere og hente hver dag, eller er det for kort tid og for lidt berøring med børnehavebørnene?

Anmeld

11. december 2013

Frk. Himmelblå

spj skriver:

Jo, juleferien kommer nok til at gå med sygdom. Men så er alt som det plejer at være, når vi har ferie. I påsken var storesøster virkelig syg, så vi var spærret inde hele påsken. I efterårsferien var de begge syge, så der blev det heller ikke til meget sjov.

Men kan han egentlig ikke også være blevet smittet i børnehaven, da han er med nede og aflevere og hente hver dag, eller er det for kort tid og for lidt berøring med børnehavebørnene?

Jeg gætter på, han bliver smittet af sin søsters udbrud, men I kan da håbe på, det allerede nu er under opsejling...

Anmeld

12. december 2013

spj

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg gætter på, han bliver smittet af sin søsters udbrud, men I kan da håbe på, det allerede nu er under opsejling...

Det håber jeg også. Det ville være så rart, at få det overstået med ham nu også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.